beantwoord

Analoog DVB-C signaal hapert

• 25 april 2018
  • 13 reacties
  • 432 keer bekeken

Reputatie 2
Na jaren min of meer storingsvrije ontvangst hapert de laatste weken het analoge DVB-C beeldsignaal regelmatig. (Zeewolde) Het geluid is prima overigens. Ik vraag me af of dit bekend is bij Telfort en of er überhaupt nog iets aan gedaan zal worden.
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 8 mei 2018, 09:49

Net heb ik contact gehad met de technische dienst. Omdat er meerdere klanten binnen zijn gekomen met dit probleem is dit doorgezet naar de publieke omroep en zij hebben de technische problemen met het signaal verholpen. Het zou nu weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn: herstart dan het modem. Wanneer er zich problemen voordoen, laat het me dan weten zodat ik een seintje kan geven bij de technische dienst!
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Telefortuna,

Wat vervelend dat je last hebt van haperingen! Momenteel zijn er geen storingen bekend in Zeewolde, dus ik vermoed dat het in dit geval te maken heeft met de verbinding naar of in je huis. Ik ga graag eventjes voor je kijken wat er aan de hand is. Om dat te doen heb ik wel eerst enkele gegevens van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer, postcode en huisnummer? Dan ga ik voor je aan de slag. Ik wacht je reactie af!
Reputatie 2
Dag Rozemarijn,
Dank voor jouw reactie, ik heb zoals je vraagt mijn profiel inmiddels aangevuld,
Even het volgende:

Na enkele weken haperend regelmatig beeld (blokvorming) plaatste ik op 25 april mijn post...

Tot mijn verbazing ontving ik even later het volgende Telfortmailtje met een storingsmelding:
"Beste meneer, mevrouw,
Op dit moment is er een storing in ons netwerk bij u in de buurt. U kunt merken dat uw internet, bellen of tv minder goed of niet werkt. Sorry daarvoor.
Wanneer opgelost?
Wij verwachten dat de storing op 25-04-2018 rond 16:00 uur is opgelost. Wij houden u per e-mail op de hoogte
."
En twee uur later alweer eentje:
"Beste meneer, mevrouw,
Eerder hebben wij u geïnformeerd over een storing in uw buurt. Helaas is deze nog niet verholpen. Wij werken nog steeds aan een oplossing.
Verwachting
De verwachte oplostijd is 26-04-2018 rond 16:00 uur. Wij houden u op de hoogte per e-mail
".
En op 26 april - de volgende dag:
"Beste meneer, mevrouw,
De storing in uw buurt is opgelost. U kunt weer internetten, bellen en tv-kijken
."

Ik heb zelf regelmatig in de weken voordat ik mijn post plaatste natuurlijk ook op de Telfort site gekeken of er storingen waren in mijn regio... daar werd nooit iets over gemeld. Heel apart dat ook jij nergens iets over een storing kon vinden.
Anyway,
Ik heb een paar dagen gewacht met reageren om te kijken of de haperingen en blokvorming verdwenen waren. Het lijkt erop, maar laten we niet te vroeg juichen. Het is in elk geval sterk verminderd, gisteren zagen we twee keer nog wat. Of het helemaal verdwijnt: zal de tijd leren.

groet,
Telefortuna
Reputatie 2
Helaas inderdaad te vroeg gejuicht,
Vanavond waren de haperingen er weer, best irritant. Gekeken naar NPO 2.
Ben nieuwsgierig of jullie hier iets an kunnen doen.
Telefortuna
Reputatie 3
Badge +4
Hi Telefortuna,

Dank je wel voor het aanvullen van je gegevens! Op je postcode heb ik zelf niets kunnen vinden, maar het kan zijn dat het een kleine storing is waardoor hier geen melding van terug te vinden is. Ik heb een paar vragen voor je om wat zaken uit te sluiten. Brandt het TV lampje op je Genexis kast, en zo ja: welke kleur? Heb je afgezien van haperingen en blokkerig beeld ook last van strepen of ruis? Speelt dit probleem zich af op alle zenders, of merk je een verschil in de verstoringen tussen verschillende zenders? Heb je de tv direct op het modem aangesloten, of is er ook tussenliggende apparatuur?

Heb je sinds het ontvangen van het laatste bericht ook je modem een keer 20 seconden stroomloos gemaakt? Heb je ook problemen met je andere diensten? Ik hoor het graag van je, en los dit graag met je op!
Helaas inderdaad te vroeg gejuicht,
Vanavond waren de haperingen er weer, best irritant. Gekeken naar NPO 2.
Ben nieuwsgierig of jullie hier iets an kunnen doen.
Telefortuna

Hetzelfde probleem heb ik de laatste weken ook op analoog/dvb-c vrijdag 4 mei modem verwisseld maar het probleem is daarmee niet opgelost daarvoor had ik dit probleem niet
Reputatie 3
Badge +4
Hi targus,

Wat vervelend om te horen! Ik zie dat er momenteel een ticket in behandeling is bij de technische afdeling voor je probleem. Is ook alle bekabeling vervangen en gecontroleerd? Doen je andere diensten het wel? Ik hoor het graag van je, ook zodat ik met de technische dienst kan overleggen over vervolgstappen om dit op te lossen.
Reputatie 2
Dit lijkt erg op mijn probleem, waar ik een apart topic voor heb aangemaakt. Met targus, Telefortuna, galdor, Hogebrugster en 19DT2120 zijn we nu al met zijn zessen. Dan lijkt me een storing thuis toch wel zeer onwaarschijnlijk. Naast het feit dat de storingen alleen bij NPO1, 2 en 3 optreden (en volgens sommigen bij RTL5)

Helaas worden er nogal wat rookgordijnen gemaakt op deze en andere topics. in dit topic wordt bijvoorbeeld over "analoog dvb-c signaal" gesproken. Dat bestaat niet, want dvb staat voor DIGITAL video broadcasting. Ik weet niet of er niet OOK wat aan de hand is met het analoge signaal, maar er is - in elk geval op NPO1, NPO2 en NPO3 - wel wat aan de hand met het dvb-c signaal.

Sandotelfort

soortgelijke problemen:
https://forum.telfort.nl/tv-338/storingen-in-beeld-oude-propositie-75544
https://forum.telfort.nl/tv-338/blokjes-in-beeld-bij-enkele-zenders-in-dvb-c-oude-propositie-glasvezel-75735
Reputatie 3
Het lijkt net of het is opgelost :S, ik heb de blokken net niet gezien toen ik naar NPO3 keek?
Reputatie 3
Badge +4
Net heb ik contact gehad met de technische dienst. Omdat er meerdere klanten binnen zijn gekomen met dit probleem is dit doorgezet naar de publieke omroep en zij hebben de technische problemen met het signaal verholpen. Het zou nu weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn: herstart dan het modem. Wanneer er zich problemen voordoen, laat het me dan weten zodat ik een seintje kan geven bij de technische dienst!
Reputatie 2
Hallo allemaal,
Ik heb het even een poosje aangezien:
De beeldhaperingen lijken vooralsnog te zijn verdwenen. Fijn!
Reputatie 3
Badge +4
Wat fijn om te horen, @telefortuna! 🙂
Reputatie 2
Hier ook alles in orde, durf ik nu wel te stellen. Mooi, alles werkt weer als vanouds, en dat is gemiddeld gesproken behoorlijk goed :)

(Heb ik dan helemaal geen kritiekpunten? Jawel, en al vind ik dus de kwaliteit meestal goed en het aantal storingen niet heel hoog - daar kun je verschillend over denken - vind ik wel dat het eraan schort als het gaat om het detecteren van storingen, en het communiceren van en over die storingen.)

Dank,
Sando
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je feedback, @sandotelfort. We nemen dit zeker mee en gaan dit intern bespreken!

Reageer