beantwoord

Analoge radio-aansluiting (oud XMS) alle zenders zijn ineens weg

• 13 maart 2018
  • TV
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Wat is er gebeurd met mijn analoge content ? In huis niets gewijzigd, zelfs niet aangeraakt dus geen kabel (coax van glasvezelmodem naar tuner) probleem. Tuner pikt puur op de kabel (als antenne) nog 1 of 2 signalen uit de ether, dus die doet het nog prima.
Wie weet wat er aan de hand is ?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Galdor68 14 maart 2018, 10:39

Waarschijnlijk wil de TV dat je daar nog twee extra nullen invult dus 30400khz, en bij het aantal symbolen 1 extra nul dus 68750.

Bekijk reactie

3 reacties

Dan heb je vermoedelijk ook geen DvB-c en of analoog televisie beeld? Als je dit kan bevestigen zal de analoge module van je NT het begeven hebben. Je kan de NT nog even stroomloos maken, maar als mijn vermoeden correct is zal dat weinig verschil maken.
Hi Galdor, dank voor je respons. Heb de coax kabel van analoge uitgang modem (Genexus) direct naar TV verbonden. In instellingen in TV menu (Philips) de DVB-C optie gekozen. Bij zoeken naar zenders moet ik een netwerkfrequentie invoeren. Volgens Telfort instructies (website) moet ik 304 Mhz invullen maar dan volgt foutmelding "Onjuiste netwerkfrequentie". Wat doe ik fout ?
Groet.
Waarschijnlijk wil de TV dat je daar nog twee extra nullen invult dus 30400khz, en bij het aantal symbolen 1 extra nul dus 68750.

Reageer