beantwoord

Apps Smart TV gebruiken bij KPN

• 21 juni 2020
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Via Telfort kan ik op mijn smart tv YouTube, Videoland, Pathé thuis, Netflix, etc. bekijken.

ik heb begrepen dat KPN die mogelijkheid via je smart tv blokkeert. Klopt dat? En als dat idd zo is dan is het aanbod van KPN toch op geen enkele wijze gelijkwaardig?? 

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 24 juni 2020, 19:41

Dag @Jeroen Jonker. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je rechtstreeks streamingsdiensten gebruikt via je Smart TV en hebt gehoord/gelezen dat dit niet kan bij KPN. Ik zie dat @Galdor68 je al een en ander heeft uitgelegd. Wat hij aangeeft klopt: je kunt via Telfort of KPN een Videoland Unlimited pakket kopen. Videoland is dan te gebruiken via je tv-ontvanger en de iTV app. Heb je dus een Videoland abonnement via Videoland zelf? Dan kun je de app alleen rechtstreeks via je Smart TV gebruiken. Er worden dus geen apps geblokkeerd.

Bekijk reactie

8 reacties

Via Telfort kan ik op mijn smart tv YouTube, Videoland, Pathé thuis, Netflix, etc. bekijken.

ik heb begrepen dat KPN die mogelijkheid via je smart tv blokkeert. Klopt dat? En als dat idd zo is dan is het aanbod van KPN toch op geen enkele wijze gelijkwaardig?? 

Dan ben ik heel benieuwd waar dit op gebaseerd is, zover ik kan zeggen klopt dat niet.

Wat je op je eigen smart tv kan zien staat los van het aanbod van welke provider dan ook. Als KPN dit echt zou doen zullen ze veel enkel internet klanten kwijt raken.

Dit las ik namelijk in een ander topic:

Dag @Paul32. Van harte welkom hier. Ik heb even een kijkje genomen en ik zie dat je geen Videoland pakket hebt. Dit betekent dat je een abonnement rechtstreeks via Videoland zelf hebt. Klopt dat? Je kunt dan in ieder geval geen Videoland gebruiken via je tv-ontvanger of de iTV app. Kun je daarom toelichten op welke manier je kijkt en op wat voor apparaat? Krijg je een bepaalde foutmelding als je kijkt via je WiFi-verbinding? 

En dat is wat ik ook begrepen heb, dat als je KPN hebt je de app van KPN moet gebruiken en dan kun je de app van je smart tv niet meer gebruiken. Geen idee of dat ook klopt.

Dat zit anders. KPN/Telfort bied Videoland aan als extra pakket, dat staat los van een abonnement direct afgesloten bij Videoland.

Dit is de enige stream dienst, waar dit zo bij werkt. 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Jeroen Jonker. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je rechtstreeks streamingsdiensten gebruikt via je Smart TV en hebt gehoord/gelezen dat dit niet kan bij KPN. Ik zie dat @Galdor68 je al een en ander heeft uitgelegd. Wat hij aangeeft klopt: je kunt via Telfort of KPN een Videoland Unlimited pakket kopen. Videoland is dan te gebruiken via je tv-ontvanger en de iTV app. Heb je dus een Videoland abonnement via Videoland zelf? Dan kun je de app alleen rechtstreeks via je Smart TV gebruiken. Er worden dus geen apps geblokkeerd.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Jeroen Jonker. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Hallo Natasja,

Dat de apps niet werkten lag aan de TV niet aan de ontvanger. Omdat Netflix kennelijk zowel via de TV app als via de KPN Ontvanger hetzelfde werkt konden we die nog wel bekijken via de TV ontvanger.

Nog wel een aanvullende vraag: Als ik via KPN een abonnement op Videoland neem, kan ik dan dat abonnement ook delen met andere gebruikers, net zoals bv Netflix?, dat kan namelijk met de losse abonnementen via Viedoland en Netflix wel.

Als ik via KPN een abonnement op Videoland neem, kan ik dan dat abonnement ook delen met andere gebruikers, net zoals bv Netflix?, dat kan namelijk met de losse abonnementen via Viedoland en Netflix wel.

Nee dat kan niet, dit is geen ott app zoals Netflix, het is een extra pakket die enkel via jou TV ontvanger werkt. Je kan de content via de Telfort/KPN itv app benaderen dus op deze manier is het met huisgenoten te gebruiken.

Het delen van Netflix en Videoland of andere streamdiensten  is niet de bedoeling.

Wat is er mis met de TV dat de andere genoemde apps niet werken? Is het een oudere smart tv van de eerste generatie?

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Jeroen Jonker. Excuses voor de late reactie. Ik zie dat @Galdor68 je vraag al heeft beantwoord. In dit topic van KPN leggen we de verschillen tussen uit tussen Videoland.nl en Videoland via KPN. Die verschillen zijn ook van toepassing als je een abonnement via Telfort afsluit. Weet je zo voldoende?

Reageer