beantwoord

Alleen tv van Telfort, kan dat?

• 21 juni 2020
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik ben niet tevreden over mijn internetverbinding. Ik heb al het een en ander geprobeerd om het te verbeteren, maar ik word er niet vrolijk van. Ik heb daarnaast een hele mooie glasvezelverbinding liggen, maar Telfort/KPN kan geen internet via de glasvezel aanbieden op mijn adres. Ik ben wel al jarenlang heel erg tevreden over tv. Is het mogelijk om ook alleen tv af te nemen bij Telfort/ KPN en een (glasvezel) internetverbinding via een andere aanbieder?

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 juni 2020, 15:59

Hoi @Frankschil, welkom bij ons op het forum. Zoals Galdor al noemt kan je inderdaad geen interactieve TV nemen zonder internet van ons. Dat tv signaal gaat via het internet, waardoor dat de fundering van het tv signaal is. Bij Telfort is de oplossing die je in gedachten hebt niet mogelijk. KPN heeft er wel een mogelijkheid voor, namelijk Digitenne. Daarvoor hoef je geen internet verbinding te hebben, de antenne bij de ontvanger pakt het signaal uit de lucht op. 

Omdat je het ook over de internetverbinding hebt, heb ik die ook even voor je nagekeken. Zo te zien komt er zo'n 25 Mb/s aan op de Experia Box, dat is ook het maximale wat mogelijk is op de verbinding. Haal je dat ook als je het test met een bekabeld aangesloten computer?

Bekijk reactie

6 reacties

Nee, dat gaat niet, je kan wel alleen internet afnemen, zonder internet van Telfort/KPN geen TV.

Woon je niet in het KPN glasvezel gebied dan zal je met alles over moeten naar een van de providers op dat vezelnetwerk.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Frankschil, welkom bij ons op het forum. Zoals Galdor al noemt kan je inderdaad geen interactieve TV nemen zonder internet van ons. Dat tv signaal gaat via het internet, waardoor dat de fundering van het tv signaal is. Bij Telfort is de oplossing die je in gedachten hebt niet mogelijk. KPN heeft er wel een mogelijkheid voor, namelijk Digitenne. Daarvoor hoef je geen internet verbinding te hebben, de antenne bij de ontvanger pakt het signaal uit de lucht op. 

Omdat je het ook over de internetverbinding hebt, heb ik die ook even voor je nagekeken. Zo te zien komt er zo'n 25 Mb/s aan op de Experia Box, dat is ook het maximale wat mogelijk is op de verbinding. Haal je dat ook als je het test met een bekabeld aangesloten computer?

Hoi Jasper,

Ik heb een speedtest uitgevoerd: 21 mb/s piek, 19 mb/s gemiddeld met een bekabelde computer.

Digitenne vind ik geen optie. Wat ik wil een goede optie vind is glasvezel via Telfort :) Is er een kans dat dit ook hier uitgerold wordt? Het netwerk van E-Fiber ligt er al en E-Fiber maakt graag plaats voor jullie zie ik :)

Dat gaat dus niet gebeuren. Telfort houd binnenkort op te bestaan en KPN zal om meerdere redenen nooit het netwerk van een ander gebruiken. Genoeg voorbeelden waar KPN in dorpskernen een eigen glasvezelnet naast die van E-Fiber heeft uitgerold.

Reputatie 8
Badge +11

Of er een tweede netwerk aangelegd zal worden is niet alleen aan ons, KPN of KPN NetwerkNL. De gemeente heeft daarin ook een aanzienlijke stem, want dan zou de straat voor een tweede keer open moeten en dat soort dingen. Vaak zijn ze daar niet happig op.

KPN zal om meerdere redenen nooit het netwerk van een ander gebruiken

Dat klopt niet (meer :slight_smile: ), er zijn afspraken met een aantal lokale glasvezelnetwerken om die netwerken ook voor onze abonnementen te gebruiken. Zie deze pagina voor het overzicht van de lokale netwerken. E-Fiber staat daar niet bij, dat netwerk kunnen wij niet gebruiken.

Op jouw adres kunnen wij helaas geen glasvezelabonnement leveren @Frankschil.

Dat er wat uitzonderingen zoals Harderwijk waren, wist ik, goed om te lezen dat het is uitgebreid.

Kleine aanpassing dan : Als er geen gunstige afspraken gemaakt kunnen worden voor het gebruik zal KPN niet snel leveren op het netwerk van een andere beheerder/eigenaar.

Reageer