Activeren van HD en netwerkopnemen - hoe zit dit precies?

• 18 mei 2012
  • 88 reacties
  • 32444 keer bekeken

Badge +2
Nieuwe Interactieve TV kanten die besteld hebben vanaf 7 mei zijn daar al akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden en worden opgeleverd met netwerk opnemen en HD.

Het bij bestaande klanten activeren van HD gaat gepaard met het activeren van netwerkopnemen. Dit is een dienstwijziging waarvoor wij verplicht zijn u een maand van tevoren schriftelijk te informeren. Ook geven wij de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen.

Half / eind maart is een snapshot gemaakt van het klantenbestand en hebben deze klanten een brief ontvangen met aankondiging van de wijzigingen. Deze groep mocht daarom op z'n vroegst eind april gemigreerd worden. Na de omzetting ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

De groep klanten die tussen dat eerste snapshot in maart en 6 mei Interactieve TV hebben besteld ontvangen eind mei de brief met de aankondiging. Deze laatste groep mogen we daarom pas eind juni / 1e week juli gaan migreren. In de eerste week van juli verwachten we alle bestaande klanten gemigreerd te hebben.

Ik heb de brief en de e-mail ontvangen, maar heb op dit moment nog geen HD zenders
  • Controleer of HD in de instellingen van uw Interactieve TV ontvanger op Ja staat.
  • Een HD stream is 8Mbit, dus u moet met 2Mbit marge voor Internet & Vast bellen minimaal op 10Mbit ingetraint zijn om HD te kunnen kijken.
  • Heeft u deze punten gecontroleerd, maar nog geen werkende HD zenders? Maak dan een eigen topic aan voor nader onderzoek.
Hugo

88 reacties

Badge +4
Betekent het migreren ook dat je 5 euro extra per maand gaat betalen?
Beste Hugo,

Dank voor deze duidelijkheid want ik zit nu al een tijd tevergeefs te wachten op de HD zenders of op z'n minst een bericht van Telfort.

Hoewel ik eind maart al klant was van Telfort, heb ik geen brief ontvangen met aankondiging. Aangezien ik op korte termijn (lees: voor juni; ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom...) gebruik wil maken van HD, geef ik bij deze aan akkoord te gaan met de wijzigingen. U kunt dus met mijn toestemming HD en netwerkopnemen handmatig activeren.

Bij voorbaat dank!

Y. C. Anderson

**** ** (Huisnummer 3A)
Beste Telfort,
Ik geef hierbij ook mijn akkoord.

Met vriendelijke groet,
Badge
Ik wil ook graag activatie van HD. Akkoord!. Postcode ****** nr 39
Gelieve mij ook te activeren, bedankt alvast.
Badge
Hierbij geef ik ook mijn AKKOORD voor het activeren van de HD zenders.

Ik heb wel een brief gehad,maar de zenders staan niet in de zenderlijst.

Postcode ****** nr 8
Beste Hugo,

Ik ga accoord met de wijzigingen, kan je ajb zsm HD voor mij regelen?
Dag Hugo,

Ik ga akkoord met de wijzigingen. Kan je mij handmatig omzetten?

Mijn adresgegevens zijn:
**** ** 18

Alvast bedankt.
Bobby
Reputatie 1
Badge
Ik ben juist voor de HD zenders begin mei op Telfort overgestapt, maar ik heb ze ook nog niet. Mijn postcode is ****** huisnummer 54.
Bij deze wil ook graag instemmen met de gewijzigde AV en de HD-zenders alvast laten activeren. Betreft de aansluiting: **** **, nr. 22. Bij voorbaat dank.
Reputatie 1
Badge +1
Beste Webcare,

Bij deze wil ook graag instemmen met de gewijzigde AV en de HD-zenders alvast laten activeren.

Het betreft de aansluiting: ******13.

Bij voorbaat dank.
Beste Hugo,

Ik ga akkoord met de dienstwijziging. Gelieve mij z.s.m. om te zetten naar HD.

postcode ****** nr 210

alvast bedankt
Badge +2
Er wordt momenteel voor de zekerheid onderzoek gedaan naar eventuele complicaties bij handmatig omzetten. Ik kan op z'n vroegst woensdag weer aansluitingen omzetten.

Het is ook niet nodig om uw postcode en huisnummer publiek te plaatsen! Dit is geen goede gewoonte en is tevens niet nodig als u ooit al eens een berichtje heeft geplaatst vanaf uw eigen aansluiting.

Betekent het migreren ook dat je 5 euro extra per maand gaat betalen?
Voor bestaande klanten (uiterlijk 6 mei besteld) is het Opnemen pakket tot april 2013 gratis.

Hugo
Badge +4
Duidelijk, tnx! M'n ouders hebben verder niet echt behoefte aan HD geloof ik, dus handmatige omzetting hoeft sowieso niet 🙂
Hoi Hugo,

Ik had ook al op 19 april een mail ontvangen, maar helaas nog geen HD kanalen. Zou je mij ook handmatig kunnen omzetten, wanneer dit weer mogelijk is? Ik ben erg benieuwd hoe de beeldkwaliteit is.

Ik zal niet mijn postcode en huisnummer achterlaten, maar mijn rekeningnummer is 252500147 en mijn pincode is 9870 http://forum.telfort.nl/images/smilies/wink.png. Zal ik ook nog mijn sofinummer achterlaten? (een grapje moet kunnen)

Maar nu serieus, als je gegevens van me nodig hebt stuur me een PM.
Alvast bedankt! http://forum.telfort.nl/images/smilies/biggrin.png
Beste Hugo,
Ik ben sinds februari klant en heb nog geen HD zenders, hierbij geef ik akkoord om dat handmatig in te stellen.
Nog even een vraag: voor bestaande klanten is het opnemen pakket gratis tot april 2013, maar op MijnTelfort staat er nu geen vinkje bij het opnemenpakket. Betekent dit dat ik het handmatig moet aanzetten en dan vervolgens tot april 2013 niet hoef te betalen, of staat het automatisch al aan en staat dat gewoon niet op MijnTelfort omdat het gratis is? Begrijp je wat ik bedoel?

Groet,
Esther
Badge
Beste Webcare,
Hierbij ga ik akkoord met de aangepaste voorwaarden en wil graag HD geactiveerd hebben.

Vriendelijke groet,
H. van den Berg
Reputatie 1
Badge +1
Er wordt momenteel voor de zekerheid onderzoek gedaan naar eventuele complicaties bij handmatig omzetten. Ik kan op z'n vroegst woensdag weer aansluitingen omzetten.

Al een idee wanneer je weer aansluitingen handmatig kan omzetten?
Beste Telfort,
Ik ga accoord met de wijzigingen en wil graag activatie van de HD zenders!
Alvast bedankt
Beste Webcare,

Ik ga accoord met het aanzetten van de hd kanalen. Svp hd activeren

Alvast bedankt!
Kunt u voor mij HD activeren?

Ik ben vorige week opgeleverd maar zie de kanalen 701 t/m 710 niet staan, ook niet in de gids.

HD optie staat (uiteraard) op 'Ja'
Beste webcare naar aanleiding van jullie mailtje svp nogmaals mijn akkoord voor het activeren van HD kanalen.

Nogmaals dank
Mvg Rob
Ik wil ook graag aktivatie voor HD en ben akkoord, sinds 2 mei heb ik al een email gehad dat de nieuwe software was geplaatst., maar helaas.
Postcode 2902 HS Nr.1
Hallo Hugo,

Graag ook hier activeren voor HD en ga akkoord met de voorwaarden.

Alvast bedankt.

Groet,

Ralf
6041DZ nr 6 Roermond
Hallo Hugo,

Ik ga akkoord met de nieuwe voorwaarden, graag ervoor zorgen dat ik HD ga ontvangen.

Mvg,
Remco

Reageer