beantwoord

Analoog via Glasvezel: Prima beeld dat continu kort wegvalt

• 20 juli 2017
  • 2 reacties
  • 230 keer bekeken

Sinds iets meer dan een maand heb ik last van een wegvallend TV signaal via Glasvezel (alle kanalen) (in Leiden).
Zie filmpje op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EfIHhPDgRGs

Het TV lampje brandt groen.
Getest met 2 verschillende televisies direct op de TV aansluiting op de modem: geen verschil
Getest met een andere 12V DC voeding: geen verschil
Getest met uitgeschakelde WiFi router ivm mogelijke storingsbron: geen verschil
Uiteraard alles opnieuw opgestart: geen verschil

Ik heb het gevoel dat het probleem in het bronsignaal zit maar wellicht kunnen jullie laten controleren of dat inderdaad zo is.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 21 juli 2017, 19:54

Hoi Sterillium, welkom op het forum. Wat storend dat je van tijd tot tijd wegvallend beeld hebt met analoge televisie. Mijn complimenten voor het vakkundige uitsluiten van het probleem. Ik vermoed (nog) niet dat het aan het bronsignaal ligt. Het lijkt er voor mij eerder op dat je glasvezelmodem niet meer optimaal functioneert. Om die reden heb ik een bericht gestuurd naar onze netwerkleverancier om de check te doen of het signaal goed is. Als dat het geval is, dan zal je modem vervangen gaan worden. Dit verzoek wordt binnen 5 werkdagen afgehandeld. Hopelijk kan je het nog even volhouden met de TV voor nu.

@maxje1000 fijn dat je meedenkt!
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
heb je dit op alle zenders? dan is het geen wifi of ander instraling.
Heb je de TV op DVB-c ingesteld of echt analoog?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Sterillium, welkom op het forum. Wat storend dat je van tijd tot tijd wegvallend beeld hebt met analoge televisie. Mijn complimenten voor het vakkundige uitsluiten van het probleem. Ik vermoed (nog) niet dat het aan het bronsignaal ligt. Het lijkt er voor mij eerder op dat je glasvezelmodem niet meer optimaal functioneert. Om die reden heb ik een bericht gestuurd naar onze netwerkleverancier om de check te doen of het signaal goed is. Als dat het geval is, dan zal je modem vervangen gaan worden. Dit verzoek wordt binnen 5 werkdagen afgehandeld. Hopelijk kan je het nog even volhouden met de TV voor nu.

@maxje1000 fijn dat je meedenkt!

Reageer