beantwoord

Waarschuwing voor IMAP server - Filesystem notification initialization error - contact your mail administrator

Reputatie 1
Beste lezer sinds vandaag krijg ik onderstaande melding om ca. 20 seconden om de oren. Om gek van te worden....

'De IMAP-server waarschuwt u voor het volgende: Filesystem notification initialization error -- contact your mail administrator (check for configuration errors with the FAM/Gamin library)'

Schijnbaar is er iets veranderd, maar ik zou niet weten wat. Aan mijn zijde is niets veranderd en deze melding krijg ik sinds vandaag. Gisteren werkte alles prima zonder meldingen. Ik werk met IMAP welke is ingesteld in Outlook 2016 draaiend op Windows 10 professional. In deze outlook staan meerdere mailadressen welke allen probleemloos werken. Overigens kan ik met het probleemgevende xmsnet mailaccount normaal mail verzenden en ontvangen. Kortom waar hij nu om mauwt is mij een raadsel.

Zojuist heb ik via de chat contact gehad en zij gaan de melding doorzetten aan de technici, daar ze geen idee hebben wat hieraan te doen. Dit kan echter nog wel t/m komende donderdag duren.

Blijkbaar heeft Telfort eerder met dit bijltje gehakt en is er iets mis aan die kant. Echter ik kan uit de beide onderstaande forum threads geen oplossing filteren:

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/melding-in-outlook-2016-66158

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/filesystem-notification-initialization-error-68575

Wie-o-wie kan dit varkentje wassen?

Vast dank en groet,

Master
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 januari 2018, 15:41

Onderwerp: Foutmelding "Waarschuwing voor IMAP server - Filesystem notification initialization error - contact your mail administrator" komt bij verschillende klanten voor

Beschrijving: Bij verschillende klanten krijgen bovenstaande foutmelding terug

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

-------

Update #1 donderdag 25 januari 2018 15:45: Ondanks de eerdere herstelwerkzaamheden is er nog geen blijvende oplossing.

Update #2 maandag 29 januari 2018 11:30: Het probleem is gelokaliseerd en er wordt gewerkt aan een definitieve oplossing. Er zijn maatregelen genomen om de melding zoveel mogelijk tegen te gaan. Jammer genoeg kan die van tijd tot tijd nog wel omhoog komen.

Update #3 woensdag 31 januari 2018 12:00: Er is een definitieve oplossing gevonden. Deze oplossing kan van invloed zijn op de stabiliteit van het e-mailplatform. Voordat de oplossing uitgerold gaat worden, zal deze uitgebreid getest worden. De maatregelen om de melding zo min mogelijk naar boven te laten komen blijven in de tussentijd actief.

Update #4 woensdag 7 februari 12:00: De tests hebben andere uitdagingen naar boven gebracht, waardoor de oplossing nog niet is uitgerold. De maatregelen blijven actief tot de oplossing gevonden is.

Volgende update: nog niet bekend.

Bekijk reactie

63 reacties

Reputatie 1
Ik heb hier ook last van inmiddels. Heeft prima gewerkt, maar sinds gisteren krijg ik bij aanmelden deze meldingen. Maak gebruik van Outlook 2010. Instellingen staan goed.
Ben benieuwd waar de oplossing ligt. Denk bij Telfort....
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Master en guusf65, wat balen dat jullie beiden last hebben van dezelfde foutmelding. Ik heb een aantal vragen. Kun je je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik meekijken 😳. Zie je de foutmelding ook in de webmail? Is de laatste versie van Windows en Office geïnstalleerd?
Reputatie 1
Ook ik heb al enkele dagen zelfde probleem.
Wel mail ontvangen/ verzenden.
Maar Outlook 2010 op laptop met Win10 geeft na opstarten of sync bij beide accounts popup error.

Helpdesk telfort verwees me door naar Microsoft.
New profileren aangemaakt, zelfde probleem. Terug verwezen.

Via webmail en iphone/ipad geen probleem.

Histiry https://forum.telfort.nl/e-mail-310/melding-in-outlook-2016-66158 => hier geeft Telfort aan iets aangepast te hebben.
Reputatie 1
Heeft jaren zonder problemen gewerkt, toch weer de voorgestelde setting check gedaan,

Setting:
Geavanceerd - uitgaande e- mail, versleuteld - SSL => failed.
Met TLS of automatisch gaat de server check wel goed.
Deze TLS setting gebruik ik al jaren zonder probleem.

Helaas gaat er iets op de Imap server niet goed.
Hier hetzelfde probleem. Met Thunderbird als mail client. En nee, ook ik heb niks veranderd.

Ik krijg het om mijn ...@glazenkamp.net mailbox (is bij Telfortglasvezel ondergebracht), maar niet bij mijn ...@telfortglasvezel.nl mailbox. Lijkt erop dat een deel van hun infrastructuur problemen veroorzaakt.
Reputatie 1
ik heb 2 accounts op @xmsnet.nl
Glazenkamp.net is ook via XMS bij Telfort terecht gekomen. Misschien zit het in die hoek.
Reputatie 1
Deborah - Telfort schreef:

Hoi Master en guusf65, wat balen dat jullie beiden last hebben van dezelfde foutmelding. Ik heb een aantal vragen. Kun je je postcode en huisnummer aan je profiel toevoegen? Dan kan ik meekijken 😳. Zie je de foutmelding ook in de webmail? Is de laatste versie van Windows en Office geïnstalleerd?

Dag Deborah,

Dank voor je reactie. Ik heb je zojuist mijn gegevens per pm toegestuurd.

Voor wat betreft jouw overige vragen:

- Geen melding in webmail, overigens heb ik een xmsnet account, dus gebruik ik webmail.xmsnet.nl
- Windows 10 professional is volledig up to date
- Office/Outlook 2016 is volledig up to date
- Mailinstellingen zijn correct en bovendien ongewijzigd
- Andere 7 imap mailadressen functioneren zonder enkel probleem in deze opstelling
- Telefoon met Android en dezelfde mailadressen en instellingen geeft ook geen melding
- Mail versturen en ontvangen werkt normaal

Ik denk dat er ergens iets aan de kant van Telfort is gewijzigd voor de 'overige' mailadressen van overgenomen providers. Dus niet bij de eigen Telfort mailadressen, maar zoals in ons geval bij xmsnet, glazenkamp en misschien nog wel meer...

Groet, Master
Reputatie 1
Hoi Deborah, heb mijn profiel aangevuld.
Ook ik heb het probleem overigens bij mijn oude xmsnet account. In webmail niet, verder sluit ik me aan bij het genoemde bij Master, alleen gebruik ik Office/outlook 2010.
Groeten,
Guus
Reputatie 1
Dag Deborah,

Ook ik heb mijn profiel aangevuld, en heb zoals gemeld ook de xmsnet account (2x).
webmail en iphone/ipad ok.
Sinds 27/12 via Win10/Outlook 2010, geeft opstarten en sync de error popup.

Groet,
Egbert
Reputatie 1
Beste Telfort,

Sinds een paar dagen heb ik ook hetzelfde probleem. Ik begrijp dat jullie het kunnen fixen? Dan graag! Wat is er nodig?
In afwachting,

gr. Dinand
Reputatie 8
Badge +17
D. Brons schreef:

Beste Telfort,

Sinds een paar dagen heb ik ook hetzelfde probleem. Ik begrijp dat jullie het kunnen fixen? Dan graag! Wat is er nodig?
In afwachting,

gr. Dinand

Staat je je postcode en huisnummer in je profiel? Dan kan webcare meekijken.
Reputatie 1
nu wel
Reputatie 8
Badge +17
D. Brons schreef:

nu wel

🙂

Webcare komt vanzelf weer langs.
Goed uiteinde, goed begin.
Zoals ik al enkele dagen geleden heb aangegeven gaat het bij mij op 2 pc's niet goed. Beide Windows 10 pro en outlook 2016. Alles up-to-date
De instellingen voor de accounts zijn ongewijzigd. In Outlook krijg ik via 2 andere providers probleemloos mijn mail binnen zonder deze foutmelding. Op mijn IPhone ook geen enkel probleem.
Ik werk met xmsnet.nl en het sturen en ontvangen van de mails lijkt goed te gaan.
De foutmelding heeft zich ca 7 maanden ook voorgedaan (zie forum)
Hoop dat snel is opgelost daar het hoogst irritant is telkens de melding op je scherm te krijgen.
sinds een paar dagen heb ik het probleem weer. Zouden jullie het op kunnen lossen.
Ik heb 2 XMS accounts voor mij en mijn vrouw. Die van mij is imap en zeurt over problemen, die van mijn vrouw is pop3 en heeft geen problemen. als ik inlog op webmail zijn er ook geen problemen.

Dit is al de tweede keer dat imap server piept en alleen weer bij XMSnet en niet bij andere

Graag oplossen Telfort, want het probleem ligt bij jullie.
Reputatie 1
Kan Telfort ook aangeven wat de vervolg acties zijn?
Reputatie 4
Badge +10
@Master, @guusf65, @bl673626, @xhansx, @D. Brons, @Hamaga,

Sorry dat jullie even op een reactie moesten wachten! Ik kan me goed voorstellen dat de waarschuwing constant in beeld storend is. In verband met de feestdagen was het iets drukker op het forum. Daarnaast hebben we intern niet direct kunnen achterhalen waar het probleem zit. We laten het daarom uitzoeken door onze technische afdeling.

@guusf65, @bl673626, kun jullie je postcode+huisnummer aan je profiel toevoegen? Hoe meer zielen, hoe hoger de impact 😳.

Via dit topic hou ik jullie of een collega op de hoogte.
Reputatie 1
Kleine correctie in Postcode, moet nu goed zijn.
Reputatie 4
Badge +10
@mieke1104, ik heb je reactie verplaatst naar dit topic. Je kunt het beste dit topic in de gaten houden! Je bent niet de enige 🙂.
Reputatie 4
Badge +10
@xhansx, @D. Brons, @Hamaga, @mieke1104, kunnen jullie aangeven welke Outlook je gebruikt (bijv. 2010 of 2016)? Deze informatie hebben we nodig om het verder te onderzoeken!
Reputatie 1
@Deborah Ik heb mijn postcode al in mijn profiel staan
Ik gebruik outlook 2016.
Reputatie 1
ik gebruik outlook 2010 versie 14.0.7190.5000 32bits

Reageer