beantwoord

Amino debranding flashen

• 2 juni 2015
  • TV
  • 5 reacties
  • 2931 keer bekeken

Ik heb een oude XMS amino overgenomen voor mijn (ex lijbrandt) telfort ip tv.
dat deed ik eerder en werkt prima, na firmware update wordt dan de amino opnieuw opgestart met de telfort branding.
echter deze amino (een zwarte) is een keer per abuis op een vodafone thuis aangesloten geweest. Hij start nu op met vodafone logo in plaats van amino logo, en zoekt dus naar het Vodafone recovery image. Deze wordt logischerwijs niet gevonden, met error "4 4". Daarna reboot en dat herhaalt zich telkens.
Vodafone heb ik al gecontacteerd, maar dit is geen vodafone geleverde amino geweest, en zij blokkeren het mac op zich ook niet, dus daar loop ik vast. Dan blijft over, de vodafone image eraf forceren voor een generieke firmware-image, met een usb-stick flash? Of hoe kan ik deze gewoon weer op telfort aansluiten? Nu is de bootloader denk ik corrupt die naar het verkeerde image zoekt.
Dit is overigens gewoon een legale settop, in mijn eigendom, en mag ik ook gewoon volgens voorwaarden als tweede amino aansluiten. Ik kom dus niet in het menu van de middleware, dus de opties "firmware upgrade" zo ver kom ik niet eens. Reset knop helpt ook niet.
Dank voor hulp,
icon

Beste antwoord door Stephen 4 juni 2015, 20:37

@telocho,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het uitgezocht. Indien je een tweede Amino TV-ontvanger wilt aansluiten als tweede Interactieve TV dan kun je dit via Mijn Telfort in orde maken. Je ontvangt dan een Amino TV-ontvanger van ons en wij activeren de tweede stream voor Interactieve TV. De kosten hiervoor bedragen 4 euro per maand. Het is inderdaad toegestaan om eigen apparatuur aan te sluiten. Alleen bieden wij hierop geen ondersteuning. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je.

Stephen

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@telocho,

Welkom op het forum!

Om je verder van dienst te zijn ontvang ik graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@telocho,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het uitgezocht. Indien je een tweede Amino TV-ontvanger wilt aansluiten als tweede Interactieve TV dan kun je dit via Mijn Telfort in orde maken. Je ontvangt dan een Amino TV-ontvanger van ons en wij activeren de tweede stream voor Interactieve TV. De kosten hiervoor bedragen 4 euro per maand. Het is inderdaad toegestaan om eigen apparatuur aan te sluiten. Alleen bieden wij hierop geen ondersteuning. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je.

Stephen
De originele ontvanger was gekocht tijdens de Lijbrandt periode, toen huur nog niet bestond, alleen koop.
Daar bestaat toch zeker wel support op? Is support op de koop-settopboxen niet overgenomen door Telfort?
Ik heb geen intentie tot huren. Ook heb ik nooit Telfort gekozen als provider. Effin, terug naar mijn probleemstelling dat natuurlijk niet is opgelost.

Wat ik wil weten is of iemand op het forum weet hoe ik een zodanige factory reset kan doen, zodat de settopbox weer bij Telfort aanmeldt met de restore functie, en ik de Vodafone branding kwijtraak die er per abuis opgekomen is.
Misschien moet het serienummer eerst gereleased worden van een (bootstrap?) server bij Glashardt (of KPN IWBS of wie dat netwerk nu ook beheert). Ergens maakt de settop toch een keuze, waar deze wordt geauthentificeerd? Ik neem aan dat va een lege settopbox een check plaatsvindt op welke aansluiting dit afkomstig is, maar alleen Vodafone doet iets met de boot-gegevens op de settopbox met eigen server adressen vermoed ik.
Daarna laadt hij zich hopelijk weer met een Telfort image.

PS Stephen, voor jouw antwoord waren toch helemaal geen NAW nodig, dat staat ook wel als generieke info op de site, dus wat gebeurd er met die info?
Ik hoop dat iemand mijn probleem ook technisch inhoudelijk begrijpt en interessant vind, niet alleen procesmatig.
Reputatie 8
Badge +16
@telocho,

Excuses voor de late reactie. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling op de hoogte gesteld hierover. Zij zullen zich hierover buigen en binnen 2 werkdagen ontvang je hier bericht over. Ik had de naw-gegevens nodig om het abonnement te bekijken.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@telocho,

Ik begrepen dat mijn collega contact met jou heeft opgenomen. Is het gelukt om de Amino softwarematig te herstellen? Ik lees dit graag van je.

Stephen