beantwoord

Amino tv-ontvanger reageert nergens op, Afstandsbediening blijft rood knipperen

• 15 december 2018
  • TV
  • 13 reacties
  • 346 keer bekeken

Hallo,
zojuist was ik een film aan het kijken en had die gepauzeerd en bij terugkomst deed de afstandsbediening en aminokastje niks meer. Met de afstandsbediening van de tv heb ik de tv uit kunnen zetten maar de Telfort afstandsbediening deed niks. Alle instructies van de website opgevolgd maar helaas geen enkele reactie meer van het zwarte amino kastje. De rode knop van het kastje zie ik aantal keren knipperen na resetten en dan gaat ie op zwart.
Het rode knopje van afstandsbediening blijft ook knipperen nadat ik batterijen had verwisseld omdat ik dacht dat het daar aan lag (bleek niet zo) maar nu blijft het rode lampje knipperen en gaat niet uit behalve als ik de batterijen eruit haal.m. Weet niet of het met elkaar te maken heeft maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt.
Heb in het verleden eerder na soortgelijke problemen (behalve de afstandsbediening) een nieuwe adapter gehad (als ik het goed onthouden heb). Daar was het toen wel mee opgelost. Zou dit hetzelfde zijn?
Kunnen jullie dit probleem snel oplossen? Wil met de feestdagen toch echt niet zonder tv zitten...

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 januari 2019, 13:42

Hoi Laatje, dat meen je niet? Nog steeds niet dus. Dan moet het haast wel ergens zijn mis gegaan. Excuses hiervoor. Ik heb dan ook meteen weer een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag als je deze hebt ontvangen.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Laartje, welkom op het Forum. Ik begrijp heel goed dat je de feestdagen niet zonder tv wilt zitten. Nu begrijp ik dat de Amino nergens meer op reageert? Dan kunnen het inderdaad weer de voeding zijn, of het Amino kastje zelf. Want de Amino reageert nergens meer op? Ook niet als je de stekker uit het stopcontact haalt en hem er opnieuw indrukt? Als dat het geval is dan ga ik er van uit dat de voeding het begeven heeft. Heb je nog de mogelijkheid een andere voeding te testen?
Hi Bart,

Stekker in en uit werkt niet. Ik heb het geprobeerd met andere voeding maar doet het nog steeds niet.
Is het dan toch het amino kastje dat defect is?
Kan ik nieuwe krijgen?
Groetjes
Bart - Telfort schreef:

Hoi Laartje, welkom op het Forum. Ik begrijp heel goed dat je de feestdagen niet zonder tv wilt zitten. Nu begrijp ik dat de Amino nergens meer op reageert? Dan kunnen het inderdaad weer de voeding zijn, of het Amino kastje zelf. Want de Amino reageert nergens meer op? Ook niet als je de stekker uit het stopcontact haalt en hem er opnieuw indrukt? Als dat het geval is dan ga ik er van uit dat de voeding het begeven heeft. Heb je nog de mogelijkheid een andere voeding te testen?

Bart - Telfort schreef:

Hi Bart,

Stekker in en uit werkt niet. Ik heb het geprobeerd met andere voeding maar doet het nog steeds niet.
Is het dan toch het amino kastje dat defect is?
Kan ik nieuwe krijgen?
Groetjes
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Laartje, ik denk ook dat de amino zijn beste tijd heeft gehad, zeker als deze ook niet reageert op een andere voeding. Ik heb dan ook een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze zul je binnen twee werkdagen ontvangen. Wil je laten weten of deze wel werkt?
Bart - Telfort schreef:

Hoi Laartje, ik denk ook dat de amino zijn beste tijd heeft gehad, zeker als deze ook niet reageert op een andere voeding. Ik heb dan ook een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze zul je binnen twee werkdagen ontvangen. Wil je laten weten of deze wel werkt?Hoi Laartje, ik denk ook dat de amino zijn beste tijd heeft gehad, zeker als deze ook niet reageert op een andere voeding. Ik heb dan ook een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze zul je binnen twee werkdagen ontvangen. Wil je laten weten of deze wel werkt?

Hi Bart,

bedankt voor jouw reactie en actie!
Ik laat zeker wat weten! Dank je wel
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan Laartje. 🙂 Ik ben zeker benieuwd al ga ik er helemaal van uit dat deze wel werkt.
Beste Bart,
helaas heb ik nog niks ontvangen en zit ik dus toch met kerst zonder televisie...
vrijdag had ik naar klantenservice gebeld en het blijkt dat de sms met de track&trace van het kastje naar een verkeerd (voor mij onbekend) nummer is gestuurd. Jouw collega kon deze niet doorsturen naar het juiste nummer.
met alle begrip voor de drukte bij post.nl rond deze dagen maar het is een week geleden dat het kastje is opgestuurd? En ik heb geen enkele garantie dat deze onderweg is en geen mogelijkheid om te weten wat de status is.
is er geen mogelijkheid dat ik op een of andere manier de track code kan krijgen?
Reputatie 7
Badge +9
Ik vind het heel spijtig dat je de ontvanger niet op tijd hebt gekregen voor kerst. 😞 Heb je deze toevallig vandaag ontvangen? Zoals eerder al besproken is deze wel verstuurd. Allen heb ik geen track en trace hiervan beschikbaar. Deze is naar het verkeerde nummer gestuurd. 😞 In ieder geval hoor ik graag wanneer je de ontvanger hebt gekregen?
Hi Bart,
ik heb niks ontvangen en bij Post.nl is niks bekend. Zonder track&trace code kunnen ze niks vinden.
Aangezien het probleem blijft bestaan, ik inmiddels bijna 3 weken zonder tv zit, ik wel betaal voor iets wat er niet is, lijkt me de meest schappelijke oplossing dat je opnieuw een kastje opstuurt om mij (de klant die hier niks aan kan doen) tegemoet te komen. Wanneer het eerst verstuurde kastje in de tussentijd alsnog binnenkomt, stuur ik het uiteraard terug naar Telfort.
Het is aan jullie om Post.nl aan te spreken op deze wanprestatie. Dat is niet aan mij. De partij waar ik mee te maken heb, is Telfort niet Post.nl.
Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Laatje, dat meen je niet? Nog steeds niet dus. Dan moet het haast wel ergens zijn mis gegaan. Excuses hiervoor. Ik heb dan ook meteen weer een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag als je deze hebt ontvangen.
Hallo Bart, wanneer kan ik het kastje verwachten? Het is donderdag en heb nog steeds niks ontvangen! Is de track and tracé naar juiste nummer gestuurd? Ik heb ook die niet ontvangen. Ik wacht met spanning af..
Beste Bart, het kastje is eindelijk binnen en werkt! Bedankt voor het toesturen.
Reputatie 7
Badge +9
Het heeft even geduurd, maar hij is er dus. Fijn dat het nu werkt.

Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer