beantwoord

Analoge signaal TV-Radio bij glasvezel

• 18 september 2013
  • 7 reacties
  • 4243 keer bekeken

Reputatie 1
Op 16-09-2013 ben ik overgegaan van Telfort adsl naar Telfort glasvezel.
Alles werkt naar behoren echter het analoge TV-Radio signaal uit het modem is erg zwak.
Van de meterkast naar de woonkamer is ca. 6 meter en hier heb ik al een versterker nodig. Het TV signaal geeft strepen en golven (met versterker).
De radio doet het zonder versterker niet.
Kan dit signaal versterkt worden? Modem: Genexis hybrid live titanium 42.
icon

Beste antwoord door jgleemker 19 september 2013, 14:12

Ruud68, Je hebt me op het spoor gebracht, het is niet de kabel maar de versterker die het signaal slechter maakt. Ik heb alles nu rechtstreeks op het modem aangesloten en krijg een prima beeld en geluid. Een Telfort medewerker vertelde me eens dat een versterker bij glasvezel meer kwaad doet dan voordelen oplevert. Dat de radio niet werkte zonder versterker was mijn fout, ik had de kabel niet rechtstreeks verbonden met het modem.
Conclusie: dankzij jou tip is het probleem opgelost!
Bedankt!!!!!!!!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Is de coax kabel wel inorde en van goede kwaliteit?? Zelf heb ik alles in een van concepts maar dat is het zelfde signaal ik heb er 5 tv's op aangesloten op totaal 25m kabel en allemaal perfekt beeld.
Reputatie 1
De kabel doet al 15 jaar trouwe dienst en met UPC had ik geen enkel probleem.
Aan de kabel kan het volgens mij dus niet liggen.
Reputatie 1
Ruud68, Je hebt me op het spoor gebracht, het is niet de kabel maar de versterker die het signaal slechter maakt. Ik heb alles nu rechtstreeks op het modem aangesloten en krijg een prima beeld en geluid. Een Telfort medewerker vertelde me eens dat een versterker bij glasvezel meer kwaad doet dan voordelen oplevert. Dat de radio niet werkte zonder versterker was mijn fout, ik had de kabel niet rechtstreeks verbonden met het modem.
Conclusie: dankzij jou tip is het probleem opgelost!
Bedankt!!!!!!!!
Reputatie 2
Badge +2
Graag gedaan we zijn er om elkaar te helpen. Het coax signaal via de glasvezel is een erg sterk signaal, dus heb je waarschijnlijk geen versterker nodig.
Zelf heb ik drie tv's boven, waarbij er twee splitter tusssen zitten en ik heb gewoon een prima signaal.
Wel alles met coca799 kabel en hirschmann pluggen.
Reputatie 1
Ik dacht dat het probleem over was, doch helaas.
Vanmorgen de radio aangezet en ik kreeg meteen een goed geluid/signaal.
Vanmiddag de radio weer aangezet en ja hoor ruis door de muziek. Het signaal wisselt dus van sterkte.
Wie weet raad?
Reputatie 2
Badge +2
Misschien alles toch nog een keer nalopen voor de zekerheid anders toch maar even monteur laten komen.
Reputatie 1
Ruud, op jou advies nog eens alles nagelopen en de boosdoener gevonden.
Ik verbaasde me al dat boven alles goed werkte doch in de woonkamer niet, dus misschien toch kabel problemen.
De oorzaak was een gebroken coax-draadje, in een plug in de meterkast, aan het begin van de kabel naar de woonkamer.
De afstand tussen de gebroken draadeinden was blijkbaar klein genoeg om na enkele minuten een redelijk radio-signaal te geven, doch de DVD-recorder kreeg geen goed signaal, alleen ruis en een wazig beeld. Nu werkt alles zoals het moet, de radio en de DVD-recorder werken weer als vanouds.
Nogmaals bedankt voor je advies.

Reageer