beantwoord

Analoge TV en Radio werkt niet meer

• 16 mei 2018
  • 5 reacties
  • 1197 keer bekeken

Plotseling werkt het analoge TV signaal en het analoge radio signaal niet meer.
Onze glasvezel modem (witte modem met afgeronde kanten met 4 groene lampjes ... genexis?? ) zit bij de TV tegen de muur. Wij gebruiken een kort coaxkabeltje en een TV/Radio splitter om naar de DVD-recorder en de Radio-tuner te gaan. Kabeltjes nog eens gecontroleerd en ook van de DVD-R losgemaakt en op deTV ant-in aangesloten. In het begin nog een heel ruiserig TV signaal, maar daarna niks meer. Radio is ook alleen maar ruis. Ook geprobeerd om de modem 30 sec. uit een weer aan te zetten. Dit help niet.
Wij hebben al 2x eerder de analoge TV/Radio module van de modem kapot gehad en deze is toen vervangen. Maar dat is inmiddels alweer een jaar of 2 geleden. Ik denk dat deze module nu weer kapot is. De monteur vertelde toen dat deze modules vaak kapot gaan...

Kan de module nog eens worden vervangen?

Met vriendelijke groet,
Ronald
icon

Beste antwoord door Deborah 18 mei 2018, 10:20

Hoi Ronald, welkom op het forum! Ik vind het lastig om te bepalen of de module van het modem kapot is. Om je verder te helpen of eventueel de technische afdeling/monteur te informeren, heb ik een aantal vragen. Krijg je weer beeld als je opnieuw zoekt naar de zenders? Heb je wel beeld als je een hele andere coax kabel rechtstreeks op het modem aansluit? Werkt het op één of meerdere televisies niet?

Ik hoor het graag van je! 😳
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ronald, welkom op het forum! Ik vind het lastig om te bepalen of de module van het modem kapot is. Om je verder te helpen of eventueel de technische afdeling/monteur te informeren, heb ik een aantal vragen. Krijg je weer beeld als je opnieuw zoekt naar de zenders? Heb je wel beeld als je een hele andere coax kabel rechtstreeks op het modem aansluit? Werkt het op één of meerdere televisies niet?

Ik hoor het graag van je! 😳
Hoi Deborah,

Het opnieuw zoeken naar zenders helpt niet. De TV en DVDR verliezen niet zomaar plotseling de tuner settings. De coax is prima en De DVDR, de TV en de Radio krijgen geen analoog signaal. Het digitale TV signal via de settop box is OK. Dus de analoge module is weer kapot.
Hoe maak ik een afspraak dat er een monteur langs komt om deze te vervangen?

Groeten,
Ronald
Als er geen plaatselijke storing is dan lijkt het er wel op dat de catv module defect is.
Hoe maak ik een afspraak dat er een monteur langs komt om deze te vervangen?

Webcare pakt je topic na pinkster weer op. Zij zetten de aanvraag voor een monteur in gang.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ronald, sorry voor de late reactie. Dit topic is niet bij mij binnen gekomen :?. Ik heb de aanvraag naar de monteur doorgezet! Er wordt nog met je contact opgenomen 😳.

Reageer