beantwoord

Annuleren van opnames

• 24 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 192 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds de software radicaal is vernieuwd, is het niet meer mogelijk om geplande opnames te annuleren. Als ik eenmaal bij een programma heb opgegeven dat ik de serie wil opnemen, kan ik alleen de eerstvolgende opname annuleren, als ik daar in de epg bij kan ten minste. In de vorige firmware was het eenvoudig om alle volgende opnames te annuleren. Hoe doe ik dat nu? Ik kan dat nergens vinden.

Programma's die ik in de vorige firmwareversie liet opnemen maar toen geannuleerd heb, worden nu ineens ook allemaal weer opgenomen. Ik ben dus een significant deel van mijn tv-tijd bezig met het wissen van ongewenste opnames. Hoe annuleer ik alle volgende opnames van programma's waar ik in deze softwareversie geeneens opdracht toe gegeven heb?

Vanzelfsprekend heb ik meermaals het systeem gereset, de software opnieuw laten installeren, en in alle hoeken van het menu gezoccht. Niets hielp. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 oktober 2020, 13:43

@ECN Helder, dankjewel! 

Ik zit alleen even met het volgende. Het Telfort Forum gaat op korte termijn sluiten in verband met de samengang met KPN. De officiële aankondiging volgt snel hier op het forum. Iedereen is daarom nu al welkom op het KPN forum, en ik raad je aan om daar een topic aan te maken. Als je daar Telfort in het onderwerp zet en ook doorverwijst naar dit topic, is zichtbaar wat er al besproken is en helpen we je daar verder om dit op te lossen!

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ECN, van harte welkom hier op het Telfort Forum!

Je komt er sinds de update van het menu niet meer helemaal uit met de opnames, lees ik. Heb je het al geprobeerd door naar Menu te gaan, en daarna naar ‘Opnames’? Daar heb je links twee categorieën, waaronder de gemaakte opnames en de geplande opnames. Lukt het ook niet om ze te annuleren of verwijderen als je daar naar ‘Gepland’ gaat? 

Verder zie ik dat je nog geen gegevens in je profiel hebt gezet. Je weet vast dat we midden in de samengang met KPN zitten. Heb je al bericht gehad per e-mail over dat je overgezet wordt naar KPN, of nog niet? 

Goeiemiddag Alexandra,

In het menu voor geplande opnames zie ik nergens de mogelijkheid om die te annuleren. Ik kan alleen kiezen of ze mogen worden gewist als het geheugen vol is, niet om ze helemaal niet uit te voeren.

Ik heb inderdaad nog geen bericht gehad dat we worden overgezet naar KPN en wat de gevolgen daarvan zijn.

Mvg

ECN

Ik heb wel gevonden  hoe ik 1 opname kan annuleren. Dat kan op twee manieren. Als ik dat doe door op REC te drukken, wordt gemeld dat ik daarmee ook toekomstige opnames annuleer, maar dat is niet zo. Die blijven allemaal staan en moet ik allemaal individueel annuleren, wat erg veel tijd kost. Erg hinderlijk. De andere manier, door op OK te drukken en dan te kiezen voor opname annuleren, doet hetzelfde: alleen die opname annuleren.

Reputatie 8
Badge +11

@ECN Gaat het alleen om enkele programma's of wil je juist serie opnames verwijderen? Heb je het geprobeerd via de stappen die ik in mijn vorige bericht noemde? En heb je de tv-ontvanger al een volledige reset gegeven sinds je dit merkt? Dat helpt vaak heel goed bij veel verschillende problemen. 

Zin 2 van mijn eerste bericht.

Laatste alinea van mijn eerste bericht.

Elk jaar moet ik minimaal twee keer alles hard resetten, zo slecht functioneert de hard- en software.

Er is nog een probleem: twee programma's die ik heb opgenomen, spelen niet af. Ik krijg melding

AVS-500-REF-99

Hoe kan ik die toch bekijken?

Reputatie 8
Badge +11

@ECN Helder, dankjewel! 

Ik zit alleen even met het volgende. Het Telfort Forum gaat op korte termijn sluiten in verband met de samengang met KPN. De officiële aankondiging volgt snel hier op het forum. Iedereen is daarom nu al welkom op het KPN forum, en ik raad je aan om daar een topic aan te maken. Als je daar Telfort in het onderwerp zet en ook doorverwijst naar dit topic, is zichtbaar wat er al besproken is en helpen we je daar verder om dit op te lossen!

Reageer