beantwoord

2 Interactieve tv-ontvanger

• 23 januari 2014
  • 9 reacties
  • 2673 keer bekeken

Wij hebben op dit moment al 1 Interactieve tv-ontvanger en de 2de zit nog in de doos. Maar nu heb ik de volgende vraag dien ik vanaf het glasvezel modem een extra kabel naar boven te leggen en daar op mijn 2de Interactieve tv-ontvanger op aan te sluiten, of dien ik een switch te plaatsen en vanaf de switch beide Interactieve tv-ontvangers op aan te sluiten?

Indien ik een switch dien te gebruiken heeft iemand hier al ervaring mee en welke switch wordt er gebruikt om 2 Interactieve tv-ontvangers te laten werken?

alvast bedankt voor het advies
icon

Beste antwoord door Peer1 24 januari 2014, 16:03

@jojokoko,

Om je 2e interactieve TV aan te sluiten heb je een switch nodig. Deze switch sluit je dan aan op de 2e poort van jouw glasvezelmodem en vervolgens sluit je beide Amino’s aan op de switch. Telfort maakt gebruikt van een Airlive-5F switch.

Peer
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +4
okidoki, mooi zo 🙂
Beste Peer en Erik,

ik heb het werkend. Wat je zegt klopt op de 2de pport van het modem daar op mijn switch aangesloten en vanaf daar beide digitale ontvangers.
Eerste keer werkte het niet heb alles spanningsloos gemaakt ook het glasvezel modem en toen alles opnieuw opgestart en dan werkt alles.

bedankt voor het advies
Badge +4
Peer zegt: kabel van poort 2 van modem naar de switch. Kabel van de switch naar Amino1. Kabel van switch naar Amino2. Heb je het zo inderdaad?
Ik heb een switch aangeschaft, maar vanaf het modem naar de switch en vanaf daar naar de TV dat werkt niet geen signaal.
Krijg alleen de melding netwerk probleem.
Ik heb ook geprobeerd vanaf het glasvezelmodem en dan de 2de poort te gebruiken maar ook dat werkt niet.
zijn er mensen die ervaringen hebben met 2 Interactieve tv-ontvangers op 1 glasvezelmodem?

alvast bedankt voor het advies.
@Peer,

bedankt voor je reactie ik ga een switch regelen en dan kijken of het werk.
Badge +4
Tnx Peer voor die uitleg. Dus als je 2 tv's boven hebt, kan dat allemaal via 1 netwerkkabel naar boven. Als je de switch tenminste boven zet. Dat is wel handig. En vanaf daar kan je dan weer verder verdelen.
Badge
@jojokoko,

Om je 2e interactieve TV aan te sluiten heb je een switch nodig. Deze switch sluit je dan aan op de 2e poort van jouw glasvezelmodem en vervolgens sluit je beide Amino’s aan op de switch. Telfort maakt gebruikt van een Airlive-5F switch.

Peer
Badge +4
Glasvezelmodem heeft 4 ethernetpoorten. Op poort 1 sluit je je wifi-router aan voor dataverkeer. Op poort 2 je IPTV-kastje. Als je 2 IPTV-kastjes hebt, zal die 2e waarschijnlijk op poort 3 moeten, ik weet dat echter niet zeker!
Badge +2
Ik dacht dat het de glasvezelrouter zelf kan "zien" of er data of iptv over een utp kabel moet gaan lopen, maar dit is ook wel in een handleiding te vinden neem ik aan. Vanaf je glasvezelmodem is alleen maar coax aan te sluiten en telefonie en je router als ik het goed heb.

Reageer