beantwoord

2e amino klapt eruit als eerste aan gaat

• 12 januari 2016
  • 10 reacties
  • 504 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds kort heb ik op zolder via een tv-verbindingsset een 2e amino M540 geïnstalleerd. Doet het prima via de homeplug. Totdat de televisie (met ook een Amino M540) beneden in de woonkamer aangezet wordt. Beeld gaat op zwart en blijft zwart. Na het opnieuw opstarten van de 2e amino blijft ie 'wachten op het netwerk'. De homeplug werkt verder naar behoren. (Heb de connectie zelfs getest met een laptop (met de kabel uiteraard in de data-port via de juiste switch en via de homeplug naar zolder: een uitstekende verbinding!).
Is de datastream voor televisie wellicht gelimiteerd? Is dit te verhelpen?
We hebben een glasvezel aansluiting en zijn oud Concepts ICT-klant. Bij de overgang van Concepts ICT hebben we een nieuwe Amino M540 gekregen. De oude, van Concepts ICT, doet het wonderwel nog.

Ik hoor graag!
icon

Beste antwoord door ruud68 14 januari 2016, 19:30

Ik heb 3 amino boxen aangesloten dmv een switch, 1 van telfort, 1 van vorige provider (concepts ict},en 1 van marktplaats.
Alle drie werken de boxen prima alleen je krijg geen ondersteuning op de zelf aangeschafte boxen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Dat is mooi voor je!. Wist niet dat dit kon.
Reputatie 2
Badge +2
Ja hoor ze werken alle drie afzonderlijk. Je kan op alle drie tegelijkertijd een andere zender kijken.
Ik heb 3 amino boxen aangesloten dmv een switch, 1 van telfort, 1 van vorige provider (concepts ict},en 1 van marktplaats.
Alle drie werken de boxen prima alleen je krijg geen ondersteuning op de zelf aangeschafte boxen.

En op alle 3 kunnen kiezen uit een verschillend programma. ..:?
Reputatie 2
Badge +2
Geen dank, graag gedaan! Succes.
Badge
Dank je wel Nelly! Ik zit niet aan coax vast, dus ik ga eens wat shoppen. 😉
Of je kan (tegen het daarvoor geldende tarief) een 2e tv laten activeren op je bestaande abo, of je stapt over op nieuw glasvezel. Maar dan ben je wel je coax tv kwijt. Voor sommigen is dit een show-stopper.
Beiden kan vast via "mijn telfort".
Badge
Zijn er wel 2 tv aansluitingen besteld en ook geactiveerd door Telfort?

Zie hier de mogelijkheden van beide abo's
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/oud-abonnement-vs-nieuw-abonnement-glasvezel-49935

Geen idee. Zoals ik schreef had ik al een oude en kreeg er daarna nog een. Lijkt me logisch dat ik zelf mag bepalen wat ik achter de router doe. :)
Maar met andere woorden: Of Telfort stelt '2' in bij tv-ontvangers of ik stap over op 'nieuw' glasvezel, zoals ik op die pagina zie?
Reputatie 2
Badge +2
Heb hier het zelfde probleem.
Ik heb daarom maar gewoon een netwerkkabel gelegd voor de tweede en derde amino box en dan werkt het prima.
De oplossing ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum.
Zijn er wel 2 tv aansluitingen besteld en ook geactiveerd door Telfort?

Zie hier de mogelijkheden van beide abo's
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/oud-abonnement-vs-nieuw-abonnement-glasvezel-49935