beantwoord

Alles in één over 14Mb lijn?

• 29 juli 2013
  • 14 reacties
  • 2807 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb van Telfort een aanbieding gekregen voor "alles in één". Daar heb ik op zich wel belangstelling voor, maar ik ben bang dat mijn lijnsnelheid van max. 14Mb te mager is. Volgens de postcodecheck is er geen probleem. Ik heb nu een redelijk probleemloze internetverbinding via Telfort. Dat wil ik graag zo houden.

Wie heeft ervaringen met Interactieve TV, internet en bellen over een lijn die max 14Mb levert?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Enterprise 29 juli 2013, 20:39

14 Mbps is in theorie voldoende voor een alles-in-één pakket.
Maar het ligt eraan in hoeverre je prijs stelt op een zo hoog mogelijke downloadsnelheid.
iTV op één toestel in SD (standaard digitaal) verbruikt ca. 4 Mbps van je verbinding en (indien gewenst) HD (high definition) trekt zo'n 8 Mbps.
Op twee TV's moet je dus rekening houden met het dubbele.
In geval van twee maal HD-TV kom je dus al tekort aan bandbreedte en Telfort zal zo'n aanvraag dus ook niet honoreren.

Aan de hand van bovenstaande kan je dus zelf zien wat je overhoudt aan internetsnelheid.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Maar het ligt eraan in hoeverre je prijs stelt op een zo hoog mogelijke downloadsnelheid.
iTV op één toestel in SD (standaard digitaal) verbruikt ca. 4 Mbps van je verbinding en (indien gewenst) HD (high definition) trekt zo'n 8 Mbps.
In geval van twee maal HD-TV kom je dus al tekort aan bandbreedte en Telfort zal zo'n aanvraag dus ook niet honoreren.

Aan de hand van bovenstaande kan je dus zelf zien wat je overhoudt aan internetsnelheid.

Duidelijk antwoord. En snel! Bedankt!
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan... 😉
De HD zenders, vanaf kanaal 700, wordt hiervoor appart bandbreedte gereserveerd 😕
Reputatie 8
Badge +9
De HD zenders, vanaf kanaal 700, wordt hiervoor appart bandbreedte gereserveerd 😕

Nope...
Alles, dus zowel internet, (HD)TV en telefoon moeten het doen met de snelheid die je binnenkrijgt.
Oke,  ik dacht als hier iets speciaal voor gereserveerd was konden ze die eruit gooien om de snelheid te verhogen

want mijn snelheid is hier helmaal niet hoog, en hierdoor heb ik geen HD beelden (staan op zwart).
Nu haal ik hier 1,5mbps en mijn ontvanger boven werkt helemaal niet meer, DHCP probleem ?
En heb ik regelmatig haperingen op de verbinding (tv en internet) 

Ik zal vanavond een aantal harde resets doen op de apparatuur...
Badge +2
Heb het zelf 2,5 jaar reeds met 9MB. 9MB is niet afdoende voor HD TV, echter de verbinding blijft goed/stabiel. Met 14MB kan je 2X SD iTV aan, of 1X HD. Bestel je voor 2TV's iPV dan krijg je dus automatisch geen HD (omdat daar dan niet afdoende bandbreedte voor beschikbaar is). In een Telfort Winkel kunnen ze je evt nog meer vertellen.
Reputatie 8
Badge +9

[...] want mijn snelheid is hier helmaal niet hoog, en hierdoor heb ik geen HD beelden (staan op zwart).
Nu haal ik hier 1,5mbps en mijn ontvanger boven werkt helemaal niet meer, DHCP probleem ?

Wat is de haalbare snelheid op je adres volgens de postcodecheck
Snelheid op jouw adres: 9 Mb/s.

maar is dit totaal (internet en tv) ? of hoe moet ik dat zie
Reputatie 8
Badge +9
Snelheid op jouw adres: 9 Mb/s.

maar is dit totaal (internet en tv) ? of hoe moet ik dat zie

Ja, met deze bandbreedte moet je het doen voor TV en internet, alhoewel de postcodecheck vrij conservatief is wat de haalbare snelheid betreft, deze zal in de praktijk rond de 11 à 12 Mbps liggen.
Maar in principe is dit voldoende voor een internet met TV-abonnement (voor 1 TV in Standaard Digitale kwaliteit), je kan alleen geen HD-zenders krijgen.

Maar je geeft zelf aan dat je 'maar' 1,5 Mbps haalt dus er is iets niet in orde met je verbinding, lijkt me.
Of gooi je MB (megabytes) en Mb (megabits) door elkaar?
Bij ADSL is 10 Megabits per seconde ongeveer 1,5 Megabyte per seconde.
Beste forumleden,

Ik heb van Telfort een aanbieding gekregen voor "alles in één". Daar heb ik op zich wel belangstelling voor, maar ik ben bang dat mijn lijnsnelheid van max. 14Mb te mager is. Volgens de postcodecheck is er geen probleem. Ik heb nu een redelijk probleemloze internetverbinding via Telfort. Dat wil ik graag zo houden.

Wie heeft ervaringen met Interactieve TV, internet en bellen over een lijn die max 14Mb levert?

Bedankt!
sinds gisterenavond is mijn snelheid 14.30 ik hoop wel dat het sneller wordt, gisterenavond vielen de doelpunten van het voetballen eerder bij mijn buurman, die heeft glasvezel
Reputatie 8
Badge +9
sinds gisterenavond is mijn snelheid 14.30 ik hoop wel dat het sneller wordt, gisterenavond vielen de doelpunten van het voetballen eerder bij mijn buurman, die heeft glasvezel
Hoe snel je ADSL verbinding ook wordt, dat verschil zal je altijd houden tussen glasvezel en ADSL... :8
Dat ligt aan de technische verschillen tussen de beide platformen.
Hoe snel je ADSL verbinding ook wordt, dat verschil zal je altijd houden tussen glasvezel en ADSL... :8
Dat ligt aan de technische verschillen tussen de beide platformen.

Bedankt