beantwoord

Amino M540 PVR defect?

• 13 maart 2019
  • TV
  • 9 reacties
  • 197 keer bekeken

De Amino M540 geeft na inschakelen 2 rode leds. PVR hangt. Reset, opnieuw inschakelen, modem reset, andere adapter geeft geen oplossing. Afstand bediening werkt goed.
Heeft iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 maart 2019, 15:52

Hoi @jaapfioole, fijn om te lezen dat de vervangende ontvanger goed werkt. Nog leuker omdat jouw oude opnames toch bewaard zijn gebleven. Zijn deze toch in de cloud terecht gekomen. 🙂 Hij wordt alleen heel warm geef je aan. Hou het even in de gaten. Mocht het echt te gek worden, laat het dan even weten. Dan stuur ik weer een nieuwe.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @jaapfioole, welkom bij ons op het Forum. Je geeft aan dat de Amino twee rode leds geeft. Deze start dus helemaal niet meer op na alle testen die je al uitgevoerd hebt? Het internet werkt wel goed? Het TV lampje brandt ook gewoon op jouw glasvezelmodem?

Ik vermoed in ieder geval dat deze kapot is. Ik kan je een nieuwe sturen, dit wordt dan wel een Amino 140. Hier zit geen harde schijf meer in voor opnames. Als je dan wilt opnemen, dan dien je het Opnemen Pakket af te nemen a 5 euro per maand.
Goedemiddag Bart,
Amino start helemaal niet op als de beide leds branden.Blijft hangen. Internet werkt goed.Alle video's van Telfort al doorlopen zonder resultaat.
Graag een vervanger sturen. Ik heb al een opneempakket, als er in de 140 geen HDD zit is er dan wel op te nemen?
met vriendelijke groet,
Jaap
Reputatie 8
Badge +11
Als je het opnamepakket al hebt komt dat helemaal goed. Je opnames staan 'in de cloud'. De ontvanger zelf doet niets meer dan doorgeven.
OK, perfect.
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie dat GJC jouw vraag over de opnames al heeft beantwoord. Heel fijn. Ik ben dan aan de slag gegaan en heb je een nieuwe ontvanger toegestuurd. Binnen twee werkdagen ontvang je deze thuis. Ik hoor graag of je weer tv kan kijken.
Vervanger Amino 140 werkt goed, steker in stopcontact en beeld.
Wat opviel is dat bij opnemen mijn oude lijst van opnames weer gelijk aanwezig was. Dat betekent dat met de Amino540 (met HDD) ook in de cloud werd opgenomen. De HDD heb je dus niet nodig.
De Amino140 wordt erg warm wat mogelijk op een beperkte levensduur van de ontvanger oplevert. Bij stand-by wordt die 32 graden.celcius en in bedrijf 37,5 graden. Lijkt me niet echt goed.
In stand-by heb ik via app verbinding met ontvanger op tablet, wat inhoudt dat de ontvanger niet offline gaat maar aan blijft staan. Tv beeld is dan wel uit.
Dat opnemen in de cloud klopt ook met de 540. Als de ontvanger standby staat is deze inderdaad niet uit lees stroomloos. In het dashbord van de app zie je dan dat deze standby staat, wat dan weer inhoud dat je minder zenders kan kijken. Voor diverse zenders moet de Amino aan staan om deze via de app te bekijken of de app als afstandsbediening te gebruiken kiezen uit kijken op tablet of kijken op TV.
En als de animo niet lang meegaat, wat maakt het uit, uiterlijk einde van het jaar moet die toch op de schroothoop, ik heb pas 3 M540 en twee M140 naar wecycle bak gebracht, inclusief een oude zyxel modem en een enexis glasvezel modem, plus de nodige adapters en afstandsbedieningen, je moet toch over op de nieuwe propositie met de Arris ontvanger.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @jaapfioole, fijn om te lezen dat de vervangende ontvanger goed werkt. Nog leuker omdat jouw oude opnames toch bewaard zijn gebleven. Zijn deze toch in de cloud terecht gekomen. 🙂 Hij wordt alleen heel warm geef je aan. Hou het even in de gaten. Mocht het echt te gek worden, laat het dan even weten. Dan stuur ik weer een nieuwe.

Reageer