beantwoord

1e generatie Motorola tuner, zwart beeld wel geluid

• 31 juli 2015
  • 16 reacties
  • 699 keer bekeken

Badge
Nadat m'n Zyxel modem twee weken geleden de geest gaf, lijkt nu toch ook echt het einde in zicht voor de 1e generatie Motorola TV tuner die ik hier nog heb staan (met interne HDD voor opnemen, was IPTV klant vanaf het eerste moment).

Ik heb flauw het vermoeden dat destijds er iets is geweest met bliksem inslag, aangezien zowel mijn modem als TV tuner kuren beiden kuren gingen vertonen. TV tuner kon ik echter een soort van oppeppen, door stroom er vaak af te gooien, dan stroom erop zonder UTP kabel eraan en dan later UTP kabel erin alsof de hardware/software dan in soort van kickmodes erin getrapt werd. Echter een structurele oplossing niet kunnen vinden. In menu software verwijderen en zelfs HDD formatteren doet niks, stroom eraf niet meer.

Kan me niks anders meer bedenken hoe en wat, nu het ding ook niet meer reageert op stroom eraf/UTP kabel eruit wordt de vriendin ook wat chagerijnig omdat ze d'r vaste series mist. En dat willen we natuurlijk niet een chagerijnige vriendin. Geen eten meer op tafel, een boos gezicht op de bank en laat op de avond ook geen gezelligheid zo ;-)

Stephen, Michael, Herman of iemand anders die op de vrijdagavond nog meeleest, graag een pakketje met vervangende TV tuner dan ook maar...

EDIT:

HDMI kabel enzo al vervangen, dat is het ook niet aangezien ik wel zender informatie balk onderin beeld zie staan en ook gids/menu etc in beeld krijg als ik op de desbetreffende knoppen druk.
icon

Beste antwoord door Stephen 4 augustus 2015, 17:07

@themart,

Excuses voor de late reactie. Helaas was ik gisteren niet aanwezig. De Arcadyan wordt klaargemaakt voor verzending. Ik hoop dat jullie het nog even vol kunnen houden. Ik ontvang graag een bericht wanneer de Arcadyan TV-ontvanger is bezorgd. Dan ontkoppel ik de Motorola TV-ontvanger zodat je de Arcadyan kunt aanmelden.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Badge
Je kan natuurlijk ook niet altijd aanwezig zijn Stephen, maar ik dacht dat een andere dienstdoende mod de verzending wel voor elkaar kon maken in jouw afwezigheid. Nu ook voor elkaar, eens zien of PostNL zonder staking het pakket rap hier kan krijgen.

We gaan het redden, de iMac van m'n vriendin maar even naar woonkamer gesleept voor iets groter beeld dan tablet. Zodra de Arcadyan binnen is doe ik melding aan je en zie ik ontkoppeling van de Motorola ontvanger tegemoet. Dan met dubbel RAM en bijna 3 x zo rappe CPU als een dolle door die menu's zappen! ;-)

Dank wederom, to be continued...
Reputatie 8
Badge +16
@themart,

En en en????? Heeft de nieuwe TV-ontvanger voor veel plezier in huis gezorgd? In afwachting van jouw reactie.

Stephen
Badge
@ Stephen (of andere mod)

Je mag van mij nu ook alvast wel de oude Motorola TV tuner ontkoppelen van m'n abo, ding staat nu toch niets te doen. Dan kan de Arcadyan er direct aan zodra deze binnen komt!
Reputatie 8
Badge +16
@themart,

Om je te behoeden voor een chagerijnige vriendin (ik weet hoe dat kan, zijn man man man :P) stuur ik je graag een nieuwe TV-ontvanger. Helaas kan ik je niet hetzelfde model sturen omdat wij die niet meer leveren. Je kunt dus kiezen uit een Motorola 1853 of de Arcadyan HMB2260. Ik verneem graag van je waar je voorkeur naar uit gaat zodat ik het voor je in orde kan maken.

Stephen
Badge
Doe maar de Arcadyan, snellere CPU en dubbel RAM, ik neem de gok voor overstap van Motorola voor de TV tuner 🙂

Dank weer Stephen!
Badge
@Stephen of andere mod die online is

Wat is verwacht moment van bezorging? Moet vandaag nog een aantal maal naar elders en wil de TV tuner natuurlijk niet mislopen! 🙂
Badge
@themart,

Om je te behoeden voor een chagerijnige vriendin (ik weet hoe dat kan, zijn man man man :P) stuur ik je graag een nieuwe TV-ontvanger. Helaas kan ik je niet hetzelfde model sturen omdat wij die niet meer leveren. Je kunt dus kiezen uit een Motorola 1853 of de Arcadyan HMB2260. Ik verneem graag van je waar je voorkeur naar uit gaat zodat ik het voor je in orde kan maken.

Stephen

Is de Arcadyan nog op voorraad en kan het pakketje toegestuurd worden Stephen? Kijk nu TV ia tablet, normaal op korte afstand goed te doen, maar met z'n tweetjes naar 10 inch scherm kijken dat op tafel staat...Minder 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@themart,

Je kunt vandaag rustig je dingen doen. De nieuwe TV-ontvanger arriveert morgen tussen 12:00 en 14:30 uur. Gaat dit lukken? :)

Stephen
Badge
Topper! Da's helemaal goed, ga ik zodirect van huis. Morgen om 11.20 nog een afspraak, haasten om niet een PostNL mannetje te missen die precies op tijd om 12.00 aan de deur staat, dat wel 😛
Badge
@Stephen

Ik heb de Motorola tuner er trouwens al afgehaald/UTP kabel eruit en stroom eraf. Dus ontkoppel die oude TV tuner maar vast van m'n abo, dan gaat de Arcadyan er morgen direct aan.
Badge
@ dienstdoende mod, als ik me niet vergis Christy

Kan de Arcadyan HMB2260 TV tuner vandaag nog voor verzending aangeboden worden? Zit nu al een dag of 5 zonder TV namelijk, dan doet het ding er nog 2 dagen over om hier te komen, dan is t medio/eind deze week iig weer voor elkaar.

Lees het graag even
Reputatie 8
Badge +16
@themart,

Dat heb ik al voor je gedaan. Niets staat nog langer in de weg om de nieuwe TV-ontvanger aan te melden.
Nou ja, behalve de postbode die hem moet bezorgen natuurlijk haha.

@Joey1984,

Ik heb van jouw reactie een nieuw topic gemaakt.
Graag daarin verder reageren.

Stephen
Badge
Supertolllllll

De vriendin al meegedeeld dat de horror morgen voorbij is, direct weer een vrolijk gezicht naast me! Zo eenvoudig kan het zijn he. Krijg ik vanavond weer normaal eten voorgeschoteld, beter nog, kan ik van het weekend de zeilboot schrobben en kan zij al d'r opgenomen series terug kijken!
Badge
Helaas geen reactie van een mod, waarschijnlijk m'n TV tuner dan ook pas morgen (hopelijk) onderweg naar mij. Of werken er op maandag minder mods? Het 'Internet, Netwerk & Verbinding' topic zie ik ook weinig reacties van mods.

Soms is een beller dan toch echt nog sneller...
Badge
Toch nog maar een kickje omhoog, in de hoop dat de Arcadyan TV tuner vanmiddag nog verstuurd kan worden zodat deze voor het weekend weer aan te sluiten is, dan zitten we net op een week zonder normale TV.

@Henk of Christy zie enige beantwoording in rubriek 'Internet, Netwerk &Verbinding' lees graag hier ook even een update!
Reputatie 8
Badge +16
@themart,

Excuses voor de late reactie. Helaas was ik gisteren niet aanwezig. De Arcadyan wordt klaargemaakt voor verzending. Ik hoop dat jullie het nog even vol kunnen houden. Ik ontvang graag een bericht wanneer de Arcadyan TV-ontvanger is bezorgd. Dan ontkoppel ik de Motorola TV-ontvanger zodat je de Arcadyan kunt aanmelden.

Stephen