beantwoord

Alleen NPO 1, 2 en 3 op tv

• 8 september 2019
  • 26 reacties
  • 539 keer bekeken

Reputatie 1
Dag mensen,
Ik heb inmiddels de 4e draadloze verbindingset binnen. Die werkt nu. Internet ook. We kunnen netflixen youtubenbetc maar televisie kijken ho maar. Alleen de analoge zenders 1, 2 en 3.
Alles al geprobeerd. Systeemcheck uitgevoerd, kabels gewijzigd de hele rataplan maar niets lost het probleem op. De melding communicatie probleem ontvanger en experiabox code 570 blijft. Ik ben er wel klaar mee naar 2 weken gehannes.......

Admin: titel aangevuld i.v.m. duidelijkheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 september 2019, 15:42

Hoi @BelindavD, welkom bij ons op het forum! Met de Experia Box zijn er inderdaad geen analoge zenders, maar er zit wel een verschil in de NPO 1, 2 en 3 zenders en de rest van de zenders die worden aangeboden. Deze 3 worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. De tv-ontvanger meldt zich niet goed op het netwerk aan, vandaar ook de foutmelding 570 die je noemt en kan je alleen de NPO zenders zien. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:
  • Neem alle ethernetkabels los uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken
Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 3
Ik ben geen klant bij Telfort maar als je een Experia box heb kun je nooit analoog kijken, alleen maar via een tvbox aangesloten op de Experia via een UTP kabel, of in noodgevallen via een draadloze set, hetgeen echt een noodoplossing is in mijn ogen.
Reputatie 1
@Bemu . Grappig je antwoord waar ik overigens niet zoveel mee kan. Ik heb nl 1, 2 en 3. Wifi en dus netflix you tube nlziet etc maar geen enkele andere tv zender. Dus..... zegt het maar. Alle testen uitgevoerd alles is ok. Maar geen enkele andere tv zender terwijl de tvgids de programma's laat zien. En foutcode 570. Ik heb echt geen clou maar jij kennelijk ook niet.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @BelindavD hoe heb je de tv-decoder op het modem aangesloten, rechtstreeks of anderszins?
Reputatie 1
Rechtstreeks @JanD
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @BelindavD , heb je de decoder met een HDMI-kabel aangesloten of met een SCART-kabel?
Reputatie 1
Hdmi
Reputatie 1
Hij blijft een communicatie probleem tussen tv ontvanger en modem aangeven
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @BelindavD , haal je modem en je tv-decoder eens minimaal 30 seconden volledig van de stroom af.
Zet dan eerst de modem weer op stroom en wacht totdat deze volledig 'op stoom' is.
Zet daarna de tv-decoder weer op de stroom en meteen de tv aan, dan kun je het opstartproces volgen.
Zie je dan iets bijzonders op de tv?
Reputatie 8
Badge +9
Foutcode 570 geeft aan dat de ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt.
Zou je deze stappen kunnen volgen en kijken wat er daarna gebeurt?
  • Maak alle gele aansluitingen op de Experia Box leeg, leg die stekkertjes er even naast
  • Zet de Experia Box en de tv-ontvanger uit
  • Wacht 30 seconden en doe de Experia Box weer aan
  • Als de Experia Box weer aan is, kan je de kabel van de tv-ontvanger er weer in doen
  • Start de tv-ontvanger weer op
Heb je daarna weer beeld zonder deze foutcode? Dan kan je de rest van de stekkers ook weer aansluiten op de Experia Box.
Reputatie 1
Allemaal gedaan foutcode blijft
Reputatie 8
Badge +7
Hij blijft een communicatie probleem tussen tv ontvanger en modem aangeven
Hallo @BelindavD Na mijn vorige reactie opgevolgd te hebben kun je proberen de LAN-kabel bij het modem in een andere LAN-poort te steken of een andere LAN-kabel proberen, minimaal kwaliteit CAT5e als mijn vorige advies nog niet geholpen heeft.
Reputatie 1
Nee helaas
Reputatie 1
Alle poorten geprobeerd foutmelding blijft
Reputatie 1
Ik heb glasvezel
Reputatie 1
Ik kan aan de systeem instellingen niets wijzigen en heb daar ook niets in gewijzigd. Sinds gisteren ineens van het 1 op het andere moment
En je glasvezel modem al een keer 30 sec stroomloos gehad?
Reputatie 1
Zucht..... de standaard oplossingen al sinds gisteren meer dan eens doorlopen
Reputatie 8
Badge +17
Omdat je het in je openingstopic hebt over analoog kanalen is mijn vraag heb je nog het oude glasvezel abo van Telfort en stap je over naar het nieuwe glasvezel abo van Telfort
Reputatie 1
Ik ben niet overgestapt. Telfort is kpn maar ik ben nergens over geinformeerd dus lijkt me sterk dat het hier iets mee te maken heeft. Glasvezel is een jaar oud
Je geeft aan "4 de draadloze verbindingsset" in je topic, heb je de ontvanger nu via die set aangeloten of een kabel tussen modem en ontvanger, die draadloze sets geven vaker problemen.
Heb je de telfort set kun je hem testen door de devolo cockpit software te downloaden en eens te kijken welke snelheid er gehaald word, en eventueel de firmware upgraden als dit van toepassing is.
Even 1 adaptor op de pc aansluiten, wel de stopcontacten behouden die je gebruikt, elk ander stopcontact kan een andere snelheid behalen.
Reputatie 1
Ik ben er klaar mee. Bel morgen de klantenservice wel weer......
Die geven geen ondersteuning op de draadloze verbindingsset en vragen je dan de kabel aan te sluiten.
Dus als je die gebruikt zit het waarschijnlijk daar in.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de draadloze ontvangers allemaal op een enkel of dubbel wandcontactdoos aangesloten op een dubbel stopcontact mag alleen de draadloze adapters zijn aangesloten, ook losse contactdozen mag je niet gebruiken om de adapters aan te sluiten
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @BelindavD, welkom bij ons op het forum! Met de Experia Box zijn er inderdaad geen analoge zenders, maar er zit wel een verschil in de NPO 1, 2 en 3 zenders en de rest van de zenders die worden aangeboden. Deze 3 worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. De tv-ontvanger meldt zich niet goed op het netwerk aan, vandaar ook de foutmelding 570 die je noemt en kan je alleen de NPO zenders zien. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:
  • Neem alle ethernetkabels los uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken
Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.
Reputatie 1
Ik heb alles uitgezet, losgekoppeld gereset en daarna de hele procedure andersom gedaan. Expediabox gereset, draadlize verbindingsset opnieuw gekoppeld 1 voor 1 stekkers aangesloten, software opnieuw gedownload en teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het werkt weer. Hopelijk blijft het zo pfffffff wat een bevalling 😶

Reageer