beantwoord

Al enige weken hapert het beeld tijdens tv kijken

• 3 januari 2020
  • 8 reacties
  • 134 keer bekeken

Goedenavond,

Al enige weken hapert het beeld van mijn tv. Het beeld staat stil of er komen blokjes is beeld. Helaas wordt het steeds erger en is het nu echt geen doen meer om tv te kijken. Het stappenplan heb ik helemaal doorlopen en ook heb ik de modem gereset en de tv ontvanger heb ik ook opnieuw aan -en uitgezet.

Zouden jullie me hierbij kunnen helpen? 

Bij voorbaat dank.

Gr, Sara

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 11 januari 2020, 13:07

@Sarastoof Als er een kant en klare oplossing was om dit te verhelpen, dan had ik je die meteen gegeven. Zo simpel is het helaas niet. Het signaal is namelijk goed, aangezien de tv het met de kabel aangesloten wel goed doet. Dat betekent dat het ergens in de verbinding tussen de draadloze adapters mis gaat. En doordat dat bij jou in huis is, kan ik van afstand heel lastig aanwijzen wat de oorzaak is. Ik kan je alleen helpen zoeken naar de oplossing, op basis van jouw bevindingen en zo opties aandragen.

Je geeft aan dat je alle stappen al hebt doorlopen, dat is heel algemeen waardoor ik daar weinig mee kan. Kan je me meer uitleg geven over wat je precies hebt geprobeerd? Maakt het nog verschil als je de tip van jimny hierboven probeert? Ik raad je ook aan om de tips om de verbinding van de adapters te verbeteren te doorlopen.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @Sarastoof, welkom bij ons op het forum. Een haperend beeld is niet prettig natuurlijk. Je hebt de modem een reset gegeven en de tv-ontvanger opnieuw opgestart begrijp ik. Hoe had je die reset precies gedaan, was dat door middel van het reset gaatje achterop of door de stroom er even af te halen? 

Ik zie dat je hier zaterdag ook nog over hebt gebeld met de telefonische collega's, daarbij bleek zo te zien dat je gebruik maakte van een draadloze verbindingsset en was het haperen niet meer van toepassing als je een directe kabel gebruikte? Heb je het nu met een directe kabel aangesloten, en werkt het nu goed? Ik hoor het graag van je.

Goedenavond,

Vandaag kreeg ik twee nieuwe verbindingskastjes opgestuurd vanuit jullie. Vol goede moed ging ik aan de slag. De eerste tien minuten had ik goed beeld maar daarna werd het witte lampje op mijn verbindingsset rood en begon te knipperen. Helaas begon het beeld weer te haperen. Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen met één van jullie medewerkers, heeft het opnieuw verbinden van de sets niets uitgehaald. Zijn enige advies was een kabel door mijn huiskamer te leggen. Het lijkt me onnodig om te zeggen dat dit voor mij geen optie is. Toen ik hier vervolgens niet mee akkoord ging werd ik gewoonweg opgehangen. Zijn laatste mededeling was dat er een storing zou zijn in het stroomnetwerk, dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik ben nu al enige weken bezig om fatsoenlijk tv te kunnen kijken maar helaas lijkt dit maar niet te lukken. Hopelijk kunt u mij verder helpen?

Ik ben altijd een tevreden klant geweest maar aangezien ik al een aantal weken geen gebruik kan maken van mijn tv overweeg ik momenteel wel om over te stappen.

Hopelijk is dit niet nodig,

Ik wacht je reactie af, alvast bedankt.

Gr,

Sara

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 8
Badge +10

@Sarastoof Hoi Sara, Jasper heeft vakantie, daarom reageer ik in jouw topic. Om het overzichtelijk te houden hebben we jouw nieuwe reactie samengevoegd met het topic dat je al had.

Ik begrijp dat je een Draadloze Verbindingsset gebruikt, maar dat je veel last hebt van haperen van het beeld als je tv kijkt. Dat is niet fijn. Het vervangen van de Draadloze Verbindingsset heeft ook niet geholpen, lees ik in je nieuwe berichtje. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Had je Jasper zijn reactie hierboven al gelezen? Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die hij heeft gesteld. Kan je ze voor me beantwoorden? Dan kijken we vanaf daar verder.

Hoi Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Het beeld was goed toen de kabel was aangesloten.

Gr,

Sara 

Reputatie 8
Badge +10

@Sarastoof Hoi Sara, dat is goed om te weten. Dat betekent dat de verbinding goed is, anders had je ook last van de storing gehad met de kabel. Het gaat ergens mis met de verbinding tussen de draadloze verbindingsadapters. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd.

Als je de tv-ontvanger aansluit met de Draadloze Verbindingsset, hoe zijn de adapters dan aangesloten? Rechtstreeks in het stopcontact of zitten ze in een stekkerdoos of verlengsnoer? 
We hebben ook handige stappen om een storing met de Verbindingsset op  te lossen. Kan je die doorlopen en laat je weten of het heeft geholpen? Dan kijken we vanaf daar verder.

Hoi Alexandra, 

De adapters zijn rechtstreeks aangesloten in het stopcontact en ik heb alle stappen al meerdere malen doorlopen.

Hopelijk volgt er snel een oplossing want het duurt nu toch al wel echt heel lang.

Gr,

Sara

Reputatie 8
Badge +18

Draai 1 adapter een halve slag, dat wil nog wel eens helpen

Reputatie 8
Badge +10

@Sarastoof Als er een kant en klare oplossing was om dit te verhelpen, dan had ik je die meteen gegeven. Zo simpel is het helaas niet. Het signaal is namelijk goed, aangezien de tv het met de kabel aangesloten wel goed doet. Dat betekent dat het ergens in de verbinding tussen de draadloze adapters mis gaat. En doordat dat bij jou in huis is, kan ik van afstand heel lastig aanwijzen wat de oorzaak is. Ik kan je alleen helpen zoeken naar de oplossing, op basis van jouw bevindingen en zo opties aandragen.

Je geeft aan dat je alle stappen al hebt doorlopen, dat is heel algemeen waardoor ik daar weinig mee kan. Kan je me meer uitleg geven over wat je precies hebt geprobeerd? Maakt het nog verschil als je de tip van jimny hierboven probeert? Ik raad je ook aan om de tips om de verbinding van de adapters te verbeteren te doorlopen.

Reageer