Afrekenen gehuurde video's

• 5 april 2013
  • 5 reacties
  • 1586 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb iTV besteld voor in ons vakantiehuis. Kan iemand mij vertellen hoe snel een gehuurde video zichtbaar komt in het factuur overzicht? We willen namelijk de videotheekfunctie ook voor onze gasten beschikbaar stellen maar dan moeten we binnen een dag een overzicht hebben wat ze verbruikt hebben. 

5 reacties

Badge
Je kan bij Inloggen Mijn Telfort naar deze pagina:

https://internet.telfort.nl/gebruik-videotheek-thuis/index.html

Daar kan je nog niet gefactureerde films ook laten tonen. Echter of dit binnen een dag weergegeven wordt... Dat weet ik niet. Mijn ouders hadden eens een avond een film gehuurd per ongeluk, maar ik kon de volgende dag met hun inlog (in de ochtend) deze film nog niet terugzien onder niet gefactureerd.

Misschien moet je zelf eens testen met 1 film en kijken hoe snel/langzaam het bijgeschreven wordt in dat overzicht. Hoewel het de ene keer snel, de andere keer langzamer kan zijn natuurlijk... Anders laat je ze toch een automatische incasso met handtekening afgeven voor deze kosten, zodat je deze van hun bankrekening achteraf mag innen?
Reputatie 1
Badge
Thx Themart. Het overzicht had ik al gevonden en zelf ga ik pas met Pinksteren in mn eigen huis om inderdaad de verhuur uit te proberen. Maar als iemand nu al weet dat de de gehuurde films binnen een week erbij staan, zou ik nu al de code aan de gasten kunnen geven. 
De installateur waarschuuwde mij dat bij KPN het ook wel eens gebeurt dat de films de volgende maand zichtbaar worden. Dat kunnen we niet gebruiken omdat we de afspraak hebben dat de borg(verrekend met de kosten) binnen 2 weken wordt teruggestort. Hopelijk werkt het systeem bij Telfort(ondanks dat het onder KPN valt) sneller. 
Badge
Je moet erop rekenen dat wat bij KPN gebeurd, dat het bij Telfort ook kan gebeuren. Omdat ze simpelweg hetzelfde netwerk gebruiken met een andere schil.

D.w.z. de tuners zijn hetzelfde, iTV is gelijk etc etc. Het enige wat het verschil maakt is dat KPN zaken als eerste krijgt (zoals in verleden HD kanalen, 2e tuner, opnemen, tablet/computer iTV etc. en er een meer premium prijskaartje aan hangt. Telfort zet dit met enige rebranding naar hun eigen merk etc paar maand later ook door.

Kan me niet voorstellen dat het bij het budget/vechtmerk Telfort in handen van KPN beter zou gaan dan bij KPN zelf. Dat zou een meer premium dienst zijn tegen een lager bedrag en zou niet best zijn voor het KPN merk ;-)

Maar wie weet... Waarom spreek je het evt niet anders af met je gasten, dat je bijv. 50% van borg binnen 2 weken terug betaald en de overige 50% na een maand om safe te zitten? Of zoals ik zei, keuze geven. Borg terug na 2 weken, dan automatische incasso tekenen voor evt kosten gebruik films e.d. Wil je dat niet tekenen, dan komt de borg terug na een maand.
Reputatie 1
Badge
als gast zou ik geen blanco check willen tekenen. Wel een optie is om vooraf te vragen of ze willen huren, zo ja, dan de borg terug na een maand ipv 2 week. Jammer dat er geen direct afrekenmechanisme is via SMS of zo. 

Wat betreft het verschil tussen KPN en Telfort is volgens mij dat Telfort de proeftuin is voor KPN. Als het goedkoop is, klagen mensen minder snel. 
Badge
Neen. Als Telfort proeftuin is voor KPN, zou Telfort als eerste iTV hebben gehad met HD kanalen etc. KPN was hier het eerste mee, Telfort kreeg het later.

Met alle andere diensten idem. Ik heb als oud Tiscali klant, overgenomen door Telfort nog nooit meegemaakt dat we bij Telfort het eerst kregen om te testdraaien en daarna uitrol bij KPN. Dus tja...

Het is echt andersom. KPN krijgt het eerst, Telfort daarna, vaak ook iets uitgekleed zeg maar (zoals Telfort lange tijd maar 1 x HD tuner leverde en Digitenne voor 2e,3e en 4e TV).

Een blanco check teken je niet bij een automatische incasso. In principe teken je dat je alleen gemaakte kosten mag incasseren. Zo kan Telfort ook de bekeken film extra incasseren via automatische incasso bij jou. Daarnaast kan je een eenmalige automatische incasso afgeven (ipv structureel zoals Telfort nodig heeft voor abonnement) en kan de consument ALTIJD een automatische incasso terug laten boeken indien deze onterecht is.

Het is maar een idee, als je de films niet altijd direct terug kan vinden online...

Reageer