beantwoord

4K-ontvangers

• 6 september 2017
  • 4 reacties
  • 3688 keer bekeken

kan heeft sinds kort 4K-tv ontvangers krijgt telfort die binnen kort ook ?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 7 september 2017, 12:53

Hallo anilbektasnbo, welkom op het Telfort forum. Er is nog niets bekend over een uitrol van 4K of Ultra HD ontvangers bij Telfort. Ik heb navraag voor je gedaan, maar er is nog geen informatie bekend over wanneer deze ontvangers door Telfort aangeboden gaan worden. Verwachting is dat dit niet op korte termijn zal gebeuren.

@Babylonia, volledig en duidelijk! Dankjewel!
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Heeft weinig zin dat Telfort 4K TV-ontvangers zou gebruiken als er geen reguliere TV-kanalen in het zender aanbod zitten die in 4K uitzenden.

Er loopt al langer een proef bij KPN voor 4K voor een beperkt aantal gebruikers. Maar veel gebruikers zijn zodanig ontevreden met resultaten en de trage wijze van updates van voorgestelde verbeteringen, dat veel mensen afhaken, en de proef om die reden al geen succes genoemd kan worden om 4K snel "definitief" ingevoerd te laten worden.
Hoi
U zecht dat kpn proef uit voert met 4k tv ontvanger

Maar als je all in abonement aanvraagt
Krijg je standaart 4k ontvaner

En omdat het standaart word gelevert zie ik het niet als proef voor beperkte klanten !!

Ik wil namelijk van kpn naar telfort overstappen
Ik heb nou zo 4k ontvanger
De rede dat ik zo een 4k ontvanger wil is
Die kasje heb ik op de tv weg gewerkt de afstandbediening werkt Perfect omdat hij via Bluetooth werkt

Met die zwarte tv ontvangers mag er niks voor de ontvanger liggen !!! Omdat deze via infrarood werkt

Maar in het kort julie gaan die niet krijgen dus ?
Reputatie 8
Telfort levert die 4K TV-ontvangers op dit moment niet, maar twee "zwarte kastjes" via infrarood.

Of Telfort dat binnenkort wel gaat leveren is mij niet bekend.
Zou je een reactie van Telfort webcare moeten afwachten.

Zie nu inderdaad dat KPN sinds afgelopen juli "regulier" 4K TV-ontvangers uitlevert.
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/05/kpn-introduceert-nieuwe-abonnementen-4k-ultra-hd-settopboxen/

Maar veel heb je er nog niet aan.
Het is zoals ik eerder schreef dat er nog geen reguliere TV-kanalen in 4K worden uitgezonden.
(Netflix is geen regulier TV-kanaal).

Uit diezelfde informatie over KPN:

Dit betekent dat je in twee ruimten naar Ultra HD-content kunt kijken.
Echter, KPN laat niet duidelijk weten welke content in Ultra HD aangeboden wordt. Aangezien er momenteel geen zenders zijn die in de hoge resolutie uitzenden gaat het waarschijnlijk alleen om diensten als Netflix die via de decoder gebruikt kunnen worden.

KPN is de eerste digitale tv-aanbieder in Nederland die met de Ultra HD-resolutie aan de slag gaat.
Het wachten is nu echter op tv-uitzendingen die in de resolutie aangeboden worden.
Diensten als Netflix zijn immers ook via smart tv’s en mediaspelers in 4K te bekijken.

Het is wel zo dat KPN achter de schermen met eigen uitzendingen in TV-content experimenteert en met verhuur van video. Dus buiten het nu reguliere TV-kanalen aanbod om.
Mogelijk dat men in het verlengstuk ervan die kanalen als eerste in 4K wil aanbieden?
Die uitzendingen zijn nu al wel te bekijken via een speciaal menu "On Demand" en "KPN Presenteert" in de reguliere "zwarte" (= niet 4K) TV-ontvangers. Maar veel soeps is die eigen KPN TV-content niet.

Daarnaast dus het huren van video-films, misschien enigszins vergelijkbaar met Netflix. Alleen tegen een aanzienlijk duurder tarief per video, en niet een vast maandbedrag zoals bij Netflix.

De informatie bij KPN zelf lijkt dat vermoeden te bevestigen:
https://www.kpn.com/4k-ultra-hd/4k-ultra-hd.htm
Kijk On Demand in 4K kwaliteit
Reputatie 7
Badge +7
Hallo anilbektasnbo, welkom op het Telfort forum. Er is nog niets bekend over een uitrol van 4K of Ultra HD ontvangers bij Telfort. Ik heb navraag voor je gedaan, maar er is nog geen informatie bekend over wanneer deze ontvangers door Telfort aangeboden gaan worden. Verwachting is dat dit niet op korte termijn zal gebeuren.

@Babylonia, volledig en duidelijk! Dankjewel!

Reageer