beantwoord

Amino M540 en LG OLED TV geen geluid wel beeld

• 23 december 2017
  • 28 reacties
  • 2734 keer bekeken

Goedemiddag,
Amino M540 aansluiten op LG tv geeft geen geluid, wel beeld.
Rechtstreeks op een willekeurige HDMI poort van de TV maakt niet uit. ARC maakt niet uit.
Idem via AV-receiver (verschillende HDMI-in en HDMI-out geprobeerd), geen geluid, wel beeld.
Verschillende HDMI kabels geprobeerd (4k, HDMI 2.0a en 2.0b) geen geluid, wel beeld
Amino M540 rechtstreeks op TV aangesloten en TV via optische kabel aan een output device gekoppeld, geen geluid, wel beeld.
TV instellen op geluid via interne speaker of via AV-receiver maakt niet uit.
HDMI control / SIMPLINK uit/aan combinaties maakt niet uit.

Testen TV-speakers geeft wel geluid.
Alle apps op TV (netflix, youtube etc.) via AV-receiver, wel beeld en geluid.
Blue ray speler, Dune, Chromecast via AV-receiver, wel beeld en geluid.
Apps op Blue-ray via AV-receiver, wel beeld en geluid

Alleen de Amino geeft geen geluid.
Alle beeld, hdmi en geluid opties/combinaties op Amino via settings geprobeerd. Wel beeld, geen geluid.

Software TV, Amino, AV-receiver, blue-ray player up-to-date.

Software versie Amino
3.3.2e8-Ax4x-opera11-noserial
zt6-ax4x-3.3.2e8.0-ghm

Heeft iemand een idee?
Amino omruilen voor een nieuw(er) model?
10 jaar oude Philips werkt wel goed (rechtstreeks met Amino of via AV-receiver)

Gr.Ronald
icon

Beste antwoord door xms540 12 februari 2018, 23:20

Reparatiedienst LG is langs geweest. Het moederbord van de LG tv is vervangen. Decoder is rechtstreeks aangesloten op de hdmi poort van de tv. Ik heb nu wel beeld en geluid. Eindelijk.
Bekijk reactie

28 reacties

Oude Aminet 130 op zolder gevonden en aangesloten. Die doet het wel. Ligt dus aan de Amino M540.
Behalve dat ik aan de mute knop denk zo voor de hand liggend dat zal het niet zijn lijkt het tijd voor een vervanger. De M540 PVR wordt in het rijtje ontvangers wel genoemd maar de kans is groter dat je dan de A140 krijgt even tot woensdag wachten op een medewerker van Telfort.

De 540 werkt dus wel goed in combinatie met de genoemde Philips? Dan zou het bijna een handshake probleem zijn. Hoewel de A130 dat weer tegen lijkt te spreken aangezien die het dus wel goed samenwerkt.
Dank je wel voor je antwoord.
Gr.Ronald
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ronald, welkom op het forum. Met je tests heb je al duidelijk uitgesloten waar het probleem zit. Je Amino 540 heeft een communicatieprobleem met je TV. De Amino kan ik omruilen voor een Amino A140. Hier zit echter wel een uitdaging bij. Met de Amino A140 heb je geen harde schijf meer voor opnames. Om die reden wil ik nog even dubbelchecken: ga je akkoord met de vervanging? Een 540 kan ik namelijk niet meer aan je uitleveren.

Bedankt voor het meedenken, Galdor! 🙂
Hoi Wieger,
Omruilen voor de A140 is akkoord. Kan je ook de impact op mijn abbo bekijken.
Ik had een XMS abonnement dat naar Telfort is omgezet. Betaal nu meer dan het huidige standaard Telfort abonnement met dezelfde producten.
Gr.Ronald
Reputatie 8
Badge +17
Lees onderstaande link eens door, daar staat precies hoe het zit, je hebt nu de optie om via de coax kabel tv te kijken dat vervalt dus als je overstapt

https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Hoi Jimny,
Bedankt voor de link.
Gr.Ronald
Reputatie 7
Badge +7
Hoi xms540, de Amino 140 is besteld en komt naar je toe. Ben je met de uitleg van jimny al voldoende geholpen wat betreft je abonnement?

Heb mijn eerste antwoord als vraag aangevinkt. Dat is namelijk het directe antwoord op je vraag. Als je nog meer wilt weten, dan kan je hier in dit topic gerust blijven reageren. 🙂
Ten overvloede al is dit deels via de link te lezen. Je gaat zoals gezegd je DvB-C signaal verliezen dus voor elke extra tv ben je €5,00 extra kwijt, De prijs is lager omdat je terugvalt van 50/50 naar 50/5 wil je dezelfde snelheden behouden kost je dat €2,50 dus blijft de prijs als nog gelijk. En je gaat alle regionale zenders verliezen. Naast het vervangen van de NT die alleen nog ethernet heeft krijg je een Experiabox v10 waar je zowel je tv ontvangers als de computers etc op aansluit.

Dus zeker niet dezelfde producten.
Heel tevreden met reactie van Jimmy en Galdor.
Ik zal niet overstappen. Nu snelheid 100/100 en ik gebruik liever mijn eigen router.
Gr.Ronald
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat jimny en Galdor je goed geholpen hebben. Dat kan je ze ook wel toevertrouwen! 😉.

De Amino is onderweg. Wil je ons laten weten of alles goed gaat met de Amino 140? 😳
Doe ik.
Gr.Ronald
Hoi Wieger,
Ik heb de A140 aangesloten. Helaas geen geluid.
Ligt het aan HDMI 1.2a (A130) versus 1.3a?
HDMI is toch downwards compatible?
Gr.Ronald
Dat zou het wel moeten zijn. Hoewel je hier op het forum ook van de andere tv ontvangers regelmatig over hdmi handshake problemen leest.
Dus dan is de enige oplossing wachten op een software update van Amino of LG (tv), omdat alle andere apparaten en de oude A130 wel werken.
Gr.Ronald
Deze Amino werkt wel met die eerder genoemde 10 jaar oude Philips? Dan zou het probleem in de LG zitten.
Daar lijkt het wel op, maar alleen in combinatie met de Amino. Dat maakt het lastig. LG zal zeggen dat alle andere apparaten het wel doen, dus het zal volgens LG aan de Amino liggen..
Ik ga het aankaarten bij LG. TV is van modeljaar 2017. Support gegarandeerd :D

@Wieger - Telfort De A140 naar retouradres in Alphen sturen?

Gr.Ronald
Ik durf bijna geen nieuwere tv meer te kopen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Ronald, wat apart zeg. Dat lijkt dan inderdaad op een compatibiliteitsprobleem. Kan je me het model en serienummer van je TV, dan ga ik nog eens kijken of ik hier een verklaring voor kan vinden. Het lijkt me ook raadzaam om dit eens bij LG te toetsen, misschien hebben zij nog een paar tips om de instellingen in je TV aan te passen. Je kan de 140 inderdaad naar het retouradres terug sturen, die vervanging heeft nu geen meerwaarde.
Hoi Wieger,
Het is een LG OLED65C7V. Serienummer heb ik niet bij de hand.
Gr.Ronald
LG storingsdienst komt binnenkort langs om te onderzoeken of zie iets kunnen vinden.
Gr.Ronald
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ronald, bedankt voor de update! Houd je ons op de hoogte hiervan?
Er is wat misgegaan in de communicatie met LG. Hopelijk volgende week afspraak.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor de update, Ronald. Ben erg benieuwd wat er uit het bezoek komt! Wil je ons op de hoogte houden?
Anderhalve week geleden contact gehad met LG. Probleem doorgesproken. Serienummer doorgegeven via whatsapp naar speciaal nummer. Tot vandaag hebben ze niet teruggebeld voor een afspraak. Contact opgenomen met leverancier van de TV. Blijkt dat LG het serienummer nog niet verwerkt heeft in de call. Ik word nu echt binnen 48 uur gebeld voor een afspraak. Ben heel benieuwd.

Reageer