beantwoord

Amino RF aansluiting

• 12 maart 2019
  • 7 reacties
  • 174 keer bekeken

Beste technische dienst van Telfort,

Zojuist heb ik een RF kabel (F-Connector) gekocht en aangesloten op de out aansluiting op de Amino en op mijn tuner op de RF aansluiting, hierna heb ik mijn tuner automatisch laten zoeken naar radiozenders om deze op te slaan in het geheugen.

In het menu van Telfort heb ik onder Systeem het RF signaal ingeschakeld (en het RF kanaal op 38 laten staan (??)).

Mijn vragen zijn:
  • Staat op de Amino RF aansluiting wel signaal of is mijn F-Connector kabel niet in orde..?
  • Indien het signaal uit staat, is er dan een andere mogelijkheid om hierop wel een signaal te krijgen..?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Galdor68 12 maart 2019, 19:55

Wil je zolang het nog bestaat analoog radio luisteren en deze in je receiver opslaan gaat dit via de coax uitgang van de genexis modem/NT

De optical out en de RF van de Amino zijn twee verschillende dingen.
Via de optical out kan je inderdaad het audio signaal naar je versterker sturen. Via de optical gebruik je afstands bediening van de Amino voor zenderwisseling.

Via dat kanaal 38 kan je tv kijken hetzelfde principe als een videospeler, die moest je ook via de tuner van je televisie opzoeken.
Bekijk reactie

7 reacties

Ja er staat signaal op indien nodig kan je in het menu van de Amino terugvinden als het wel uitstaat.

De denkfout is die tuner laten zoeken je hebt alleen signaal op kanaal 38. Je zal gewoon de afstandsbediening moeten gebruiken om van zender te wisselen.

Een tuner vindt alleen signaal op 38 meer niet.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @modebuck, je wilt graag de RF aansluiting van de amino gebruiken. Dit is zeker mogelijk. Galdor68 geeft precies aan hoe het zit. Ik heb daar niets aan toe te voegen.
Beste Galdor68,

mijn surround versterker/receiver verwacht kHz, kanalen kan mijn versterker/receiver ontvangen via de optical lijn vanuit de Amino naar mijn versterker/receiver. Hiervoor moet ik de TV aanzetten om radiokanalen te kiezen, b.v. kanaal 1001 is radio NPO1

Hoe krijg ik kHz uit de Amino zodat mijn versterker/receiver deze herkent en dat ik deze kHz zenders kan opslaan op mijn versterker/receiver.
Wil je zolang het nog bestaat analoog radio luisteren en deze in je receiver opslaan gaat dit via de coax uitgang van de genexis modem/NT

De optical out en de RF van de Amino zijn twee verschillende dingen.
Via de optical out kan je inderdaad het audio signaal naar je versterker sturen. Via de optical gebruik je afstands bediening van de Amino voor zenderwisseling.

Via dat kanaal 38 kan je tv kijken hetzelfde principe als een videospeler, die moest je ook via de tuner van je televisie opzoeken.
Beste Galdor68,

Analoog radio:
is omdat mijn vrouw gewend is om op de oude manier (de bediening) naar radio te luisteren, ikzelf heb mij aangewend om via mijn GSM/laptop naar Bluetooth/Chromecast Audio muziek en internetradio te luisteren.

RF:
Kanaal 38 is dus alleen te ontvangen op mijn TV, waar TV zenders en eventueel radiozenders op te vinden zijn, over de RF aansluiting wordt dus geen kHz door verzonden heb ik nu begrepen, jammer..

Dank voor uw informatie hierover, met vriendelijke groeten M.O. De Buck
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt hem nu helemaal duidelijk. Ik ga er van uit dat je hier verder mee uit de voeten kan. Bedankt Galdor68. 🙂
Er wordt wel khz doorgezonden maar enkel op dat kanaal.

Dus ter herhaling je kan wel via coax radio luisteren direct vanaf de Genexis het glasvezelkastje deze heeft ook een F-connector uitgang.

Reageer