beantwoord

Arris tv-ontvanger met internet via TP-Link TL-WPA8630P

• 23 september 2019
  • 50 reacties
  • 518 keer bekeken

Reputatie 1
Ik moest van het oude digitale systeem met interactieve tv en analoge tv over stappen op het nieuwe digitale van telfort. De analoge tv gebruikte ik op de slaapkamer. Dit kan nu niet meer daarom een 2e tv ontvanger op de slaapkamer.
Ik heb een arris tv-ontvanger aangesloten op TP-Link TL-WPA8630P. Nu heb ik heel kort beeld ca. 20 seconden het beeld staat dan even stil en gaat weer verder daarna stopt ie ermee.
De adapters zitten op dezelfde groep, rechtstreeks in het stopcontact. Eén adapter een halve slag gedraaid maar zonder resultaat.

Wat kan ik doen om het werkend te krijgen.
icon

Beste antwoord door gertjan.droog 10 oktober 2019, 20:54

Ik heb de internetkabel van de router die op zolder stond afgekoppeld verlengd met een tussenstuk en via de overloop aangesloten op de tv-ontvanger. Dit werkt prima.

De adapter die ik wilde gebruiken voor de tv-ontvanger op zolder in stopcontact gedaan (zelfde groep) zodat daar weer wifi is. Iedereen tevreden.

Ik wil iedereen bedanken die zijn best heeft gedaan mij te adviseren om het werkend te krijgen.
Bekijk reactie

50 reacties

Wat ik vind ondersteund dit model IGMP het ontbreken daarvan is vaak de reden voor datgene wat wordt beschreven.
Mogelijk moet dit worden aangevinkt in de instellingen
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @gertjan.droog, elke keer 20 seconden kijken is niet te doen natuurlijk. Ook met een draadloze verbindingsset van TP-Link moet het goed kunnen werken, mits deze IGMP ondersteund zoals Galdor ook al benoemt.
Je hebt het er ook over dat dit de tweede tv-ontvanger is, hoe doet de andere ontvanger het? Heeft die wel goed beeld? Hoe is deze aangesloten?
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je beide tv-ontvangers van plek ruilt, gaat het probleem dan met de ontvanger mee of blijft het op de slaapkamer? Als het blijft kunnen we ons volledig richten op de aansluiting naar de slaapkamer, als het met de ontvanger mee gaat zullen we ons op de ontvanger zelf richten.
Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Jasper het zijn veel vragen. Ik hoop dat ik ze allemaal beantwoord. Anders laat je het maar weten.
De andere tv ontanger staat beneden deze werkt goed. Als ik de tv- ontvanger van de slaapkamer op de tv beneden aamsluit werkt deze ook goed. De tv-ontvanger beneden is rechtstreeks op de router aangesloten.

Hoe kan ik zien of de tp-link IGMP ondersteunt. Dit zegt mij niets.
Reputatie 1
Galdor 68, hoe kan ik zien of de tp-link IGMP ondersteunt. Als dit niet zo is hoe kan ik dit dan instellen?? Deze vraag heb ik ook gesteld aan jasper
De TP ondersteund IGMP V1/V2/V3 dus dat zou goed zitten(zie linkje van Galdor), instellen gaat via de app die TP levert, daar moet je dan kunnen zien of je het aan moet zetten, ook al lijkt me dit niet te kunnen.

Misschien zit er in het stroomnetwerk wat dwars waardoor het stoort, je kunt eens kijken welke snelheid de TP's onderling halen, neem aan dat het in de app ook mogelijk is om dat te testen, en zit er op dezelfde groep iets van ledlampen, er is bekend dat sommige lampen storing kunnen veroorzaken, dit kun je ondervinden door ze er 1 voor 1 uit te draaien, lost het het probleem op, vervang hem voor een ander merk, lost het niks op zit het daar niet in.
Ook bij een dubbel stopcontact de andere niet gebruiken, alleen de doorkoppeling van de adapter gebruiken.

Ook kan je kijken of er een firmware upgrade mogelijk is: https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/ wel even de goede versie invoeren die je hebt.

Voor een overzicht: https://www.tp-link.com/nl/home-networking/powerline/tl-wpa8630p/#overview
De ontvanger zelf kunnen we uitsuiten, dan is het de communicatie van de 2 adapters. Je hebt deze TP link toestellen voor de TV ontvanger aangeschaft? Is het een optie de oude coax kabel te vervangen voor een utp kabel?
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de antwoorden @gertjan.droog, daarmee kan ik er een duidelijker beeld van vormen. Dat die ontvanger het op de andere plek wel goed doet, geeft aan dat we ons op de aansluiting kunnen richten, de TP-Link's dus. Worden die alleen voor de tv-ontvanger gebruikt, of ook voor internet op computers? IGMP snooping is een technisch verhaal, maar simpel gezegd zorgt het ervoor dat een switch tv en internet signalen van elkaar kan onderscheiden en ze elkaar niet storen. Dat zit volgens het linkje van Galdor wel goed bij het model die je hebt.
Het lijkt 'm dan in de communicatie tussen beide te zitten, Doornekamp geeft daarvoor al een aantal suggesties. Ik ben benieuwd hoe het gaat nadat je die hebt gedaan.
Reputatie 8
Als aanvulling op de reactie van @Doornekamp33
Vanuit andere onderwerpen is inderdaad bekend dat LED-lampen storing kunnen veroorzaken op zo'n powerline set. Ik dacht dat gebruiker @GJC dat zelf aan de hand heeft gehad. Heeft toen een paar LED-lampen verwisseld voor van een ander merk of type, was het probleem over.

Heb ook nog in de gebruiksaanwijzing gekeken van de utility die je voor die TP-Link Powerline set kunt inzetten, met wat je daar kunt instellen. Ten aanzien van IGMP functies kon men niets instellen.

Vond echter wel nog een optie met betrekking tot interferentie.
Hoewel dat ging over "VDSL" (wat feitelijk in een interne LAN-verbdining niet meespeelt), zou je die setting ook eens kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Blz. 15 van het volgende PDF-bestand.
https://static.tp-link.com/1910012196_tpPLC%20Utility_UG.pdf

Je zou daarvoor wel eerst die laatste utility moeten downloaden, om de Powerline te kunnen benaderen. https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/v2.10/#Utility

De maximale snelheid van de Powerline gaat daarbij wel wat naar beneden, maar voor TV heb je toch niet zo'n hoge snelheid nodig. Dus ik denk dat het daar geen merkbare invloed op heeft.
Alleen als positieve uitwerking niet een haperen?
Reputatie 1
Heb nu weer een ander probleem. Ik heb nu een foutcode op de tv van f845. En f846.
Dit komt omdat de tv-ontvanger geen verbinding had met de tp-link.
Opnieuw geprobeerd verbinding (te pairen) te maken maar lukt niet.
Ik heb de adapter gereset door de reset knop ca. 13 sec ingedrukt te houden.
De adapter die met de router is verbonden 1 sec ingedrukt gehouden. Vervolgens op de extender de pair knopt ingedrukt op beide adapters knippert de stroomknop. Grrrr
De andere ging zo makkelijk.
Reputatie 1
De ontvanger zelf kunnen we uitsuiten, dan is het de communicatie van de 2 adapters. Je hebt deze TP link toestellen voor de TV ontvanger aangeschaft? Is het een optie de oude coax kabel te vervangen voor een utp kabel?
Ik heb een adapter voor het gebruik van 3 pc en de andere voor in 1e instantie de tv en evt een pc. Kabels kan maar kan deze niet goed of mooi wegwerken daarom juist een extra adapter gekocht.
Reputatie 1
De TP ondersteund IGMP V1/V2/V3 dus dat zou goed zitten(zie linkje van Galdor), instellen gaat via de app die TP levert, daar moet je dan kunnen zien of je het aan moet zetten, ook al lijkt me dit niet te kunnen.

Misschien zit er in het stroomnetwerk wat dwars waardoor het stoort, je kunt eens kijken welke snelheid de TP's onderling halen, neem aan dat het in de app ook mogelijk is om dat te testen, en zit er op dezelfde groep iets van ledlampen, er is bekend dat sommige lampen storing kunnen veroorzaken, dit kun je ondervinden door ze er 1 voor 1 uit te draaien, lost het het probleem op, vervang hem voor een ander merk, lost het niks op zit het daar niet in.
Ook bij een dubbel stopcontact de andere niet gebruiken, alleen de doorkoppeling van de adapter gebruiken.

Ook kan je kijken of er een firmware upgrade mogelijk is: https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wpa8630p/ wel even de goede versie invoeren die je hebt.

Voor een overzicht: https://www.tp-link.com/nl/home-networking/powerline/tl-wpa8630p/#overview

Op d3 groep zitten led lampen. Maar de andere adapter op dezelfde groep waar de pc's op staan geen probleem.

Nieuwe firmware kan ik proberen door de ontvamger beneden aan te sluiten rechtstreeks op de router.
Reputatie 8
Badge +11
Het tv signaal is gevoeliger dan het internetsignaal, als de verschillende pakketjes waar het signaal uit is opgebouwd niet goed aankomen bij de pc, laadt die de website gewoon iets langzamer. Als zo'n pakketje wegvalt bij het tv signaal, mist de ontvanger een deel van het programma wat getoond moet worden. Daardoor kan het zijn dat de LED lampen dat effect hebben. Is het mogelijk om die lampen tijdelijk los te halen en daarna te kijken wat het resultaat voor het tv beeld is?
De foutcode's 845 en 846 geven aan dat de tv-ontvanger de software niet kan laden, op deze pagina op onze site worden een aantal stappen gegeven waarmee die foutmelding verholpen kan worden. In jouw geval heb je meerdere adapters in gebruik voor internet en tv, als je ze opnieuw probeert te pairen zullen ze allemaal gedaan moeten worden. Anders pairen een paar met elkaar en blijven de anderen losstaan. Om dat makkelijker te maken kan je de adapters ook vlak bij elkaar plaatsen, zodat je ze snel kunt doen.
Reputatie 1
Jet is gelukt. Ik heb weer beeld op dr tv. Alleen het probleem blijft zoals omschreven. Ik heb kunnen pairen door gebruik te maken van de wps functie van de router. Als ik het goed begrepen heb heeft de tp link adapter dezelfde naam als mijn router. Als ik op mn telefoon de naam van de wifi aanklik zie ik een snelheid van 780 mbit/sec. Dat is best goed vlgs mij.
Reputatie 1
Heb de laatste firmware op de tv-ontvanger geinstalleerd. Door gebruik te msken van de aansluitingen beneden rechtstreeks op de roiyer.
Reputatie 1
Tijdens het installeren en tv kijken heb ik geen led lampen aan staan is dat ook goed of moet ik ze er toch uit draaien??
Reputatie 8
Als ik op mn telefoon de naam van de wifi aanklik zie ik een snelheid van 780 mbit/sec.
Dat is best goed vlgs mij.

Alleen denk ik niet dat je dat als WiFi snelheid doorkrijgt. Dat zou een unicum zijn.
Reputatie 8
Badge +19

Als ik op mn telefoon de naam van de wifi aanklik zie ik een snelheid van 780 mbit/sec.
Dat is best goed vlgs mij.
Alleen denk ik niet dat je dat als WiFi snelheid doorkrijgt. Dat zou een unicum zijn.

Wel wifi, maar op 5 Ghz lokaal tussen de modem en het device.
Mijn Chromebook doet 866 Mbps vanaf de Fritzbox.

Maar dit zijn natuurlijk geen snelheden van de externe internetverbinding... 😉
Reputatie 8
Mijn Chromebook doet 866 Mbps vanaf de Fritzbox.
Als "weergave" dat de connectie die snelheid zou hebben,
of ook echt "gemeten" via een praktische test?
Daar zit doorgaans een aanmerkelijk verschil in.
Reputatie 8
Badge +19
De Fritzbox heeft een ingebouwde mediaserver en als ik via 5 Ghz wifi een media- of muziekbestand verplaats of kopiëer van de Chromebook naar de mediaserver zie ik in het venstertje ca. 80 MB (Megabyte) snelheid staan.
Het verplaatsen/kopiëren van een bestand van 500 Megabyte duurt dan ook niet langer dan ca. 6 tot 8 seconden.
Reputatie 8
...zie ik in het venstertje ca. 80 MB (Megabyte) snelheid staan.
Komt dan overeen met ca. 640 Mbps.
Dat is iets anders als 866 Mbps

Het verschil met 6 of 8 seconden voor 500 MB is het verschil tussen 666 Mbps en 500 Mbps.
Ook dat is nog steeds een aanmerkelijk verschil met 866 Mbps
Reputatie 8
Badge +19
Zucht... ook goed. 😏
Het ging me erom dat het geen externe intersnelheden zijn maar lokale.
De Fritzbox kan tot 1300 Mbps dus de beperking zit dan blijkbaar in de Chromebook.
De snelheden wisselen ook wel per sessie, maar ik ga geen spijkers op laag water zoeken.
Reputatie 8
Het ging me erom dat het geen externe intersnelheden zijn maar lokale.
Mijn eerdere opmerking als unicum voor wat betreft een TP-Link set, ook bedoeld als "lokaal".
Reputatie 8
Badge +11
Jet is gelukt. Ik heb weer beeld op dr tv. Alleen het probleem blijft zoals omschreven. Ik heb kunnen pairen door gebruik te maken van de wps functie van de router. Als ik het goed begrepen heb heeft de tp link adapter dezelfde naam als mijn router. Als ik op mn telefoon de naam van de wifi aanklik zie ik een snelheid van 780 mbit/sec. Dat is best goed vlgs mij.
Fijn dat het beeld weer terug is, maar als ik je goed begrijp stottert het dus nog wel? Als dat het geval is denk ik dat het toch het beste is om de tv-ontvanger met een directe kabel te verbinden. Er komt dan niet genoeg signaal door de draadloze adapters.
Die internetsnelheid klinkt zeker niet slecht, maar dat is niet de snelheid die je daadwerkelijk op het internet haalt. Dat is de interne, lokale, snelheid, zoals Babylonia en Enterprise ook benoemen.

Tijdens het installeren en tv kijken heb ik geen led lampen aan staan is dat ook goed of moet ik ze er toch uit draaien??
Dat hangt er vanaf, als de storingen meer worden als ze aanstaan wel. Als het helemaal geen effect heeft op de storing kan je ze laten zitten.
Reputatie 1
Ik heb de snelheid gemeten via de app op de pc via wifi verbonden deze bedraagt 430 mbps. Dat is toch goed?
Reputatie 1

Jet is gelukt. Ik heb weer beeld op dr tv. Alleen het probleem blijft zoals omschreven. Ik heb kunnen pairen door gebruik te maken van de wps functie van de router. Als ik het goed begrepen heb heeft de tp link adapter dezelfde naam als mijn router. Als ik op mn telefoon de naam van de wifi aanklik zie ik een snelheid van 780 mbit/sec. Dat is best goed vlgs mij.Fijn dat het beeld weer terug is, maar als ik je goed begrijp stottert het dus nog wel? Als dat het geval is denk ik dat het toch het beste is om de tv-ontvanger met een directe kabel te verbinden. Er komt dan niet genoeg signaal door de draadloze adapters.
Die internetsnelheid klinkt zeker niet slecht, maar dat is niet de snelheid die je daadwerkelijk op het internet haalt. Dat is de interne, lokale, snelheid, zoals Babylonia en Enterprise ook benoemen.

Tijdens het installeren en tv kijken heb ik geen led lampen aan staan is dat ook goed of moet ik ze er toch uit draaien??Dat hangt er vanaf, als de storingen meer worden als ze aanstaan wel. Als het helemaal geen effect heeft op de storing kan je ze laten zitten.

Jasper als dat de enige oplossing is dan moet ik de tv ontvanger terugsturen. Dasr heb ik dan niets aan. Kabels trekken is voor mij is geen optie.
Ik zal de laptop met kabel eens aansluiten kijken wat dan de snelheid is.

Reageer