beantwoord

Amino A140 geen beeld, ook geen menu

• 30 mei 2018
  • 6 reacties
  • 2576 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb mijn Amino A140 een tijd niet gebruikt.
De led gaat aan op het moment dat ik de netvoeding aansluit, en als ik met de AB de Amino aan zet gaat de rode led uit.

Maar ik krijg geen enkel beeld via HDMI. Andere apparatuur via de zelfde HDMI kabel geeft wel beeld.

Ik vermoed dat ik de Amino "vroeger" via Scart heb aangesloten en dat er dus geen HDMI beeld is.
Is een reset via het resetknopje mogelijk? En hoe werkt dat want ik kan dit in de handleiding als op internet niet vinden.

Alvast bedankt voor jullie reakties.
icon

Beste antwoord door HenkD 1 november 2018, 15:44

Hi Henk,

Ik zag dit topic voorbij komen en vroeg me af hoe het nu gaat met je verbinding? Ik markeer Deborah's bericht als beste antwoord, zodat andere forumgebruikers eerder een antwoord kunnen vinden, mochten ze tegen soortgelijke problemen aan lopen. Laat je het ons weten wanneer je nog hulp nodig hebt?

Update:
Het is vandaag gelukt om de ontvanger te resetten en nu heb ik weer beeld via HDMI

zo is het gelukt:

1. zorg dat de netwerkkabel aangesloten is
  2. Netvoeding losmaken
  3. reset knop indrukken en vasthouden
  4. Netvoeding aansluiten
  5. Netwerk lampjes knipperen, wacht tot ze uitgaan en weer aan, laat dan de reset knop los.
  6. wachten! Dit duurt erg lang maar na ca 2 minuten krijg je het Amino logo
  7. Amino gaat updaten/installeren
  8. Amino start opnieuw op
  9. klaar...
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi HenkD, goed idee om je tv-ontvanger te resetten. Hieronder de stappen voor het resetten van de Amino 140 tv-ontvanger:
  • Zet de tv aan en selecteer het juiste input-kanaal (VGA of HDMI)
  • Haal de Animobox van de stroom (door de stekker uit de achterkant van de tv-ontvanger te halen)
  • Houd de reset-knop ingedrukt.
  • Terwijl de reset-knop is ingedrukt, sluit je de Animobox weer aan op het lichtnet.
  • Houd de reset-knop ingedrukt totdat het 'Amino'-logo in beeld komt met de tekst: Upgrading. Do not unplug. Laat de reset-knop vervolgens los.

Kun je laten weten of de reset heeft geholpen?

Hoor het graag van je 😳.
Reputatie 1
Badge
Helaas heeft reset niet geholpen. Er komt nooit beeld :(
Led knippert wel als je de AB gebruikt.
Morgen kijk ik of hij het via scart nog wel doet omdat dat de laatste configuratie was.
Maar die verloopkabel ligt ergens...
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel erg balen. Ik ben wel benieuwd of het via de scart nog werkt. De tv staat wel op het juiste invoerkanaal? Niet dat daar iets mis gaat?
Reputatie 3
Badge +4
Hi Henk,

Ik zag dit topic voorbij komen en vroeg me af hoe het nu gaat met je verbinding? Ik markeer Deborah's bericht als beste antwoord, zodat andere forumgebruikers eerder een antwoord kunnen vinden, mochten ze tegen soortgelijke problemen aan lopen. Laat je het ons weten wanneer je nog hulp nodig hebt?
Reputatie 1
Badge
Hi Henk,

Update:
Het is vandaag gelukt om de ontvanger te resetten en nu heb ik weer beeld via HDMI

zo is het gelukt:

1. zorg dat de netwerkkabel aangesloten is
  2. Netvoeding losmaken
  3. reset knop indrukken en vasthouden
  4. Netvoeding aansluiten
  5. Netwerk lampjes knipperen, wacht tot ze uitgaan en weer aan, laat dan de reset knop los.
  6. wachten! Dit duurt erg lang maar na ca 2 minuten krijg je het Amino logo
  7. Amino gaat updaten/installeren
  8. Amino start opnieuw op
  9. klaar...
Reputatie 8
Badge +9
Dag Henk. Welkom terug! Bedankt voor je terugkoppeling. Goed dat je deelt wat uiteindelijk de oplossing is geweest 🙂. Start gerust een nieuw topic als je nog ergens hulp bij nodig hebt.

Reageer