beantwoord

2e ontvanger werkt niet tegelijk met de 1e

  • 1 augustus 2019
  • 26 reacties
  • 453 keer bekeken

Reputatie 1
Eerder klacht dat het de beeld en geluid s avonds stil bleef staan. Overdag geen klachten. Dit op zowel bij 1e als bij 2e ontvanger.
Telfort heeft 1 st box bij TV gestuurd. Geen oplossing van de klacht.
Daarna ook voor TV 2 een nieuwe box gestuurd door Telfort. En tevens zou een Telfort specialist kijken naar het probleem.

Het beeld en geluid staan nu s avonds niet meer stil. Maar ik kon niet op beide TV naar dezelfde zender kijken. Dan fout melding en verzoek om naar andere zender en terug te gaan.

Weer Telfort gebeld. Door Telfort nieuw Modem toegezonden. Surprise surprise nu kan ik wel tegelijk naar 1 en dezelfde zender kijken, maar dan op TV 2 niet zappen naar een andere zender. Dan weer dezelfde foutmelding. Als ik eerst TV 2 aan zet en daarna TV 1 is hetzelfde probleem op TV 1.

Iemand een idee wat er fout is? Geen zin om voor de zoveelste keer lange tijd in de wacht te staan.

Gr Gerard
icon

Beste antwoord door Galdor68 4 augustus 2019, 23:19

Als het goed is heeft elke klant nu HD vanaf 1 op deze aansluiting is dat vanwege de snelheid niet mogelijk
Je kan wat ik eerder aangaf beide ontvangers instellen op SD kwaliteit.
Menu- Systeem - Beeldkwaliteit de maximale kwaliteit op SD


Dat het op jou aansluiting sinds vorige maand zou zijn verbaasd me een beetje ik ging er vanuit dat deze omzetting allang rond was. Ik heb er ook geen andere verklaring voor, tenzij de haalbare snelheid hoger lag.
Bekijk reactie

26 reacties

Om wat voor verbinding gaat het met welke haalbare snelheid? Het kan heel goed zijn dat je maar 1 ontvanger op HD kwaliteit actief kan hebben vanwege de verbindings snelheid.
Reputatie 1
Ik een verbinding via een telefoonlijn.
Is dit ASDL?

Als ik via mijn mobiele telefoon een internetsnelheidstest doe dan meet ik 4.94Mbps (downloaden) en 2.08Mbps (uploaden).

Vandaag weer lang aan de lijn met Telfort en ook mijn tv-verbindingssets opnieuw gereset. Het nieuwe modem 2x een harde reset gegeven. En ook de tv-boxjes van Telfort tig keer gereset. Alles zonder enig succes.
De suggestie dat het aan de snelheid van verbinding zou liggen kon de Telfort persoon niet controleren of bevestigen omdat zij zelf ook storing hadden. 😁

Ik moet het dit weekend nog eens aankijken en maandag weeeer terug bellen naar Telfort als het dit weekend niet beter gaat. Inmiddels is duidelijk dat niet beter gaat.........
Reputatie 8
Badge +17
2 Tv ontvangers lijkt me eigenlijk onmogelijk met deze snelheid omdat 1 Tv ontvanger ongeveer 8 Mb verbruikt en met HD tot wel 12 Mb opslurpt.
Kun je eens bekabeld een speedtest doen .
Naast de goede tip van jimny kan je eventueel hier kijken wat haalbaar/leverbaar is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Stel beide ontvangers eens in op SD kwaliteit.
Menu- Systeem - Beeldkwaliteit de maximale kwaliteit op sd zetten.

Ps 12Mb is de bitrate van de HD glaskanalen 8Mb is het maximale bij HD via adsl.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Gerard101, ik kan mij goed voorstellen dat je baalt. Steeds maar weer de foutmelding op tv. Nu heb je samen met mijn collega's al heel veel geprobeerd, maar zonder succes. Als ik je verhaal zo lees verwacht ik dat het probleem niet direct de snelheid is. Toch wil ik hier graag eens naar kijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer?

Ik verwacht toch dat de draadloze adapters eerder de boosdoener zijn. Heb je toevallig nog een netwerkkabel liggen? Want dan is het een idee om een ontvanger eens met de kabel aan te sluiten. Ik ben benieuwd of dan het probleem nog voorkomt.

En heb je de adapters al eens ontkoppeld en opnieuw gekopppeld? Maakt dat nog verschil?
Ontkoppelen/resetten DVS 200 en DVS 650+
  1. Druk op de koppelknop aan de onderkant/zijkant van de TV-verbindingsset, net zolang totdat alle lampjes even uitgaan. Dit duurt ongeveer 12 seconden.
  2. Hierna zal het huisjeslampje (lampje 2) uit blijven en is de verbindingsadapter ontkoppeld.
  3. Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.
Ontkoppelen/resetten DVS 1200
  1. Druk 3 seconden op het Reset knopje aan de zijkant van de adapter.
  2. Het lampje knippert wit als je het knopje loslaat. De eerder gekoppelde verbindingen zijn opgeheven.
  3. Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.
Koppelen DVS 200 en DVS 650+
  1. Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
  2. Begin bij adapter 1.
  3. Druk de koppelknop ongeveer 3 seconde in en laat deze los om de actie te bevestigen. Het powerlampje knippert nu en de adapter staat in koppelmodus.
  4. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het huisjeslampje (lampje 2) op beide adapters.
  5. Als je nog een derde adapter hebt, koppel je deze door de stappen te herhalen op de adapter 1, gevolgd door adapter 3.
Koppelen DVS 1200
  1. Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
  2. Begin bij adapter 1. Druk op de Reset/koppelknop ongeveer 3 seconden . Het lampje knippert nu snel wit.
  3. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd brandt het lampje nu continu wit op beide adapters.
  4. Als je nog een derde adapter hebt, koppel je deze ook door ongeveer 3 seconden op de reset/koppelknop van adapter 3 te drukken.
Reputatie 8
2 Tv ontvangers lijkt me eigenlijk onmogelijk met deze snelheid omdat
1 Tv ontvanger ongeveer 8 Mb verbruikt en met HD tot wel 12 Mb opslurpt.

SD kwaliteit = ongeveer 3,6-4,5 Mbit
HD kwaliteit = ongeveer 7,2-7,5 Mbit
HD GLAS (keus voor "glasvezel" HD kanalen) = ongeveer 12,75Mbit - 13.3 Mbit
Reputatie 1
Bart - Telfort:

Ik heb mijn TV verbindingssets nog eens opnieuw gekoppeld. Had dit al een paar keer eerder heb gedaan.
Geen resultaat.

Tevens heb ik de internet snelheid bekabeld gemeten. Hier komt +/- zelfde snelheden uit als draadloos gemeten.
Dwz ik ga toch echt aan de internetsnelheid denken.
Tevens omdat nadat er eerder een Telfort specialist naar probleem stilstaand beeld had gekeken er naar mijn idee opeens scherper beeld (HD kwaliteit) was terwijl dit eerder vlgs minder was.

Ik heb in mijn forumprofiel bij huidig adres mijn postcode en huisnummer aangegeven.
Heb je ook bedraad direct aan het modem gemeten niet via de verbinding sets?
Geeft die Netco website bij benadering dezelfde snelheden aan als wat er is gemeten?

Met die eerder aangegeven 5Mb is 1 tv ontvanger al genoeg om de boel vol te trekken.
Het wordt tijd dat het hybride internet met 4G ondersteuning niet enkel voor buitengebied maar voor iedereen met een lage snelheid beschikbaar komt. Ik zou hier voor de tweede ontvanger een Digitenne kastjes willen voorstellen.
Reputatie 1
Galdor: ja ik heb bedraad gemeten direct vanaf het modem.
Prima dat je digitenne voorstelde. Maar hoe kan het dat ik tot +/- een maand geleden wel werkte met 2st TV's en nu niet meer. Wel heb ik het idee dat ik ben overgezet naar HD kwaliteit.
Ik heb liever geen HD kwalteit, maar gewoon. Dan kan ik met huidig systeem blijven kijken (zoals het was).
Als het goed is heeft elke klant nu HD vanaf 1 op deze aansluiting is dat vanwege de snelheid niet mogelijk
Je kan wat ik eerder aangaf beide ontvangers instellen op SD kwaliteit.
Menu- Systeem - Beeldkwaliteit de maximale kwaliteit op SD


Dat het op jou aansluiting sinds vorige maand zou zijn verbaasd me een beetje ik ging er vanuit dat deze omzetting allang rond was. Ik heb er ook geen andere verklaring voor, tenzij de haalbare snelheid hoger lag.
Reputatie 1
Gabor,
Ik had je suggestie om beide ontvanger op SD te zetten nog niet geprobeerd.
Nu wel en kan nu op beide TV's alle zenders bekijken!!
Dan maar geen HD.
Bedankt voor je advies!!! Dat geeft rust in huis 😁😁

Ik weet niet precies meer wanneer de klachten waren begonnen. Kan ook best langer dan een maand zijn.

Nogmaals bedankt voor je advies.
Voor de lezers en mijn eigen nieuwsgierigheid ze werken ook tegelijk beiden kunnen gebruikt worden en belangrijker nog blijven andere apparaten via wifi of bedraad verbonden werkbaar?
Reputatie 1
Galdor,
Ja beide TV's nu tegelijk te gebruiken op alle kanalen.
En geen merkbare problemen met andere apparatuur (zowel draadloos als bedraad).

Gr Gerard101.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed ook de snelheid inderdaad. Ik zie dat er zo ongeveer 14 Mbit/s beschikbaar is. Dat is niet superveel helaas.

Nu zie ik dat je toch een werkende oplossing hebt gevonden door de ontvangers op SD kwaliteit te zetten. Fijn dat het zo werkt. Meer kunnen we er ook niet van maken ben ik bang.

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.
Reputatie 1
Nou Bart, die 14Mbps is wel met mooi weer een forse wind mee. Meestal is het veel minder. Vaak maar 5 Mbps.
Wie moet er nu eigenlijk voor de juiste/meer snelheid zorgen?

Maar TV kijken in SD kwaliteit op 2 toestellen tegelijk werkt wel. Dat is al heel wat.

Gerard101
Als Bart aangeeft dat 14Mb mogelijk of beschikbaar is zal er in het modem zelf gekeken moeten worden wat hierin binnenkomt. Het hangt een beetje van het model af het gaat om een status pagina waar onder andere de attainable rate staat. Inloggen kan via 192.168.2.254 de verdere inlog procedure verschilt per model modem.
Dat is hier te vinden
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-instellingen-zo-haal-je-het-beste-uit-wifi.htm

Verder wat is de staat van het isra punt.
Wat voor kabeltje rond of plat en hoelang zit tussen de isra en de modem?

Is het voor nu goed niks meer doen is er iets meer internet ruimte nodig zijn dit wat opties waar nog naar gekeken kan worden. In het beste geval met de 14 Mb kan 1 ontvanger op HD worden ingesteld.
Reputatie 1
Galdor,

Ik heb ook eerder weleens 14 Mbps gemeten, maar bijna altijd veel lager.
Kabeltje van ISRA punt naar modem is rond en heeft de standaard rechthoekige sockets.
Modem heb kort geleden een nieuwe ontvangen van Telfort en experiabox V10.

De staat van het ISRA punt kan ik niet beoordelen. Alleen dat ik in een huis woon dat +/- 6 jaar oud is.

Ik wil geen halszaak maken van de internetsneldheid die ik nu heb, maar vraag mij wel af wat de verantwoording van Telfort hierin is.
Of dat dit aan de hardware ligt naar mijn huis toe.

Gr Gerard.
Dat het buiten de deur zit is mogelijk daar is die statuspagina voor wat komt er daadwerkelijk binnen in de v10.
Hoger dan die 14Mb ligt bij de tak KPNnetwerkNL die beheren het netwerk en doen de upgrades op snelheids gebied. Daar kan de provider Telfort weinig aan doen.
Via hun site kan je aboneren op een nieuwsbrief om van verbeteringen op de hoogte te blijven.
https://www.kpnnetwerk.nl/

Een stabiele lage verbinding is te verkiezen boven een flucuerende verbinding daar heeft Telfort middels snelheids profielen wel een hand in.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben nog eens verder gaan analyseren op jouw verbinding. Nu meet ik toch terug dat jouw verbinding inderdaad aan de trage kant is. De analyse geeft ook aan dat er meteen een monteur langs mag komen om op locatie de situatie eens door te nemen.

Ik heb vast een afspraak gemaakt voor komende woensdag 14 augustus. De monteur komt dan tussen 17 - 19 uur. Mocht dat niet uitkomen, dan is de kortste klap om even te bellen om de afspraak te verzetten.
Reputatie 1
Er is een KPN monteur langsgeweest om te kijken naar de internetsnelheid. Dit heeft Telfort zelf geintieerd.
Vlgs de monteur 9 -12 MBps. Ik zelf meet tussen 5 en 14mBps.
Ivm de lengte van kabel tot de hoofdkast (1900m) is dit het maximaal haalbare o pmijn huisadres.
KPN heeft wel allerlei mogelijkheden om deze snelheid op te krikken. Maar dat doet Telfort niet.

Verder een heel verhaal dat op 400m een andere / nieuwe kast staat. Maar deze is nog niet geheel in gebruik en onbekend wanneer dit wel zo is.
Dan zou de lijnafstand korter worden (en snelheid hoger) en kon ook een lijn met Vectoring iod worden gemaakt. Dan gaat de lijn van VDSL naar VVDSL.
Maar dus onbekend wanneer dit zou kunnen. Dat zou ik dan weer aan Telfort moeten vragen.

Dwz voorlopig blijven we zitten met 9 -12 MBps.
Reputatie 8
Badge +17
@Gerard101 : dat zou je hier kunnen checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Reputatie 1
Kees-Jan,
De monteur heeft ook gebeld met KPN.
Er staan 1e 2 maanden geen werkzaamheden op de planning. En KPN heeft hier ook moeizaam inzicht in.
Werkzaamheden worden door VolkerWessels uitgevoerd.

Betreft postcode 3645EB
Met link kom ik ook niets verder
Betreft postcode 3645EB
Met link kom ik ook niets verder

Wel je huisnummer achter de postcode zetten.
Als je regelmatig op deze site kijkt, zie je of wanneer wat in de pijplijn zit.
https://www.kpnnetwerk.nl/
Deze is beter om in de gaten te houden en eventueel aanmelden voor hun nieuwsbrief
Telfort is ook hiervan afhankelijk en indirect dus van de uitvoerende aannemer.

Ps op basis van de postcode nog een tip

https://derondevenen.snelinternetbuitengebied.nl/

Via de kabelboer als deze aanwezig is zou je nu al sneller internet kunnen krijgen mogelijk wel duurder. De postcode met willekeurig huisummer geeft geen resultaat.
Reputatie 1
Galdor,

Bedankt voor je informatie.
Snel internet via glasvezel zit inderdaad in de pijplijn.
Dat is nu nog toekomst (op mijn adres).

Gr Gerard101

Reageer