beantwoord

2 de ITV hapert.

• 21 mei 2013
  • 10 reacties
  • 2900 keer bekeken

Geachte leden,

Ik heb mijn tweede Itv draadloos aangesloten, nu komt het als de tv in de woonkamer aanstaat hapert de tv op zolder.
Als je beneden en boven op het zelfde kanaal staan doet het draadloos het probleem loos.
Maar zet ik boven de tv op een ander kanaal gaat hij weer haperen of zwart beeld.
Zet je de tv beneden uit heb ik perfect beeld boven.

Rara hoe kan dit!!!
en wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 21 mei 2013, 21:50

Even een rare test.
Sluit de decoder van boven ook eens gewoon aan met een netwerkkabel op poort 4, gewoon naast het modem aanzetten zonder dat er een TV aanhangt.
Test nu eens op de decoder die in de kamer beneden is aaangesloten of het haperen nu ook van toepassing is, door kanalen te wisselen bijvoorbeeld op de decoder van boven.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Zo te lezen is je xDSL verbinding niet berekend op 2 ITV streams.
Log eens in je modem in via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin en ww 1234
rechts op systeminfo klikken en de waardes die rechtsbovenin bij ADSL/VDSL WAN staan vermeld hier posten.
Zo te lezen is je xDSL verbinding niet berekend op 2 ITV streams.
Log eens in je modem in via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin en ww 1234
rechts op systeminfo klikken en de waardes die rechtsbovenin bij ADSL/VDSL WAN staan vermeld hier posten.

Hallo Tuut tuut,

Waarde van VDSl WAN is 32012/2836 kbps
Reputatie 8
Badge +16
Je waardes zijn goed, hoe zijn je decoders aangesloten op het modem?
Zolder draadloos op aansluiting 4 modem
Beneden kabel op aansluitting 3.
Heb ze ook anders om gehad en de modem gereset.
Reputatie 8
Badge +16
Even een rare test.
Sluit de decoder van boven ook eens gewoon aan met een netwerkkabel op poort 4, gewoon naast het modem aanzetten zonder dat er een TV aanhangt.
Test nu eens op de decoder die in de kamer beneden is aaangesloten of het haperen nu ook van toepassing is, door kanalen te wisselen bijvoorbeeld op de decoder van boven.
De tv beneden heeft er geen last van en bekabeld werkt het wel.
Raar toch dat draadloos op het zelfde kanaal wel werkt??
Even een rare test.
Hoi tuut tuut
Even een rare test.
Hoi tuut tuut
Weet niet of je hier iets aan heb
Reputatie 8
Badge +16
Dus je hebt geen storing als de decoder bekabeld aangesloten is.
Je gebruikt de door Telfort geleverde stroomadapters voor de verbinding naar boven?
Stroomadapters om het ITV signaal door te geven veroorzaken vaak storing.
Hoe lastig het ook is, een vaste netwerkkabel naar boven is de beste oplossing om storingsvrij te kunnen kijken.
Dus je hebt geen storing als de decoder bekabeld aangesloten is.
Je gebruikt de door Telfort geleverde stroomadapters voor de verbinding naar boven?
Stroomadapters om het ITV signaal door te geven veroorzaken vaak storing.
Hoe lastig het ook is, een vaste netwerkkabel naar boven is de beste oplossing om storingsvrij te kunnen kijken.
Tuut tuut bedankt voor je reactie

Reageer