Amino m540 blauw lampje brandt continu

• 27 juni 2016
  • 12 reacties
  • 729 keer bekeken

Amino m540 lijkt niet op te starten. Blauw lampje blijft branden.
Omdat ik niet kan testen ben ik bang dat hij defect is.
Een andere amino m540 in mijn bezit start wel op.
Kent iemand dit probleem en is het te verhelpen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Verwissel de adapter eens
Heb ik al gedaan (helaas) zonder effect.
Badge +1
Hallo Dennis, welkom op ons forum! Dat is niet goed! Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin de postcode en huisnummer. Na ontvangst zal ik kijken wat ik voor je betekenen. Dank je!
Hoi, Sinds gisteren werkt mijn Amino 540 niet meer, hij stond op standby (rode lamp) en vervolgens savond later branden het rode lampje van de recorder ook. Ik heb de stekker (stroom) eruit gehaald en na 10min weer ingeplugd, nu brandt het blauwe lichtje , maar als ik dan kijk op de TV dan staat daar het TV beeldje van de animo, en zou hij moeten doorstarten naar de opdruk, AMINO (in het groen). maar dat doe hij niet , hij blijft hier opstaan. Had ik net juist mooi een nieuwe ab ontvangen van jullie , heb ik er nog niets aan.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen.

Met vriendelijk groet,
Gerritjan
Badge +1
Hoi Dennis, ik heb van jou nog geen gegevens ontvangen.

En hallo Gerritjan, ook welkom op ons forum! Wanneer het blauwe lampje blijft branden (ook na een herstart) dan lijkt de tv-ontvanger te blijven hangen in de opstart cyclus.

Haal eens eerst de internetkabel uit de Amino en daarna de stroom. Wacht minimaal 10 seconden en zet daarna de stroom er weer op. Plaats de internetkabel als laatste terug wanneer je een foutmelding op het scherm krijgt.
Hoi Leon,

Ik heb gisteren alles al geprobeerd, als ik hem aan de stroom legde en die TV Icon stond op het scherm heb ik de internetkabel eruit getrokken want dan moet ie met de melding komen van dat hij die connectie niet kan opbouwen, gebeurd niet, ook op het blauwe knopje drukken voor aan/uit geeft geen reactie. Het lijkt erop dat hij dan helemaal vast zit.

Omdat ik dacht dat het aan de harde schijf lag, heb ik hem opengemaakt en de harde schijf losgekoppeld, toen weer aangesloten, zelfde resultaat. Lijkt mij dat hij gereset moet worden, maargoed stroom er helemaal af is een soort reset.
Badge +1
Hi Gerritjan, je bent goed bezig geweest dus! 😉 Helaas moet je in het menu kunnen om de software opnieuw in te laden. Ik ben bang dat de Amino aan vervanging toe is. Stuur mij alsjeblieft je postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst zal ik kijken wat er mogelijk is. Bedankt alvast!
Badge +1
Hoi Gerritjan, vriendelijk bedankt voor je berichtje! Ik heb een andere tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je kunt deze binnen een aantal werkdagen bij je thuis verwachten. Laat je ons hier nog weten als je 'm hebt ontvangen?
Badge +1
@Dennis, je hebt niet meer gereageerd. Betekent dit dat je inmiddels bent geholpen?
Goeie avond, sinds gisteravond reageert onze amino m540 helemaal nergens meer op. Geen blauw/rood lampje en ook het indrukken van het restore knopje helpt niet. De adapter en alle andere netwerk kabels heb ik eruit gehaald en na 10 minuten nog eens geprobeert op te starten maar helaas.
Gister is bij ons in de wijk wel een korte stroomstoring geweest. Sindsdien werkt het niet meer. Wie kan ons helpen. Alvast bedankt. Jurriaan
Badge +1
Hallo Jurriaan, welkom! Lijkt erop dat de adapter van de Amino het begeven heeft! Ik ontvang graag je postcode en huisnummer in een privébericht. Alvast bedankt! 🙂
Badge +1
Hi Juriaan, aangezien je reactie uitblijft, ga ik ervan uit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!