beantwoord

Arris 2952V2 HDMI-CEC

• 3 december 2017
  • 8 reacties
  • 3155 keer bekeken

Beste Telfort,

Afgelopen vrijdag ben ik aangesloten op het nieuwe glasvezel internet en zijn al mijn set top boxen vervangen voor het type Arris 2952V2. Ik had de stille hoop dat deze nieuwere boxen HDMI-CEC ondersteunen, echter worden ze niet herkend. Kan dit worden geconfigureerd of is er een andere mogelijkheid om de boxen aan te sturen behalve via ir codes? Ik wil namelijk de set top box opnemen in mijn domoticz/google home server. Of is het misschien mogelijk om de box via het netwerk aan te sturen? Graag hoot r ik van jullie of iemand op het forum die er al enige ervaring mee heeft. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Eelco.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 januari 2018, 16:20

Hoi Eelco, het heeft even geduurd. Toch heb ik wat meer informatie ontvangen. Wij zijn de opties voor HDMI-CEC wel aan het onderzoeken, maar leveren het inderdaad nog niet. Als er meer bekend is, zal je dat zien in een van onze topics over de updates van de TV ontvangers.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Bij Arris op de website kom ik vreemd genoeg geen specificaties tegen van dit model TV-ontvanger.
Het enige wat wordt vernoemd is een verwijzing bij een ander model onderaan de pagina.
Maar die link onderaan verwijst niet naar een productpagina van de 2952.

De TV-ontvanger die er aan gerelateerd is, in de specs die je halverwege de pagina kunt downloaden, ondersteunt wel HDMI-CEC
www.arris.com/products/vip2853/

De producten zo'n beetje bij elkaar:
www.arris.com/products/areas/broadband-video-devices/
Hoi Babylonia,

Dat is fijn om te weten, echter heb ik een post op het kpn forum gevonden van een moderator dat kpn bewust HDMI-CEC in hun firmware uitgezet heeft. Dit was wel een oud bericht dus misschien kan iemand van telfort/kpn duidelijkheid verschaffen en aangeven of dit in de toekomst wellicht wordt toegevoegd.

Daarna is misschien mogelijk via netwerk het toestel te benaderen, ik krijg alleen een error nu te zien als ik het ip adres in tik. Ik weet ook de poort uiteraard niet.

Groet,

eelos
Reputatie 8
Het zou best kunnen dat HDMI-CEC is uitgezet. KPN/Telfort zet wel meer zaken uit in de firmware van hun modem/routers en TV-ontvangers om hun services zo strak mogelijk binnen hun eigen visie en doelstellingen "geforceerd" te krijgen. Doorgaans niet in het belang van de klant.

Welke poorten worden gebruikt door de TV-ontvanger kun je scannen:
www.advanced-port-scanner.com/nl/

Het broertje:
www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Of je er iets mee opschiet is maar de vraag.
De meeste zaken zitten achter het VLAN wat voor de TV-streams wordt gebruikt.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Eelco, welkom op het forum. Je stelt een goede vraag. Ik kan je niet gelijk een antwoord geven. Dit ga ik wel voor je uitzoeken. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

@Babylonia bedankt!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Eelco, het heeft even geduurd. Toch heb ik wat meer informatie ontvangen. Wij zijn de opties voor HDMI-CEC wel aan het onderzoeken, maar leveren het inderdaad nog niet. Als er meer bekend is, zal je dat zien in een van onze topics over de updates van de TV ontvangers.
Is hier nog een update op gekomen? Ik heb nu namelijk ook mijn receiver aangesloten via CEC, en de TV decoder is de enige die ik nog via IR moet aansturen (Logitech Harmony), zou fijn zijn als ik hem via de TV zou kunnen 'aantikken'.
Zover mij bekend nog geen verandering. Maar zoals in het antwoord aangegeven houd dat topic in de gaten
Reputatie 8
Badge +11
Helaas nog geen verandering inderdaad. 😞 Hou inderdaad het topic uit Wieger zijn post in de gaten, daar zullen de updates gedeeld worden.

Reageer