Sticky

Updates voor TV-ontvangers [7.1.38_1] (Uitgesteld)

Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Het is tijd voor de eerste iTV softwareupdate van het nieuwe jaar! Deze update geldt voor alle ontvangers, met uitzondering van de Amino TV ontvangers.

Planning

Op 18 januari wordt deze update uitgerold naar een willekeurig geselecteerd deel van de klanten als test. Als dit goed verloopt wordt van 30 januari t/m 1 februari én op 6 en 7 februari dit uitgerold naar alle klanten.
Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260

Nieuw

De overzichtspagina waar je programma's, zoals voetbalwedstrijden, kunt huren heeft een nieuw uiterlijk gekregen dat past bij de rest van de menu's.

Naast de software (NMC) zal ook de bootloader (DBL, het opstartdeel van de software) updaten en wel naar versie 2.09. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan. Hierdoor zullen deze ontvangers een extra keer opstarten bij het ophalen en installeren van de software.
De DBL-update zorgt ervoor dat we in de toekomst verdere over the top (OTT) content en diensten kunnen toevoegen. Dat zijn dan diensten/inhoud van derde partijen die wij een-op-een doorgeven via onze software. Zoals we nu al doen met Netflix.

Aangepast

Bij Terugkijken via de Gids begint het programma een paar minuten eerder. In deze update zijn nu de eerste aanpassingen gedaan waardoor in de toekomst deze programma's goed op tijd zullen beginnen en doorspoelen naar het echte begin niet meer hoeft.

Kanaal 200 is het kanaal waarop je Netflix kunt bereiken. We hebben nu ook de kanalen 201 t/m 219 gereserveerd zodat daar in de toekomst andere, vergelijkbare diensten op bereikbaar kunnen worden. Denk dan aan diensten als YouTube.
Ook zal de poster die op Netflixkanaal 200 te zien is maandelijks wijzigen zonder dat hiervoor een herstart van de ontvanger nodig is.

MéérTV

Dit staat los van deze update, toch is het noemenswaardig. Er staan ook weer wat aanpassingen in de MéérTV apps op stapel. We verwachten deze maand de app Fit at Home, waarbij je lekker voor je tv kunt gaan sporten. Ook komt er weer een nieuwe karaoke app.

Op 6 februari zal de zender Xite van zendernummer 38 naar zendernummer 22 gaan. Videotheek TV zal naar zender 18 gaan.

Update 29 januari 2018 9:30: Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

25 Reacties

janoniem
Jammer dat de Amino ontvangers (nog) niet worden bijgewerkt.
Netflix op kanaal 200 lijkt me een heel handige optie voor mijn vrouw die moeilijk kan omgaan met al die afstandsbedieningen.
Staat een soortgelijke update voor de Amino's nog op stapel?
Galdor68
Ga daar maar niet van uit.
Dit gezegd hebbende moet het mogelijk zijn als we van Videoland wat een vergelijkbare streamings dienst is gebruik kunnen maken met een Amino waarom dan niet Netflix. Wellicht niet op een kanaal zoals het geval is voor de andere ontvangers maar gewoon als menu optie. Waarom is het eigenlijk niet gewoon een app via Meer tv?

Echter zullen er dan achter de schermen diverse aanpassingen moeten gebeuren en dan krijgen we eerst met een kosten baten analyse te maken. De wens vanuit Telfort zal zijn iedereen aan de witte afstands bediening.
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi janoniem, voor de Amino ontvangers zie ik deze optie niet in het verschiet liggen. Daar kan ik je niet bij op weg helpen. Met onze nieuwe TV ontvangers is het gebruik van Netflix wel mogelijk. Wil je daar een keer over sparren of horen wat de opties zijn, dan mag je me altijd een privébericht sturen. Ik denk daarin graag met je mee. :)

@Galdor daar komen meerdere zaken bij kijken. Waar Videoland zijn content aan ons levert en wij dit doorzetten naar de TV ontvanger, is dit bij Netflix niet het geval. Zij houden de content zelf in beheer. Om die toegang goed in te richten zal een groot gedeelte van het netwerk op de schop moeten, zoals je al inderdaad vermoedde.
janoniem
@Wieger - Telfort
Bedankt voor snelle reactie.
Onze woning is nog deels bekabeld met coax (moeilijk door UTP te vervangen) en daarom is de nieuwe propositie voor ons minder interessant omdat de configuratie uit de Lijbrandt tijd, dan niet meer bruikbaar is.
Maar ik vrees dat aan het Lijbrandt tijdperk ooit een einde komt, dat zien we dan wel weer.
Galdor68
@janoniem hoewel ze redelijk kostbaar zijn zou je dan aan de MoCa oplossing kunnen denken.
Hier een discusie over waarom voor deze oplossing is gekozen ipv een homeplug
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/moca-internet-over-coax-inplaats-van-powerline-233551
FerryvanReede
Zou wel fijn zijn als de klanten bij wie de update wordt uitgevoerd, hier een bericht van ontvangen.
Het terugkijken werkte ineens niet meer en ik heb via Google moeten uitvinden wat ik er aan kon doen.
wenang
Hoe kan ik mijn Netflix dan terug krijgen?
MarcelKlundert
Sinds 19 januari heb ik het beruchte probleem 'geen zender beschikbaar' tijdens het TV kijken. Ik heb alle mogelijke oplossingen van het forum geprobeerd maar het heeft geen oplossing gegeven. Kan het soms met deze update te maken hebben?
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
@FerryvanReede, hiervan krijg je een melding in je TV ontvanger. Wel heb ik dit punt nog een keer onder de aandacht gebracht.
@Wenang Netflix is ook na de update beschikbaar. Waar loop je tegen aan?
@MarcelKlundert, dat wil ik verder voor je nazoeken. Ik kan je gegevens niet terugvinden. Wil je je postcode en huisnummer of klantnummer aan je profiel toevoegen? Dan loop ik het verder voor je na.
MarcelKlundert
Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Marcel, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer. Over de afgelopen dagen zie ik weinig problemen meer terug naar je TV ontvanger. Eerder was dit wel het geval. Heb je de ontvanger met een netwerkkabel aangesloten of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset? De kans is aanwezig dat de poort of de gebruikte kabel de boosdoener is. Je kan kijken of je via een andere poort of met een andere kabel verbetering merkt. Mocht op het moment van storen je internetverbinding ook wegvallen of erg slecht werken, dan zal dit niet werken. Dan wil ik een monteur de situatie bij jou thuis laten nalopen.
MarcelKlundert
De storing ontstond vrijdagochtend 19 januari. Op die dag heb ik verschillende keren zowel de TV-ontvanger als het modem gereset. De Wifi verbinding blijft het gewoon goed doen. Ik heb in het weekend daarna de ethernetkabel tussen TV-ontvanger (Motorola) en modem (Experia) vernieuwd en op alle 4 poorten van het modem aangesloten gehad. Maar de storing trad steeds afwisselend (soms na 5 minuten en soms naar 30 minuten) op en op alle zenders. Omdat dit allemaal niet hielp heb ik alles weer aangesloten zoals het voor de storing was. Daarna traden de storingen nog steeds op zowel zondag als maandag.
Sinds dinsdag 23 januari heb ik echter geen storing meer gehad.
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Goed om te horen dat je nu weer probleemloos TV kan kijken. Dat is goed nieuws.:$

Uit een lijnmeting kan ik geen bijzonderheden halen. Houd het de komende tijd goed in de gaten. Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag van je.
Jevamo
Is het mogelijk om de Amino om te ruilen voor een andere?
Telforthdmi
Ik wacht nog steeds op hdmi-cec support zodat ik met de afstandsbediening van de tv de arcadyan box kan besturen.
De arcadyan box zelf biedt wel support maar itv software blijkbaar nog niet
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Jevamo schreef:

Is het mogelijk om de Amino om te ruilen voor een andere?

Als je Arcadyan of de Arris wilt moet je overstappen naar de nieuwe glasvezel propositie.
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Jevamo, als je de Amino wilt vervangen voor een ander model dan zal je inderdaad zoals Nelly Jacoba aangeeft over dienen te stappen naar een heel ander aanbod. Dat is niet zomaar de ontvanger omruilen en alles werkt. Voor meer informatie verwijs ik je naar de link van nelly jacoba.

@Telforthdmi, de wens om HDMI-cec te ontwikkelen is er. Als er meer over bekend is, dan zal je informatie hierover vinden in een update.
be615273
Waarom uitstel getuigd niet echt van betrouwbaarheid. Maar goed dan mooi de tijd om de standby functie aan te passen og geheel verwijderen slaat nergens op als klant kunnen we zelf wel beslissen of de tv aan blijft staan toch graag wat aan doen al doende leert men doe er wat mee
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
be615273 schreef:

Waarom uitstel getuigd niet echt van betrouwbaarheid.

Juist wel.
Bij de eerste (kleine) groep klanten bleek waarschijnlijk dat er nog wat oneffenheden in zitten.
Het zou juist van onbetrouwbaarheid getuigen als Telfort dan toch die versie naar alle klanten zou pushen, i.p.v. de firmware opnieuw te testen en de fouten eruit te halen.
Daarnaast willen ze met een belangrijk evenement als de Olympische Spelen voor de deur geen risico nemen.
Pluim voor Telfort dus..!

be615273 schreef:

Maar goed dan mooi de tijd om de standby functie aan te passen og geheel verwijderen slaat nergens op als klant kunnen we zelf wel beslissen of de tv aan blijft staan toch graag wat aan doen al doende leert men

Dat het nergens op slaat zal niet de mening van alle gebruikers zijn denk ik.
Er zijn zat mensen die voor de TV in slaap vallen en de volgende ochtend pas wakker worden, of zonder erg de TV aan laten staan als ze de deur uitgaan, en die beslissen zelf wel of de stand-by functie nuttig is voor ze.
Je kan hem op 8 uur wachttijd zetten en het lijkt me sterk dat je binnen die 8 uur niet één keer van zender wisselt of een andere knop van de afstandsbediening gebruikt.
Want dan gaat de teller weer opnieuw lopen...
be615273
Nou wat dacht je van aanpassen functie nooit dan kunnen de vele klanten die het aan willen laten ook die keuze kunnen maken
be615273
Ja pluim voor telfort misschien tijd voor andere profider ga het overwegen
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
be615273 schreef:

Nou wat dacht je van aanpassen functie nooit dan kunnen de vele klanten die het aan willen laten ook die keuze kunnen maken

Daar zal wel over nagedacht zijn met het oog op 'het milieu' en dat Telfort zich hier ook graag mee profileert naar haar klanten.
Als er een 'nooit' stand op zou zitten dan gaan mensen dáár weer over klagen.
Er is misschien zelfs van overheidswege uit een verplichting om een actieve stand-by functie aan te bieden, wie zal het zeggen..?
be615273
Kom op zeg gaan ze zich daar ook al mee bemoeien dat telfort daar aan mee werkt nounal aan meewrkt anders ha d dit niet aan de orde gekomen. Maar telfort er is genoeg werk aan de winkel om je klanten tevreden te houden zoek het is bij jezelf
Wieger - Telfort
Reputatie 6
Badge +13
Hoi be615273, het klopt inderdaad dat onder het testen enkele problemen naar boven zijn gekomen waarmee wij de kwaliteit van het TV kijken niet konden garanderen. Met een evenement als de Olympische Spelen voor de boeg, wil je niet zo'n risico nemen. De huidige standby optie voorziet voldoende in het gebruik. Als je een keertje van zender wisselt, dan start de teller weer op nul. Hiermee proberen we te voorkomen dat TV ontvangers onnodig aan blijven staan als er niet naar gekeken worden.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Meisjespiet schreef:

Wieger - Telfort schreef:

Goed om te horen dat je nu weer probleemloos TV kan kijken. Dat is goed nieuws.:$

Uit een lijnmeting kan ik geen bijzonderheden halen. Houd het de komende tijd goed in de gaten. Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag van je.

Het ziet er naar uit dat wij hier ook dit probleem hebben ! Kan iemand daar naar kijken?

Welk probleem.?
En komt dat door de uitgestelde update?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)