vraag

Airplay

• 18 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 257 keer bekeken

Hallo! 

Sinds gister (17-8-2020) is er een update van de iTV applicatie en deze zou ein-de-lijk AirPlay ondersteunen. 
láng op gewacht! 
dus ik slinger mijn AppleTv aan en ga in de iTV app naar een live uitzending, probeer dat te streamen middels AirPlay en….. niks. Foutcode. 
De klantenservice heeft blijkbaar (erg slecht! geen enkel verstand van zaken en moet ik de vraag hier stellen. Aldus de klantenservice. 

Dusss…. hier iemand een idee waarom dit niet werkt?? 

Met vriendelijke groet, 

14 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Welke foutmelding krijg je?

Wanneer ik hier vanaf mijn mobiel het te kijken programma start en naar mijn TV cast werkt het zonder problemen.

Welke foutmelding krijg je?

Wanneer ik hier vanaf mijn mobiel het te kijken programma start en naar mijn TV cast werkt het zonder problemen.

“Netwerk fout’ staat er in beeld.  Ik cast het naar m’n AppleTv.  Iets wat per direct zou moeten werken. 
(er is by the way niets mis met m’n netwerk)

Reputatie 8

Apple plaatst zich al jaren op een eilandje met afwijkende, net niet algemeen geldende protocollen.
Je mag hopen dat door Apple uitgebrachte protocollen worden opgenomen in algemeen geldende netwerk apparatuur. Bij specifieke “provider” gerelateerde apparatuur, die over het algemeen al bol staat van bugs, weinig vertrouwen dat het dan wel zal gaan werken.

Ben realistisch en laat de hoop op goede ondersteuning van multicast protocollen t.a.v. Airplay - DLNA - Chromecast beter varen.  Updates van firmware lopen altijd al achter op de actuele situatie.

Als er al een “goede” ondersteuning is van geldende protocollen, is Airplay de laatste keus.

Apple plaatst zich al jaren op een eilandje met afwijkende, net niet algemeen geldende protocollen.
Je mag hopen dat door Apple uitgebrachte protocollen worden opgenomen in algemeen geldende netwerk apparatuur. Bij specifieke “provider” gerelateerde apparatuur, die over het algemeen al bol staat van bugs, weinig vertrouwen dat het dan wel zal gaan werken.

Ben realistisch en laat de hoop op goede ondersteuning van multicast protocollen t.a.v. Airplay - DLNA - Chromecast beter varen.  Updates van firmware lopen altijd al achter op de actuele situatie.

Als er al een “goede” ondersteuning is van geldende protocollen, is Airplay de laatste keus.

Ik denk niet echt dat de protocollen de boosdoener zijn, ik communiceer gewoon via mijn iPhone mijn Apple TV, dat is iets dat ze vrijwel altijd vlekkeloos werkt. 
Zo’n applicatie moet wel toestemming en over recensies hebben om AirPlay te mogen gebruiken. Telfort heeft dit in het verleden bewust buiten werking gesteld zodat je tweede/derde tv ontvanger moet aanschaffen. 

Reputatie 8
Badge +16

Ik vind je reactie een beetje tekort door de bocht.

Hier werkt het met een IPhone en een Samsung TV zonder enig probleem 

Ik vind je reactie een beetje tekort door de bocht.

Hier werkt het met een IPhone en een Samsung TV zonder enig probleem 

Net nog ff gekeken en krijg de melding ‘er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het laden. 

Echt heel bijzonder dit. 

Reputatie 8
Badge +16

Kan je wel een YouTube filmpje casten...?

Reputatie 8

Ik denk niet echt dat de protocollen de boosdoener zijn, ik communiceer gewoon via mijn iPhone mijn Apple TV, dat is iets dat ze vrijwel altijd vlekkeloos werkt.

Dat gaat dan toch via je (WiFi) netwerk apparatuur?
Ofwel via de modem/router die je gebruikt.

Is het o.a. afhankelijk van de goede ondersteuning van Airplay door die modem/router.

Kan je wel een YouTube filmpje casten...?

Nog niet geprobeerd. 

Net nog geprobeerd naar m’n vrij nieuwe Sony SmartTv  te casten en dat ging zonder problemen. 

Het lijkt erop dat enkel AirPlay 2 ondersteund wordt. M’n AppleTv 3 heeft dat niet. 

Dat gaat dan toch via je (WiFi) netwerk apparatuur?
Ofwel via de modem/router die je gebruikt.

Is het o.a. afhankelijk van de goede ondersteuning van Airplay door die modem/router.

Sorry voor late reactie. Kreeg geen bericht meer van nieuwe reacties. 

we gebruiken hier de V10 en twee Experia WiFi extenders (belachelijk systeem!!) en dit werkt gewoon altijd prima wanneer ik iets anders wil streamen naar m’n Apple TV. Daarom vind ik het heel raar dat het nu ineens een probleem geeft en bij m’n nieuwe Sony tv niet. 

Reputatie 8

Tja, een modem/router van een provider gebruiken + ook nog WiFi extenders die door diezelfde providers worden geleverd is naar mijn persoonlijke mening “vragen om problemen”.

Is altijd apparatuur van weinig bekende merken (wellicht om de goedkope bulk inkoop), met aangepaste firmware erin, waar je maar mag van hopen dat het werkt. In alle jaren dat ik apparatuur vergelijk van providers, is het eigenlijk de allerlaatste keus om voor die apparatuur te kiezen.

Tja, een modem/router van een provider gebruiken + ook nog WiFi extenders die door diezelfde providers worden geleverd is naar mijn persoonlijke mening “vragen om problemen”.

Is altijd apparatuur van weinig bekende merken (wellicht om de goedkope bulk inkoop), met aangepaste firmware erin, waar je maar mag van hopen dat het werkt. In alle jaren dat ik apparatuur vergelijk van providers, is het eigenlijk de allerlaatste keus om voor die apparatuur te kiezen.

Ik zei al een beetje dat het een belachelijk systeem is aangezien de WiFi van de V10 uitgeschakeld wordt ivm de Experia extenders. Hij wilde namelijk boven ook een wifi en dat kon dan alleen met zo’n Experia.  Maar aangezien de V10 dan uitschakelt heb je er ineens twee Experia’s nodig. Echt bizar! 

Maar goed, of het nou wat standaard spul betreft... het moet is gewoon goed doen. Ik zou zo geen reden kunnen bedenken waarom de AirPlay wel vlekkeloos werkt via mijn iPhone en Apple TV, maar niet zoals ik iTV applicatie gebruik. Maar wel weer vlekkeloos werkt als een cast naar mijn Sony tv. 
Dan lijkt er haast niks anders af te blijven dan dat er nu een andere codering voor AirPlay/iTV wordt gebruikt welke mijn Apple TV niet kan verwerken. 

Reputatie 8

Dat het zou moeten doen wat geacht wordt te doen met Airplay ben ik wel met je eens.
Maar het is altijd maar afwachten met “brakke” provider apparatuur wat ervan overblijft?

Op zichzelf is het al een uitdaging voor router fabrikanten om Airplay / DLNA / Chromecast gerelateerde multicast protocollen tot op de laatste stand van techniek bij te benen, en voldoende updates daarin te geven die mogelijke problemen oplossen. En dan nog loopt men daarmee geregeld tegen problemen op.

Bij door “provider” geleverde apparatuur loopt firmware daarbij altijd nog eens enorm achter op geldende stand van zaken. Juist bij dit soort meer modern gebruikte protocollen. Daar heeft men doorgaans helemaal geen kaas van gegeten om dat op goede wijze te implementeren.

Daarnaast hebben apparaten in het netwerk zelf ook nog eens vaak problemen met drivers e.d. op gebied van Airplay / DLNA / Chromecast.  Ofwel de verwarring is compleet.

Mijn eigen persoonlijke ervaring is dat je regelmatig apps moet her-installeren, apparaten moet herstarten, om een en ander goed werkend te houden. En dat met “eigen router”.

Eigenlijk is een van de meest stabiele multicast protocollen “Chromecast”.
Heb daar relatief weinig problemen mee in vergelijking met DLNA en/of Airplay.

Chromecast (uitgegeven door Google) is nu juist geen vriendjes met “Apple”.

Reageer