2e TV aansluiten (TV staat boven)

• 28 mei 2013
  • 11 reacties
  • 32317 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik heb het gewone basis pakket, internet en interactieve TV. (GEEN BELLEN!!)
Nu wil ik op mijn slaapkamer TV aansluiten.
Kan dat of heb ik dan weer iets extra's nodig van Telfort?

Ik ben niet op zoek naar een extra 4 euro pm oplossing, maar als dat de enigste oplossing is, hoor ik dat natuurlijk graag van de heren.

Er loopt een antennekabel van beneden naar boven, dus mocht iemand een oplossing hebben, hoor ik dat graag.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Van Telfort heb je dan inderdaad een tweede TV-ontvanger nodig à € 4,- per maand.
Wel op voorwaarde dat je voldoende snelheid binnenkrijgt op je internetverbinding, voor twee standaard digitale zenders heb je twee keer 4 Mbps nodig.
Je zal dus minimaal een 10 Mbps verbinding moeten hebben om ook nog een beetje te kunnen internetten.

Daarnaast is Digitenne van KPN een oplossing maar kost ook geld.

De antennekabel heb je niks aan, dat is COAX (of glasvezel) en geen ethernet.
Of op de slaapkamer kijken op je laptop of tablet, dat zit er gratis bij. (tot 02.00)
Reputatie 1
Badge
Er van uit gaan dat ik een 2e box nodig heb, hoe krijg ik die boven dan aan t werk? Want jij zegt dat ik aan de coax niks heb
Reputatie 8
Badge +16
Dat klopt, je zal een netwerkkabel naar boven moeten aanleggen om ITV te kunnen kijken op de 2e ontvanger
Je kan ook de (niet bij iedereen even goed werkende)  verbindingsset gebruiken.
http://www.telfort.nl/internet/interactieve-tv/#open-tab-faq

En als je alleen bent kan je ook het tv kastje mee naar boven nemen.
Reputatie 8
Badge +17
En als je alleen bent ...

Ik heb een vermoeden dat Joyce iets heeft met Tim en vv. 😛
Reputatie 1
Badge
Hallo,

Wat als ik boven alleen TV wil kijken en geen digitale of HD zenders wil.
Dus de gewone analoge zenders

Kan dat ook??

@Enterprise:  hoe sluit in ee 2e TV ontvanger aan?  moet ik dan een internet kabel naar boven trekken??
En als je alleen bent ...

Ik heb een vermoeden dat Joyce iets heeft met Tim en vv. :p

maar daarom kunnen ze nog wel alleen samen kijken ;), is wel een gedoe hoor, kastje en adapter iedere keer verslepen, bovendien zijn de ontvangers nogal gevoelig hoe je ze uit zet, eerst in stanbye dan uitzetten & vice versa, anders loop je kans dat je de interne opslag moet wissen en nieuwe firmware krijgt en ben je al snel 10 minuten verder.

er zijn ook IP TV Streamers of een TV link te koop bijvoorbeeld van philips of marmitek, snap niet dat telfort/kpn zo weinig hardware en software produkten verkopen, zelf die dLan setjes zitten verstopt in een bestelproces en losse decoders of welke OS daarop staat zoals googletv of middleware keuze is er ook niet.
Reputatie 1
Badge
IP TV streamer is geen optie, kan ik beter voor dat geld een 2e ontvanger aanschaffen.
Wil nu juist weinig of geen geld uitgeven.

En als het even kan, niet al teveel , moeilijk oplossingen, want deze vrouw heeft geen verstnd van techniek 🙂
Zoals Enterprise al eerder zei tav een 2e ontvanger:
Van Telfort heb je dan inderdaad een tweede TV-ontvanger nodig à € 4,- per maand.
Wel op voorwaarde dat je voldoende snelheid binnenkrijgt op je internetverbinding, voor twee standaard digitale zenders heb je twee keer 4 Mbps nodig.
Je zal dus minimaal een 10 Mbps verbinding moeten hebben om ook nog een beetje te kunnen internetten.
Reputatie 8
Badge +19

@Enterprise:  hoe sluit in ee 2e TV ontvanger aan?  moet ik dan een internet kabel naar boven trekken??

Een kabel trekken levert de beste ontvangst.
De ene kant sluit je aan op poort 3 van de modem en de andere kant sluit je aan op de TV-ontvanger, net zoals je nu je eerste TV-ontvanger hebt aangeloten (op poort 4).
De poorten 3 en 4 zijn voor iTV, de poorten 1 en 2 zijn voor internet.

Maar zoals door mij en nelly jacoba al eerder aangegeven, het zal afhangen van de snelheid die je nu binnenkrijgt.
Ga eens naar de postcodecheck en laat hier even weten wat je maximaal haalbare snelheid op jouw adres is.

Reageer