beantwoord

Alles-in-1 Instap

  • 24 december 2018
  • TV
  • 8 reacties
  • 494 keer bekeken

Goedemiddag,
Heb in 2013 Alles-1- Instap afgesloten.Dit product was destijds inclusief HD zenders.
Op dit moment is de downloadsnelheid 23Mb.
Kan iemand mij uitleggen waarom de HD zenders nog steeds niet zijn geactiveerd.
Mvg,
Telfort abonnee
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 december 2018, 14:00

Hoi Telfort2008, ik lees dat je graag HD zenders wilt kijken. Je vraagt je af waarom deze nog niet zijn geactiveerd. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat je een Alles-in-1 Instap abonnement hebt. Bij de instap abonnementen is geen HD mogelijk helaas.

De enige manier om HD zenders te kunnen krijgen is door het pakket up te graden naar Internet + TV. Dit pakket is 2,50 euro duurder, dan je huidige pakket. Ook kost in dit pakket telefonie 2,50 euro extra per maand. In totaal ben je dan dus 5 euro per maand duurder uit. 😞 Als je dit graag wilt, dan wil ik je aanraden om even contact op te nemen met 088-7650087. Mijn collega helpt je graag het pakket aan te passen.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kan alles te maken hebben met je bandbreedte die is op het kantje om tegelijk 2 tv ontvangers met HD omdat 1 HD 12 MB is dus als er 2 actief zijn dan gaat het gegarandeerd fout
Reputatie 8
Badge +19
Staat in de TV-ontvanger HD wel ingeschakeld..?
Je vindt deze in het TV-menu onder 'Instellingen/Beeldscherm & Kwaliteit instellingen'.
Staat deze op 'HD standaard'..?

Het is ook mogelijk dat de HD-zenders nu vanaf kanaal 1 te vinden zijn in plaats van kanaal 701.
KPN heeft nu bijna alle abonnees overgezet naar 'HD op 1'.
Als laatste is het mogelijk dat je HD-zenders inderdaad niet ingeschakeld zijn op het Tv-platform zelf.
Als bovenstaande adviezen geen oplossing bieden dan zal Telfort de HD-zenders alsnog voor je in moeten schakelen.

De bandbreedte (snelheid van de verbinding) zou voldoende moeten zijn, een HD-zender heeft 8 Mbps nodig dus twee TV's mag geen probleem zijn...
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Telfort2008, ik lees dat je graag HD zenders wilt kijken. Je vraagt je af waarom deze nog niet zijn geactiveerd. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat je een Alles-in-1 Instap abonnement hebt. Bij de instap abonnementen is geen HD mogelijk helaas.

De enige manier om HD zenders te kunnen krijgen is door het pakket up te graden naar Internet + TV. Dit pakket is 2,50 euro duurder, dan je huidige pakket. Ook kost in dit pakket telefonie 2,50 euro extra per maand. In totaal ben je dan dus 5 euro per maand duurder uit. 😞 Als je dit graag wilt, dan wil ik je aanraden om even contact op te nemen met 088-7650087. Mijn collega helpt je graag het pakket aan te passen.
Goedemiddag,

Bedankt voor alle reacties.

Niet erg klantvriendelijk dat Telfort de voorheen gratis HD stream nu gebruikt als extra motivatie om
Telfort abonnees uit de goedkopere abonnementen te krijgen.
  1. https://forum.telfort.nl/tv-338/hd-tv-met-telfort-instap-67896
Het volledige verhaal is nu dat de verhoging voor trouwe abonnees van het eerste uur kan oplopen
tot 180 euro per jaar.

Een alternatief is eventueel wachten op de landelijke dekking van Digitenne full HD en ITV van Telfort naar de slaapkamer
te verhuizen. De verhoging is dan 60 euro per jaar.

Iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst.
Telfort2008
Reputatie 6
Badge +9
Ik begrijp dat je daar van baalt. Alleen in de Instap abonnementen heeft nooit HD gezeten, dit vanwege de bandbreedte om problemen met tv-kijken te voorkomen. De overige pakketten hebben wel HD. Hier kan je dan ook heen. Of de andere optie die je zelf aangeeft, Digitenne met HD. Je mist dan alleen wel de voordelen van interactieve tv zoals Terugkijken enz.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag. Jij ook een heel gezond 2019 gewenst. 🙂

HD TV met Telfort Instap

R
Reputatie 1
Beste Webcare,

Ik las op het forum dat het mogelijk is om met Telfort Instap HD zenders te kunnen ontvangen.
https://forum.telfort.nl/tv-338/hd-tv-internet-instap-53754
Mijn vader heeft ook een Telfort Instap abonnement met daarbij de snelheid 20Mb/s Down en 5Mb/s Up, echter geen HD zenders.
Is het mogelijk om bij hem ook de HD zenders aan te zetten ?
icon
Beste antwoord door Stephen
Bedankt voor de gegevens Richard! Ik heb het uitgezocht en het activeren van de HD-zenders is mogelijk wat ik zojuist ook heb gedaan!
Veel kijkplezier toegewenst. 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Oudste eerst
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/9af7831c-be80-4a0b-8b56-8eb753f87feb.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+16
Hallo Richard, als wij op het adres van je vader een snelheid van minstens 12 Mb/s garanderen dan kunnen wij de HD-zenders activeren.
Ik ontvang graag de naam en adresgegevens van je vader in een privébericht zodat ik hem verder van dienst kan zijn.
R
Reputatie 1
Hallo Stephen,

Ik heb de gevraagde gegevens in een privébericht naar je verstuurd.

Alvast bedankt.
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/9af7831c-be80-4a0b-8b56-8eb753f87feb.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+16
Bedankt voor de gegevens Richard! Ik heb het uitgezocht en het activeren van de HD-zenders is mogelijk wat ik zojuist ook heb gedaan!
Veel kijkplezier toegewenst. 🙂
R
Reputatie 1
Hallo Stephen,
De HD-zenders zijn nu zichtbaar.
Mijn ouders zijn er blij mee.
Ook bedankt namens hen 🙂
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/9af7831c-be80-4a0b-8b56-8eb753f87feb.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+16
Bedankt voor het melden en graag gedaan Richard!

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
Alvast bedankt!
BEANTWOORD

HD TV met Internet Instap

M
Reputatie 2


Beste Telfort,

Ik heb gisteren bij mijn moeder haar Interactieve TV geinstalleerd, hierbij ontdekte ik dat mijn moeder wel HD tv heeft en ik zelf niet.
We hebben beide zelfde abonnement en tevens dezelfde maandbedragen die we betalen, dus daar zit niet een verschil in. We wonen ca 600 meter bij elkaar vandaan.
Sinds enige tijd werd mij duidelijk dat Instap Internet van Telfort was opgehoogd qua snelheid naar 12 Mbit, dit zou voldoende moeten zijn om HD TV te kunnen ontvangen. De snelheid van internet op de modem is ook ruimschoots die 12 Mbit(14 a 15 Mbit) qua haalbare snelheid.
Nu vraag ik mij dus af waarom ik zelf geen HD TV heb, is dit omdat ik langer al TV heb en dat het dus apart geactiveerd moet worden?
icon
Beste antwoord door MandersOnline
Ik kan melden dat het werkt.
Bedankt voor je hulp.
Bekijk reactie

10 reacties

Oudste eerst
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/b71e8391-cb49-4bdb-92fc-348d656e83f7.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/2d0d8b16-bbca-4f74-832f-1978639d6a1e_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+18
Klopt. Dat kan webcare voor je doen. Ze zijn op dit forum actief.
Wie leest er eigenlijk de handtekening?
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/6e4b75e0-9299-49e6-941d-b909f06d947b.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+2
Hoi MandersOnline! Als de snelheid in orde is (boven de 12 Mbit/s), dan moet je zeker kunnen beschikken over HD-zenders. Geef in 'n privéberichtje jouw postcode en huisnummer door, dan ga ik kijken naar de mogelijkheden voor je. 🙂

@nelly jacoba,

Zeker. Zo doen we dat! 🙂
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/6e4b75e0-9299-49e6-941d-b909f06d947b.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+2
Hallo MandersOnline! Ik heb een verzoek gedaan om de HD-zenders voor je te activeren. Je mag ervan uitgaan dat dit in de loop van deze week wordt behandeld. Laat je me weten of je de zenders hebt gevonden? Je vindt ze vanaf kanaal 701. 🙂
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
M
Reputatie 2


Beste Michael,
Ik heb zojuist even nog laten testen, maar ze staan er nog niet tussen.
MvG,
Pieter
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/6e4b75e0-9299-49e6-941d-b909f06d947b.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+2
Hey Pieter. Het zou nu wel goed moeten werken hoor, zou je het nog eens willen checken?
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
M
Reputatie 2


Beste Michael,
Helaas werkt het niet, ook ontvanger even volledig uitgezet en weer aan door middel van de aan uit knap aan de achterzijde.
Groeten,
Pieter
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/6e4b75e0-9299-49e6-941d-b909f06d947b.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+2
Da's gek, Pieter! Zou je het nog eens willen proberen na het opnieuw opgeven van de abonnementsgegevens? 🙂
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
M
Reputatie 2


Ik ben momenteel de software opnieuw aan het laden, daarna laat ik weten of het werkt.
M
Reputatie 2


Ik kan melden dat het werkt.
Bedankt voor je hulp.
[img]https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/icon/100x100/6e4b75e0-9299-49e6-941d-b909f06d947b.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/bde67199-f04b-45b0-a846-febb0b25bd61_thumb.png[/img]
Reputatie 8

+2
Fijn om te lezen, Pieter! Veel plezier ervan gewenst! 🆒
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
Reputatie 6
Badge +9
Dit zijn oude topics. Helaas is dat nu niet meer van toepassing. Het kan niet aangepast worden bij een Instap abonnement. Dit is wat ik heb teruggekregen van de Technische Dienst. Het spijt me.

Reageer