Nieuwe functie op het forum: de @-mention

Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1

Sinds afgelopen vrijdag is de zogeheten @-mention beschikbaar op het Telfort Forum. Met behulp van deze functionaliteit kun je er voor zorgen dat een forumlid een bericht ontvangt wanneer je hem of haar noemt in de post.

Om gebruik te maken van deze functie typ je een '@' in in het omschrijvingsveld. Vervolgens zie je een veld verschijnen. Typ je de eerste letters van de gebruikersnaam, dan verschijnen er suggesties van forumleden die je kunt noemen.

Wanneer een ander forumlid jou noemt, ontvang je er een notificatie van. Door op de link te klikken in de e-mail, ga je direct naar de post waarin je wordt genoemd.

Veel plezier met deze functie! Heb je er vragen over, plaats ze dan in dit topic.

27 Reacties

Friesian
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort
Als ik het dus goed begrijp kun je met deze functie veel fanmeel ontvangen? Als paerdjuh ontvang ik liever suikerklontjes. Tis maar dat je het weet. :)
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Ik hoor van sommige forumleden dat het niet lukt om de link te openen die in de mail staat. @Enterprise; @jimny?

Mag ik vragen of jullie dit geprobeerd hebben op verschillende apparaten en in verschillende browsers? Welk adres schuilt er achter de link die jullie ontvangen? Zien jullie een foutmelding als jullie de link proberen te openen?

@Friesian Wordt het te veel met deze mailtjes? Laat het ons vooral weten. Ook zulke feedback is welkom :)
jimny
Reputatie 5
Badge +2
@Jurgen - Telfort

Gebruikt op tablet en phone in verschillende browsers Jurgen
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
jimny schreef:

@Jurgen - Telfort

Gebruikt op tablet en phone in verschillende browsers Jurgen

Speelt op mobiel en pc hetzelfde probleem of speelt het alleen op je tablet?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Ook in Thunderbird op de PC werkt de link niet Jurgen...
Geen foutmelding, na het klikken op de link verdwijnt de tekst uit de email maar er gebeurt verder niets.
Afzender is forum@telfort.nl
Hieronder de complete header van zo'n mail.

Return-Path:
Original-Recipient: rfc822;adsl423001@tiscali.nl
Received: from cpxmta-msg06.kpnxchange.com (10.94.114.27) by cpxmbs-msg15.support.local (8.6.142) id 590903010121A503 for adsl423001@tiscali.nl; Mon, 29 May 2017 14:04:38 +0200
Received: from cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com (213.75.39.15) by cpxmta-msg06.kpnxchange.com (8.6.060.14) id 5909F04B066A4B8C for adsl423001@tiscali.nl; Mon, 29 May 2017 14:04:38 +0200
Received: from cpsps-ews24.kpnxchange.com ([10.94.84.190]) by cpsmtpb-ews10.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514); Mon, 29 May 2017 14:04:37 +0200
Received: from a8-70.smtp-out.amazonses.com ([54.240.8.70]) by cpsps-ews24.kpnxchange.com over TLS secured channel with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384); Mon, 29 May 2017 14:04:37 +0200
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; q=dns/txt; c=relaxed/simple; s=224i4yxa5dv7c2xz3womw6peuasteono; d=amazonses.com; t=1496059475; h=From:To:Subject:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding:Message-ID:Date:Feedback-ID; bh=bk6NX4O/sE0ZQYnW6tprr7fcAGmup3uyiUS7fMy2m9Y=; b=GUNsOREaymuXeNKbpEsRYoCGlsnEuOWs+HI4ky1jUWYY6OVTTnwY+qBv5h84jvNK g+WerVxDOHZ7NUAcN9BVSx5ia5hXvlOmItDrGygXQhXWzVkrWdrQaODxCuHZKCFQ2dI 1a732C67BfGS9izMVH9QBH5YE7bC1P/9pUoJwuRo=
From: Telfort Community
To: adsl423001@tiscali.nl
Subject: Jij bent genoemd in Nieuwe functie op het forum: de @-mention
Message-ID:
Date: Mon, 29 May 2017 12:04:35 +0000
X-SES-Outgoing: 2017.05.29-54.240.8.70
Feedback-ID: 1.us-east-1.hf43FgPxeyI7dXasB9dNcdR8zQyXCBRTBY31HwuXSPE=:AmazonSES
X-OriginalArrivalTime: 29 May 2017 12:04:37.0872 (UTC) FILETIME=[BEA88700:01D2D873]
X-RcptDomain: tiscali.nl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Hieronder de mail met link en daaronder de mail ná het klikken op de link.

Friesian
Reputatie 3
Jurgen - Telfort schreef:

@Friesian
Wordt het te veel met deze mailtjes? Laat het ons vooral weten. Ook zulke feedback is welkom :)

Gelukkig is dat niet het geval....Zo houden, paerdjuh tevree.:)
Persoonlijk zou ik bij gebruik van de @ functie meteen achter dat teken de naam typen van de gebruiker, net als bij andere zaken...gebruik met mate.:cool:
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Komt het misschien omdat er een "?" in de link staat?

@Enterprise
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
hmm, of een "@"
zoals in de titel van dit topic?! :P

@Kees-Jan
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
hmm, nee dat werkt dus

de link in de mail (http://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/nieuwe-functie-op-het-forum-de-mention-67927?postid=562884) lijdt direct naar de post hierboven

vanuit GMAIL met Chrome browser
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
@Enterprise @jimny
Support is inmiddels op de hoogte :)
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2

@Enterprise @jimny
Support is inmiddels op de hoogte :)

Prima Jurgen, bedankt... :)
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Even en korte reactie.
Voordat ik dit topic gelezen had, kreeg ik inderdaad mail dat mijn naam genoemd werd.
Eerlijk gezegd schrok ik daarvan omdat ik dacht dat ik iets verkeerds gedaan had.
Nu snap ik dat wel maar ik hoef al die mailtjes niet.
Dus een soort gelijk commentaar als dat van Friesian.
Een notificatie als het gaat om een PB is voldoende.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Een elegante oplossing zou zijn als de forumbezoeker zélf zou kunnen kiezen of hij, naast de standaard forumnotificaties, ook de @mention-notificaties wil ontvangen.
Die eerste keuzemogelijkheid (Ontvang notificaties van je favorieten) staat al onder de instellingen in het profiel dus met een beetje goeie wil van de ontwikkelaars zou dit moeten kunnen.

mandy
Reputatie 3
Badge +1
Dit zal een goede oplossing zijn Enterprise!
Hartelijk bedankt voor het opperen hiervan.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
@Enterprise Dank voor de feedback, ik heb 'm meteen doorgespeeld naar onze forumleverancier Insided. De collega die ik heb gesproken op hun forum geeft het volgende aan:

"Pas als blijkt dat veel gebruikers overweldigd worden door de @-mentions, gaan we er middelen in steken om deze instelling aanpasbaar te maken. Dat is op dit moment nog niet het geval, maar dat kan veranderen."

Ik heb de andere afnemers van ons forumplatform gevraagd dit goed in de gaten te houden, zodat het signaal niet maar van één kant komt.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3

"Pas als blijkt dat veel gebruikers overweldigd worden door de @-mentions, gaan we er middelen in steken om deze instelling aanpasbaar te maken. Dat is op dit moment nog niet het geval, maar dat kan veranderen."

Vreemd dat zo'n functionaliteit niet volledig wordt opgeleverd...
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Kees-Jan schreef:

Vreem dat zo'n functionaliteit niet volledig wordt opgeleverd...

Voor Insided werkt de functionaliteit zoals hij is ontworpen. Ze blijven er wel aan werken, want een paar weken terug was het nog zo dat je een nieuwe notificatie ontving wanneer iemand een bericht met @-mention naar jou bewerkte. Dat is inmiddels verholpen.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Ik bedoelde: zonder de mogelijkheid voor gebruikers om de notificatiemail uit- en aan te zetten voor een
@-mention. Zoals Enterprise ook aangaf.
Friesian
Reputatie 3
https://forum.telfort.nl/over-forum-250/nieuwe-functie-op-forum-de-mention-67927/index1.html#post563146

Wat @Enterprise zegt daar valt iets voor te zeggen echter wanneer het gaat om een belangrijke reactie en je wilt dat diegene het leest verliest het aan werking.
Mijn methode is een simpele tussenweg. 😎 Ennuhhhhh ook nog gratis. ;)
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Friesian schreef:

Wat @Enterprise zegt daar valt iets voor te zeggen echter wanneer het gaat om een belangrijke reactie en je wilt dat diegene het leest verliest het aan werking.

Je krijgt sowieso een notificatie dat er is gereageerd in dat topic dus de melding krijg je toch wel... ;)
Friesian
Reputatie 3
Ook als het niet bij je favo:D staat?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Friesian schreef:

Ook als het niet bij je favo:D staat?

Nee, dan niet natuurlijk dus daarom wel zo makkelijk als je de mentions ook apart kan instellen, net als de favorieten.
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Precies, net wat Enterprise schrijft.
Ik vind ook dat die @-mentions in eigen domein uitgeschakeld moeten kunnen worden.
Wel zo klantvriendelijk lijkt mij.
Friesian
Reputatie 3
Mijn voorkeur heeft het ook, maar dan met een kleine kanttekening, en ervoor zorgen dat anderen het niet onnodig krijgen. Ik bekijk het vanuit ontvangen en sturen.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Als het goed is, is het nu voor iedereen mogelijk om de links in de notificaties te openen. :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)