vraag

10 dagen geen TV

• 2 december 2012
  • 10 reacties
  • 2005 keer bekeken

Reputatie 1
We hebben sinds 21 november geen TV meer. Het kastje van de interactieve TV geeft als foutmelding F12. Al diverse keren contact gehad met de helpdesk van Telfort. Daar vertellen ze ons dat het een softwareprobleem is en dat aan een oplossing gewerkt wordt. Alleen wij hebben inmiddels niet het gevoel dat dat zo is. Het duurt allemaal zo lang en de laatste meldig op de internetsite over het oplossen van het probleem dateert van 20 november. We zijn echt ons geduld aan het verliezen. 
TELFORT, GEEF ONS WEER TV EN INFORMEER ONS HOE JULLIE HET PROBLEEM GAAN OPLOSSEN.

10 reacties

Badge
@Arnaud

Welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat je problemen met Interactieve TV ervaart. Het kan dat de problemen worden veroorzaakt door de TV-Ontvanger en niet door de storing. Ik heb je een nieuwe TV-ontvanger verstuurd die binnen 5 werkdagen afgeleverd zal worden. Ik lees graag even in dit topic terug of de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Goedenavond.
Ik was aan t zoeken naar de mogelijkheid een nieuwe "vraag/klacht" aan te melden over dit onderwerp, het niet meer hebben van Itv. Bij mij is dat sinds vandaag, ergens vanmiddag viel het internet uit, dat is later wel weer aan gegaan. Ik was niet thuis, mijn dochter heeft de modem uit / aan gezet. Dat hielp niet direct maar inmiddels wel weer internet.
Echter de TV werkt niet meer, ik blijf foutcode F12 krijgen. Al alles wat ik kon doen gedaan, ontvanger gereset en modem reset gegeven maar het mag niet baten, de foutcode is erg volhardend.
TV online kijken lukt ook niet op de laptop of de i-pad.

Ik vermoed dat na de storing het "tv gedeelte" in het abonnement gewoon uit staat, ik vind het te toevallig dat het internet uitvalt en ik daarna geen Tv meer kan ontvangen.
Zou graag willen dat er even bij jullie gekeken wordt of alles goed staat, en anders zorgen dat dit op een andere manier opgelost wordt.

Bedankt,
SillyD
Reputatie 8
Badge +17
Goedenavond.
Ik was aan t zoeken naar de mogelijkheid een nieuwe "vraag/klacht" aan te melden over dit onderwerp, het niet meer hebben van Itv. Bij mij is dat sinds vandaag, ergens vanmiddag viel het internet uit, dat is later wel weer aan gegaan. Ik was niet thuis, mijn dochter heeft de modem uit / aan gezet. Dat hielp niet direct maar inmiddels wel weer internet.
Echter de TV werkt niet meer, ik blijf foutcode F12 krijgen. Al alles wat ik kon doen gedaan, ontvanger gereset en modem reset gegeven maar het mag niet baten, de foutcode is erg volhardend.

Ik vermoed dat na de storing het "tv gedeelte" in het abonnement gewoon uit staat, ik vind het te toevallig dat het internet uitvalt en ik daarna geen Tv meer kan ontvangen.
Zou graag willen dat er even bij jullie gekeken wordt of alles goed staat, en anders zorgen dat dit op een andere manier opgelost wordt.

Bedankt,
SillyD

Haal de stekker van je tv ontvanger even van de stroom af en daarna er weer in doen, daarna wordt als alles goed gaat de software opnieuw ingeladen op je tv ontvanger.
Overigens is het niet handig om je probleem in een topic van 1 jaar oud te posten, het is beter om een nieuw topic aan te maken als het niet lukt.
Overigens kun je tot 21.00 uur de klantenservice bellen die kunnen meteen zien of er iets verkeerd staat.
Goedenavond.

Bedankt,
SillyD

Haal de stekker van je tv ontvanger even van de stroom af en daarna er weer in doen, daarna wordt als alles goed gaat de software opnieuw ingeladen op je tv ontvanger.
Overigens is het niet handig om je probleem in een topic van 1 jaar oud te posten, het is beter om een nieuw topic aan te maken als het niet lukt.
Overigens kun je tot 21.00 uur de klantenservice bellen die kunnen meteen zien of er iets verkeerd staat.

Bedankt voor je reactie,
Ik had wat berichten doorgelezen en kon niet vinden waar ik een nieuwe vraag kon stellen, maar had niet door dat deze melding al zo oud was.

Dat had ik al gedaan, kort / lang zonder stroom, software laten verwijderen, als ik bij instellingen kijk (bovenste weet even niet hoe dit precies heet) wordt er geen ip adres doorgegeven. Kan best zijn dat dit nooit ingevuld staat, hier natuurlijk alleen gekeken omdat ik storing heb.
Ik zal anders morgen middag wel proberen te bellen, op dit moment heb ik t even gehad met alles resetten en weer opnieuw instellen van de modem wat geen effect heeft. Morgen weer een nieuwe dag.
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat webcare Telfort jou probleem even oppikt morgen, dus hou dit topic in de gaten.
Werkt je iTv met de draadloze ontvangers
Wellicht dat webcare Telfort jou probleem even oppikt morgen, dus hou dit topic in de gaten.
Werkt je iTv met de draadloze ontvangers

Hallo Jimny. nee, ik heb gewoon zo'n vast kastje naast de tv staan met een kabel hdmi (geen scart) op de tv aangesloten.
zal morgen eerst even de melding checken voordat ik ga bellen, moet morgen eerst werken.
Reputatie 8
Badge +16
Foutcode 12 kan ook wijzen op een niet correct aangesloten netwerkkabel. Vervang deze desnoods en controleer even of deze wel op poort 4 of 3 van het modem zit aangesloten. Alleen deze poorten geven ITV correct door.
Inmiddels gebeld met de helpdesk, was een vreemd probleem wat erop neer komt dat iemand klant was geworden in de buurt de aansluiting omgewisseld is in de centrale. Komt morgenmiddag een monteur de kabels weer omdraaien. Als die persoon ook tv in t abnormaal had gehad hadden we t mogelijk niet opgemerkt. Beetje slordig, dat wel maar dat kan gebeuren. Dus ga ervan uit dat t morgen weer opgelost is, jullie bedankt voor het meedenken 😉
Reputatie 8
Badge +16
@SillyD,

Excuses voor de late reactie. Is het inmiddels opgelost? Ik lees dit graag van je.

Stephen
@SillyD,

Excuses voor de late reactie. Is het inmiddels opgelost? Ik lees dit graag van je.

Stephen

Hallo Stephen,

Inmiddels is de monteur van KPN geweest en heeft de juiste kabel weer aangesloten in de centralekast. De tv doet t weer, internet en bellen lukt ook weer/nog. dus opgelost.

Reageer