2e televisie aansluiten

• 6 april 2013
  • 5 reacties
  • 2342 keer bekeken

Goeiedag,

Wij maken momenteel een half jaar gebruik van telfort interactieve televisie en internet. Nu willen we een 2e televisie aansluiten maar we kwamen er niet helemaal uit hoe dit precies te werk gaat. Ik weet dat je voor 4 euro extra een 2e televisie kastje krijgt. Wij willen dit echter het liefst niet doen aangezien je dan ruim 50 euro op jaarbasis kwijt bent terwijl ik nog een kastje ervoor heb liggen. Nu heb ik hem geprobeert aan te sluiten maar dit wilde helaas niet werken.

Nu is onze vraag dus of dit op de een of andere manier wel mogelijk is? Of geeft telfort bij die 4 euro ook direct een soort 2e signaal door naar de modem waardoor je het kastje niet zelf extra zou kunnen aanschaffen?

Ik kon er op internet helaas verder weinig over vinden. Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Laurens

5 reacties

Badge +1
zover ik weet zet Telfort voor die 4 euro op poort 3 ook een tv signaal zodat je op 2 tv"s  tegelijk  verschillende zenders kan kijken(als je internet snelheid hoog genoeg is) ik heb ook iets gelezen op dit forum meer dan een half jaar terug om het tv sginaaal te spilten moet je wel op bijde tv het zelfde kijken wwet niet hoe oud de tweede tv is maar als je die als scherm kan aansluiten op een laptop of computer kan je ook een groot aantal zenders bekijken en betaal je niks extra.
welk "kastje" heb je ? 

in de router interface networksetting >> broadband, op een van de  modify icoontjes klikken (maakt niet uit welke), dan verschijnt er een popup en naar beneden scrollen en daar staat het poort nummer voor je tv en kun je ook een tweede activeren.

je hebt dus ofwel die functie van de router nodig, dan kun je op lan3 en 4 elk 1 ontvanger kabel trekken, als je dLan verbindingsetje (3 kastjes) hebt hoef je maar 1 poort te activeren. via de router gaat in 1 naar het eerste dlan kastje en bij elke uiteinde van de ontvanger zet je een kastje en sluit je die op elkaar aan. setjes moet je wel op elkaar aanmelden om de switch functie te hebben. kijk op devolo.nl voor een pctooltje (een van de kastjes sluit je dan aan op je pc voor onderhoud, als je klaar bent weer terug in de router of ontvanger)

als je een foutmelding krijgt dat het maximaal toegestaande is bereikt, kun via de webcare oude of alle ontvangers laten verwijderden, dan krijg je opnieuw een aboneenummer scherm te zien die je per kastje 1maal moet invullen.
Badge
Volgens mij gaat dat niet werken.

Elk kastje heeft een serienummer op de onderkant staan, en ga er maar vanuit dat ze bij telfort weten welk kastje zich op welk adres bevind. Dus als je nog een losse tv-ontvanger hebt liggen, zal die geblokkeerd zijn. (Bij mij weten moet je bij alle providers de Motorola's terug opsturen anders krijg je een boete, toch?)

Je kunt natuurlijk 2 tv's aan dezelfde ontvanger hangen, 1 met scart en 1 met hdmi maar dat is vrij zinloos natuurlijk.
Reputatie 1
Badge +2
Waar moet ik zijn om een tweede t.v aansluiting te bestellen ,niet telefonisch omdat ik mijn stem kwijt ben. met vriendelijke groet Annabak
Reputatie 8
Badge +18
Waar moet ik zijn om een tweede t.v aansluiting te bestellen ,niet telefonisch omdat ik mijn stem kwijt ben. met vriendelijke groet Annabak

Inloggen op mijn Telfort en dan itv aanklikken daar kun je een 2e abo voor tv aanklikken

Reageer