10-06-2013 Activatie glasvezel, geen verbinding

• 13 juni 2013
  • 3 reacties
  • 1625 keer bekeken

Beste,

We zijn al enkele tijd klant bij Telfort (ADSL) en tevreden over de producten.
De keuze was dan ook snel gemaakt en ook gezien de prijsverhouding om over te stappen naar glasvezel.
Tenslotte hadden we dit al in de meterkast liggen en hadden ons hiervoor aangemeldt.
Deze stappen zijn allemaal netjes doorlopen tot en met de activatiebrief....
Wij hebben nu enkele uren kunnen genieten van de verbinding misschien 4 en de rest alleen maar uitval.
Zowel interactieve TV en Bellen functioneren ook niet, nu heb ik gezien dat er een storing is maar ook verholpen.
Het advies is: alles van het stroom halen 15min wachten en weer aansluiten, helaas biedt dit geen oplossing.
Dan wordt gezegd bel het 0800-1200000 nummer wanneer de verbinding niet werkt.
Echter hoor ik dan dat het telnr niet in gebruik is, nu zal het waarschijnlijk alleen mogelijk zijn het nr te bellen vanaf het Telfort netwerk, maar dat gaat in mijn situatie niet lukken...

Zitter er mensen van Telfort hier die ons kunnen helpen en het  goede gevoel die wij hadden kunnen herstellen...

Alles zit verder goed aangesloten en gelukkig werkt mijn ADSL verbinding nog misschien dat iemand tips heeft?

3 reacties

Badge +1
@rvanzeelandt,

De snelheid kan door verschillende oorzaken verminderd doorkomen. Wanneer de storing is opgelost, willen we je vragen het volgende stappenplan te volgen en ons de screenshots te sturen. We kunnen dan de oorzaak van het verlies onderzoeken.

Wil je deze test uitvoeren op de volgende manier:
- Modem herstarten.
- Computer direct op het glasvezelmodem aansluiten.
- Koppel digitale tv (aminobox) af.
- Zorg dat een eventuele WiFi verbinding op de computer uit staat.
- Schakel alle software die van invloed op de netwerkverbinding / internetverbinding is uit.
Denkt u hierbij aan antivirus scanners, firewalls, download software, messengers etc.
- Doe een speedtest via http://speedtest.reggefiber.nl/beta.
- Wilt u een screenshot maken van de speedtest.
De gemaakte screenshots ontvangen wij graag weer via de email op: [email]helpdesk@telfortglasvezel.nl[/email].

Alvast bedankt voor je medewerking.

Lotte
Ok, dat is in ieder geval fijn om te horen dat het algemeen is en het hier dus in orde is.
Hopelijk zal dan ook voor ons in orde zijn.
Echter is me wel opgevallen dat wanneer ik een verbinding heb en een speedtest draai zonder antivirus, firewall etc en direct gekoppeld mijn max 32Mb is en mijn upload 42 terwijl het eigenlijk 50/50 zou moeten zijn.
Badge +1
@rvanzeelandt,

Wat vervelend dat je gelijk in een storing terecht bent gekomen. Mijn excuses voor het ongemak.
Momenteel is de storing nog niet verholpen, er wordt verwacht dat dit in de nacht van donderdag op vrijdag zal zijn opgelost.

We zullen een vermelding maken wanneer de storing volledig verholpen is.

Lotte

Reageer