beantwoord

Amino 140 geeft sinds vanochtend blokkerig beeld en geen geluid

• 26 januari 2018
  • 9 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmorgen geen beeld alleen hele grove pixels en bijna tot geen geluid.

opnieuw opstarten stekker er uit wachten en weer opstarten geeft geen resultaat.

Wat nu Telfort
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 januari 2018, 12:24

Hoi Marco, welkom op het forum. Wat vervelend dat je veel blokken in beeld ziet en bijna geen geluid meer hebt. Daar wil ik graag verder met je naar kijken. Als ik je modem uitlees, dan zie ik dat er sprake is van dataverlies tussen je modem en de TV ontvanger. Dat heeft vaak te maken met de kabel of met de TV ontvanger. Uit voorzorg zal ik daarom je Amino vervangen, al weet ik niet zeker of je die voor het weekend binnen hebt. Ik kan je daarom aanraden om te kijken of je met een andere internetkabel wel goed TV beeld hebt.
Bekijk reactie

9 reacties

Kabel Animo naar tv al andere geprobeerd?
En/of andere poort op tv?
En andere utp kabeltje modem/ontvanger?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marco, welkom op het forum. Wat vervelend dat je veel blokken in beeld ziet en bijna geen geluid meer hebt. Daar wil ik graag verder met je naar kijken. Als ik je modem uitlees, dan zie ik dat er sprake is van dataverlies tussen je modem en de TV ontvanger. Dat heeft vaak te maken met de kabel of met de TV ontvanger. Uit voorzorg zal ik daarom je Amino vervangen, al weet ik niet zeker of je die voor het weekend binnen hebt. Ik kan je daarom aanraden om te kijken of je met een andere internetkabel wel goed TV beeld hebt.
Reputatie 1
Bedankt voor de reaktie
Ik zie t nieuwe kastje wel verschijnen
UTP Kabel is in orde heeft nooit problemen gegeven

Na ontvangst van nieuw kastje moet de oude nog retour worden gestuurd of niet.

.....

Na ontvangst van nieuw kastje moet de oude nog retour worden gestuurd of niet.

Jazeker.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm

......
UTP Kabel is in orde heeft nooit problemen gegeven

Dat kan je niet aan de buitenkant zien. En niets met kontakten en dunne draadjes en klemverbindingen is eeuwig 100%.
Ander kabeltje proberen is wat je als 1e simpel zelf kan doen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marco, wat betreft de kabel ben ik het met nelly jacoba eens. Het is vaker voorgekomen dat een kabel toch de boosdoener is, ondanks dat deze onbewogen op de grond ligt. Als je de vervangende Amino niet tot verbetering leidt, dan is het vervangen van deze kabel de volgende stap.
Reputatie 1
Hallo wieger
Nu is net mn pakketje gekomen maar zit er alleen de adapter in en niet de amino140 kastje

Is die nog onderweg???
Reputatie 7
Badge +7
Dan is er een foutje gemaakt bij de zender. De Amino hoort er gelijk bij te zitten. Heb daarom een nieuwe aanvraag gedaan voor je. De ontvanger zal dan wel na het weekend binnen komen. 😞
Reputatie 1
Gister nieuwe Amino ontvangen hiervoor dank.
Goed snel opgelost.

vanmorgen vervangen alles ok, ik zal de oude amino zsm retourneren

Nogmaals bedankt voor de service

Reageer