Na snelheidsverhoging geen signaal over glasvezel

Reputatie 2
Wieger - Telfort schreef:

Dat heb ik! De ompatching staat in de planning voor 18 april.

Enig idee hoelang zo'n omzetting duurt? Vanochtend om half 9 viel de glasverbinding weg (lampje glas is uit) en nu is het half 3 en heb ik nog steeds geen signaal 😞

62 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Die lijn is al opgeleverd. Zie dat er om half drie bericht is doorgekomen dat je verbinding is opgeleverd en in dienst is. Uitgaande van die melding zou ik een signaal verwachten. Aangezien je dit nog niet hebt, ga ik dit doorsturen naar ons netwerkteam. Mogelijk staat er iets vast in de activatie.
Reputatie 2

Die lijn is al opgeleverd. Zie dat er om half drie bericht is doorgekomen dat je verbinding is opgeleverd en in dienst is. Uitgaande van die melding zou ik een signaal verwachten. Aangezien je dit nog niet hebt, ga ik dit doorsturen naar ons netwerkteam. Mogelijk staat er iets vast in de activatie.

Helaas nog geen brandend glas lampje 😞
Ik hoop dat het nog opgepakt gaat worden door het netwerkteam maar heb er een wat hard hoofd in :8
Gek idee even de NT van het stroom halen, hoewel dat zal wel gebeurd zijn.
Reputatie 2
Galdor68 schreef:

Gek idee even de NT van het stroom halen, hoewel dat zal wel gebeurd zijn.

Al meerdere malen inderdaad. Net even de KS ouderwets gebeld. Is gelukkig wel in behandeling bij de 2e lijn die gelukkig ook tot 21:00 werkt. Nu alleen hopen dat het op afstand geregeld kan worden :8
Reputatie 1
ondertussen al internet?
Reputatie 2
GodZZila schreef:

ondertussen al internet?

Helaas niet, glas brandt nog steeds niet 😞
Volgens de KS lag de oplostijd voor morgenmiddag 15:00 dus als ik morgen uit mijn werk thuis kom wacht mij misschien wel een brandend lampje... Of niet 😛
Reputatie 2
Net gebeld door Allinq, monteur komt vandaag ter plaatse om één en ander te controleren (Thuis en in de POP) 😃
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dennis, mooi dat Allinq langs komt vandaag. Ik vermoed dat er met de overzetting naar de GoF lijn je op de verkeerde positie in de kast bent gepatcht of dat de GBIC(Gigabit Interface Converter) op de betreffende poort kapot is. Het bezoek van vandaag zal het uitwijzen!
Reputatie 2

Hoi Dennis, mooi dat Allinq langs komt vandaag. Ik vermoed dat er met de overzetting naar de GoF lijn je op de verkeerde positie in de kast bent gepatcht of dat de GBIC(Gigabit Interface Converter) op de betreffende poort kapot is. Het bezoek van vandaag zal het uitwijzen!

Monteur geweest, pen op mijn aansluiting gezet, naar de POP gereden...
Landelijke storing POP-toegang. 😞
Er wordt nu een nieuwe afspraak ingepland, ik heb er wel op aangedrongen dat ik niet akkoord ga met een afspraak voor morgen dus dat wordt nog even afwachten. 🙂
Misschien dat jullie er nog wat spoed of zo bij in kunnen brengen :8
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dennis, daar heb ik vanuit hier jammer genoeg invloed wel. Wel weet ik dat mijn collega's dit zo snel mogelijk proberen op te lossen.
Het zit je niet mee.
Reputatie 2
Galdor68 schreef:

Het zit je niet mee.

Nee helaas 😞
Net gebeld door Reggefiber de storing om toegang te krijgen tot de POP's speelt nog steeds.
De afspraak is dus nu gezet naar morgenmiddag.
Toegang krijgen begrijp ik het nu goed dat een soort electronisch slot niet open wil dus de fysieke deur van het hok gaat niet open?
Reputatie 2
Galdor68 schreef:

Toegang krijgen begrijp ik het nu goed dat een soort electronisch slot niet open wil dus de fysieke deur van het hok gaat niet open?

Dat begrijp je goed, ze hebben een pasje en een app nodig om toegang te krijgen.
Dat systeem ligt er dus blijkbaar de hele middag al uit. :8
De techniek staat voor niks als het werkt. Fijn zo.
Reputatie 2
@Wieger DB @Stephen @Deborah @Rozemarijn - Telfort

Zo, heb er gewoon een aantal geselecteerd.
The story continues.
Vandaag wederom de monteur naar de POP en wat denk je, nu was er iets met de deurklink en dus konden ze wéér de POP niet in.
Reggefiber melde mij vrolijk "We kunnen volgende week pas kijken wanneer dat opgelost wordt"
Van jullie KS het standaard riedeltje met de vergoeding voor iedere dag geen dienst, overigens noemde ze dat coulance maar dat is natuurlijk geen coulance maar gewoon regelgeving.
2 dagen zonder diensten ging nog wel, een 3e had ik ook nog wel willen overleven.
Maar omdat Reggefiber helemaal niets op zaterdag doet gaat het nu dus in ieder geval pas na het weekend worden.
Ik snap dat jullie daar persoonlijk niet veel aan kunnen doen, maar ik had wel verwacht dat Telfort dit op de één of andere manier zou gaan escaleren richting KPN/Reggefiber.
Ik ga geen fijn weekend hebben en de komende week gaat met dit tempo ook niet veel beter worden vrees ik.
😠
Reputatie 3
Badge +8
Hi Dennis, ik heb je even een privé bericht gestuurd. Ik snap dat dit een hele akelige situatie is, en ik ga graag voor je aan de slag om een passende oplossing te vinden. Heeft Reggefiber een seintje gegeven over een termijn waarop ze weer langs kunnen komen? Ik wacht je reactie af.
Reputatie 2
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hi Dennis, ik heb je even een privé bericht gestuurd. Ik snap dat dit een hele akelige situatie is, en ik ga graag voor je aan de slag om een passende oplossing te vinden. Heeft Reggefiber een seintje gegeven over een termijn waarop ze weer langs kunnen komen? Ik wacht je reactie af.

Nou hun reactie was een beetje in de trant van "we zien komende week wel wanneer we weer de pop in kunnen"
Ik hoop natuurlijk dat dat maandag direct geregeld wordt aangezien RF er ook belang bij heeft dat monteurs zo snel mogelijk de pop weer in kunnen voor werkzaamheden of in het geval van een ernstige storing.
Reputatie 2
Misschien een idee om dit topic vanaf

https://forum.telfort.nl/internet-267/max-snelheid-glasvezel-in-dezelfde-wijk-verschilt-73671/index2.html#post620159

Te splitsen met als nieuw onderwerp "Geen signaal na upgrade van 100 naar 200 Mbit" o.i.d.
Reputatie 2
Als ik in Mijn Telfort kijk zie ik
"Helaas kun je je abonnement nu niet wijzigen
Het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen terwijl je nog een lopende bestelling hebt. Zodra je vorige bestelling verwerkt is, kun je weer wijzigingen aanbrengen."

Ook staat er bij mijn abonnement nog steeds 100/100 en niet 200/200.
Daar lijkt dus ook iets nog niet helemaal goed :8
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dennis, ik heb je reactie uit je andere topic gehaald. Is inderdaad fijner voor het overzicht. 😳

Wat betreft de status op Mijn Telfort. De aanpassing loopt standaard een week na de geplande opleverdatum door als er sprake is van geen signaal. Ons systeem is zodanig ingericht dat we op deze manier je nog niet willen laten betalen voor een dienst die wij nog niet leveren. Binnen een week, veelal een paar dagen, hebben wij de meeste problemen met de verbinding kunnen verhelpen. Omdat er problemen zijn met de toegang tot de POP en de bestelling pas doorloopt als er signaal of automatisch na een week, zie je nu nog dat die niet afgerond is. In jouw geval zal je op Mijn Telfort na 25 april wel een andere status op Mijn Telfort zien, dan zet ons systeem de bestelling automatisch op afgerond.

Voor nu is het afwachten op Reggefiber. Ik heb nog geen update doorgekregen over het vraagstuk met de klink. 😞
Reputatie 2
Ah dan is dat Mijn Telfort verhaal duidelijk 🙂

Ik ga zo zelf ook nog even bellen met RF, en hopen op eindelijk eens goed nieuws vandaag of morgen.
Rozemarijn had ook een noodpakket voor mij geregeld welke zaterdag geleverd zou worden, maar door vertraging bij PostNL wordt dat vandaag.
Dat slechte nieuws kon er ook nog wel bij :8
Reputatie 2
De storing aan de POP (toegang) is nog in behandeling bij RF.
Ik kan me zo indenken dat dit bij RF een vrij hoge prio heeft aangezien er nu helemaal niemand werkzaamheden kan verrichten in die betreffende POP.
Reputatie 7
Badge +13
Zulke problemen hebben inderdaad hoge prioriteit aan de kant van Reggefiber. Geen toegang tot een POP biedt problemen bij nieuwe leveringen en herstelwerkzaamheden, wat jij nu ook aan den lijve ondervindt. Als provider hebben we hier weinig invloed op, omdat ook bij Reggefiber de spreekwoordelijke noodklokken al luiden. Geduld is hierin toch het devies, al snap ik er goed dat het wrang is dat de oplossing nabij is maar tegelijkertijd zo ver weg. 😞
Reputatie 2
Veel haast lijkt Reggefiber niet echt te maken om de toegang weer te fixen voor die POP.
2 werkdagen verder, nog geen voortgang.
Ik ga nu alvast maar rekening houden dat het voor vrijdag niet geregeld is, aangezien alles bij deze upgrade misgaat 😛

Reageer