Al sinds woensdag geen telefoon en instabiel internet

• 16 juni 2013
  • 18 reacties
  • 3487 keer bekeken

Sinds afgelopen woensdag doet mijn telefoon het niet meer. Ook internet is niet stabiel, snelheid is bagger (dat is het overigens al snds de overstap eind april!)
Fijn hoor dat glasvezel!

En de communicatie van Telfort hierover?? NUL! Als je de klantenservice belt staat er een bandje aan dat diverse regio's een storing kunnen hebben. Lekker dan!
Vind het absurd lang duren.

18 reacties

Badge +1
@Miep73,

We hebben de afgelopen week een landelijke storing op het glasvezelnetwerk ervaren. De glasvezelstoring is opgelost, alle diensten op je aansluiting zijn weer beschikbaar. Mogelijk moet je, om weer gebruik van alle diensten te kunnen maken, je glasvezelmodem, digitale televisie ontvanger en router 10 seconden stroomloos maken. Het kan (na het stroomloos maken) tot 30 minuten duren voor alle diensten weer verbonden zijn.

Mijn excuses voor het ongemak!

Lotte
@Lotte,

Ik was op de hoogte vanhet feit dat ik moest resetten en dat heb ik ook  al 4 keer geprobeerd. Werkt niet.
Bij mijn ouders en schoonouders heb ik het op die manier wel weer aan de praat gekregen.
Ook 2e tv werkt nog steeds niet, blijft network problem geven. Andere poort van de switch geprobeerd. Ook zonder resultaat.

Ik heb op dit moment, volgens de speedtest van reggefiber, een downloadsnelheid van 2Mbit/sec en een upload van van 1Mbit/sec. Draadloos, dat wel. Vind het verschil met waar ik voor betaal (50 MB) wel erg groot.
Badge +1
@miep73,

De storing is nog niet volledig verholpen. Het kan dus zijn dat je problemen hierdoor komen. Je geeft aan dat je voor de interactieve tv een switch gebruikt. Krijg je dezelfde melding wanneer één box rechtstreeks op het modem is aangesloten? Als je hierbij dezelfde melding krijgt, vragen wij je telefonisch contact op te nemen.

Voor de internetsnelheid vragen wij je om dit bekabeld met het glasvezelmodem te testen. De resultaten kan je mailen naar [email]helpdesk@telfortglasvezel.nl[/email].

Lotte
@ Lotte,

Alvast bedankt voor de hulp.
Switch is defect. Had er nog een liggen waarvan in eerste instantie gedacht werd dat die defect was (moet nog teruggestuurd). Deze werkt wel, dus tv doet het weer.
Internet rechtstreeks op het modem doet het niet, moet ik daarvoor iets apart instellen (windows7)?
Als ik de utp-kabel op de router aansluit haal ik wel hogere snelheden: 31Mbit down en 47 Mbit up. Down laat grote pieken zien, up is redelijke stabiel.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb hier ook nog last van dagelijkse uitval van internet en telefonie...
Badge
Ik voornamelijk telefonie. Stroom eraf halen voor een paar minuten lost het meestal wel op voor de rest van de dag ... maar ik ga niet elke dag mijn modem van de stroom halen :mad:

Telfort, FIX IT!
Badge +1
@miep73,

Ik ben blij te horen dat de televisie weer werkt.
Voor het internet op de modem dien je de poort te gebruiken waar de router op aangesloten zit. De router moet even losgekoppeld worden om dit te kunnen doen. Er is maar één poort toegewezen op het modem voor het internet. Ik hoop dat zo het internet wel gelijk doorkomt en je een speedtest kan doen.

@Yucko en Alfons,

Momenteel is de storing nog actief. We zijn nog druk bezig de storing op te lossen, echter hebben we nog geen bekende oplostijd. Wanneer de storing is opgelost laten we dit gelijk weten.

Lotte
Reputatie 1
Badge +1
Internet lijkt steeds minder problemen te vertonen... Telefoon valt tot nu toe iedere dag wel eens uit...
Badge +1
@Alfons,

Vandaag hebben we de afmelding van de netwerkleverancier gehad. De storingen zijn verholpen. De apparatuur moet herstart worden, het zal dan ongeveer vijf minuten duren voor de signalen terug zijn. Graag horen we of de problemen hierbij zijn opgelost.

Lotte
Badge +1
@ Yucko,

De storing is verholpen. We willen je vragen alle apparatuur te herstarten. Laat je het ons weten als het heeft geholpen?

Lotte
Reputatie 1
Badge +1
Ik had niet continue problemen, alleen wel dagelijks. Soms viel internet uit, maar dat werd al snel minder. De telefonie veel iedere dag wel een keer weg (en dat heb je niet altijd direct door), maar vandaag voor zover bekend is die het ook blijven doen... Alleen die interactive televisie he!? Die doet het nog steeds niet.
Telefonie doet het inmiddels (sinds vandaag) weer. Itv boven nog steeds niet. Switch werkt, tv blijft zeggen "waiting for network"
Reputatie 1
Badge +1
Hehe.. volgens mij hebben ze expres verschillende meldingen ingebouwd in de boxen om de consumenten te verwarren... De jouwe zegt "waiting for network"... ik heb er 2 liggen, de een zegt: "network problem", de andere: "connect to network"...
En vergeet recovery image niet Alfons 🙂 Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ze geen van allen netwerkverbinding hebben...
En nu de storing bij Reggefiber is opgelost, hebben ze eindelijk tijd om naar jouw probleem te kijken! Hopelijk kun je van het weekend wel gewoon kijken...
Reputatie 1
Badge +1
Ik sta al weer in de wacht... Tip voor Telfort: Variatie in de wachtmuziek... Dat Yamaha-keyboard demo muziekje hangt me ook de keel uit!

... Oke, dit helpt niet.... 15 minuten naar dat vervelende deuntje geluisterd, wordt de verbinding verbroken!!
Badge +1
@Alfons,

Helaas zijn de storingen nog niet volledig verholpen. We begrijpen dat het lastig is en ik hou je graag op de hoogte. Je storing is nog in behandeling.

@miep73,

Helaas nog storing, maar heb je deze melding ook als internet is losgekoppeld?

Lotte
Ik weet niet waar nu het probleem zat, maar sinds zaterdag werkt alles weer.
Allesmaar eens losgekoppeld en opnieuw aangesloten.

Reageer