beantwoord

Amino A140 erg traag

• 3 maart 2019
  • 4 reacties
  • 265 keer bekeken

Hallo,

Ik maak al een aantal jaren gebruik van TV via de Amino A140 ontvanger, alleen valt het op dat deze tv-ontvanger erg traag is bij gebruik. Ook blijft de ontvanger regelmatig hangen, waardoor deze van het stroom gehaald moet worden. Dit had ik in het verleden ook al en toen heb ik een nieuwe Amino A140 opgestuurd gekregen, maar bij deze "nieuwe" Amino lijkt ook niet veel verbetering te zitten. Mijn vraag is dus, is er inmiddels al een opvolger voor de Amino A140 en is het mogelijk deze te krijgen?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 5 maart 2019, 11:45

Hi @MiBo92, dankjewel voor het invullen van je gegevens! Ik begrijp dat je de reset al geprobeerd hebt, helemaal goed. Het is alleen jammer dat dat het probleem niet oplost.

Ik kan wel zorgen dat je een nieuwe Amino tv-ontvanger krijgt, maar ik ben (zeker met je uitleg over de voorgeschiedenis erbij) bang dat dat weinig verschil maakt. Daarom heb ik een andere suggestie voor je: je zou kunnen kijken naar de overstap op de nieuwe glasvezelverbinding. In dit topic staat veel informatie over hoe dat in zijn werk gaat 🙂 Als je dat doet, worden je tv-ontvangers vervangen door nieuwe van Arris of Arcadyan. Deze tv-ontvangers zijn niet alleen veel sneller, maar hebben ook meer functies dan de Amino.

Mocht je na het lezen van het topic vragen hebben, of als je daar graag hulp bij wilt hebben, dan kan je je gratis laten terugbellen. Laat het gerust weten als je hier vragen over hebt.
Bekijk reactie

4 reacties

Voor de A140 heeft Amino wel opvolgers maar deze gebruikt Telfort niet.
Dit tv systeem wordt naast DVB afgebouwd in dit topic alles hierover lezen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @MiBo92, het is niet de bedoeling dat je tv-ontvanger traag is en vastloopt. Goed dat je dit aankaart, zodat wij en anderen je daarmee kunnen helpen :)

Het is goed om te weten dat je al eens een nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. Ik begrijp dat dat al even geleden is. Ging het wel (even) beter, toen je deze nieuwe tv-ontvanger aangesloten hebt en in gebruik nam?

Ik begrijp dat je de stekker van de Amino al uit het stopcontact hebt gehaald, en dat je dit doet wanneer de ontvanger vastloopt. Kan je deze reset voor me uitproberen? Laat je weten of dat is gelukt en wat het effect is? En kan je voor mij ook je postcode, huisnummer en klantnummer in je profiel zetten? Dan kan ik je gegevens opzoeken mocht de reset niet helpen, of als je andere vragen hebt 🙂
Hoi @MiBo92, het is niet de bedoeling dat je tv-ontvanger traag is en vastloopt. Goed dat je dit aankaart, zodat wij en anderen je daarmee kunnen helpen :)

Het is goed om te weten dat je al eens een nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. Ik begrijp dat dat al even geleden is. Ging het wel (even) beter, toen je deze nieuwe tv-ontvanger aangesloten hebt en in gebruik nam?

Ik begrijp dat je de stekker van de Amino al uit het stopcontact hebt gehaald, en dat je dit doet wanneer de ontvanger vastloopt. Kan je deze reset voor me uitproberen? Laat je weten of dat is gelukt en wat het effect is? En kan je voor mij ook je postcode, huisnummer en klantnummer in je profiel zetten? Dan kan ik je gegevens opzoeken mocht de reset niet helpen, of als je andere vragen hebt :)

Hoi Alexandra,

De stekker haal ik inderdaad regelmatig uit het stopcontact en de reset via het knopje op de achterkant heb ik ook al een aantal keren uitgevoerd.

Ik heb eigenlijk altijd al problemen gehad met de Amino A140. Soms gaat het even iets beter na een herstart / reset, maar al vrij snel wordt de Amino weer traag. Dit gebeurde bij beide Amino's.

De Amino kastjes lijken ook erg warm te worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @MiBo92, dankjewel voor het invullen van je gegevens! Ik begrijp dat je de reset al geprobeerd hebt, helemaal goed. Het is alleen jammer dat dat het probleem niet oplost.

Ik kan wel zorgen dat je een nieuwe Amino tv-ontvanger krijgt, maar ik ben (zeker met je uitleg over de voorgeschiedenis erbij) bang dat dat weinig verschil maakt. Daarom heb ik een andere suggestie voor je: je zou kunnen kijken naar de overstap op de nieuwe glasvezelverbinding. In dit topic staat veel informatie over hoe dat in zijn werk gaat 🙂 Als je dat doet, worden je tv-ontvangers vervangen door nieuwe van Arris of Arcadyan. Deze tv-ontvangers zijn niet alleen veel sneller, maar hebben ook meer functies dan de Amino.

Mocht je na het lezen van het topic vragen hebben, of als je daar graag hulp bij wilt hebben, dan kan je je gratis laten terugbellen. Laat het gerust weten als je hier vragen over hebt.

Reageer