Jarenlang klant bij Telfort nu afgesloten

mooielwijker
Reputatie 1
Ok mensen, zit al jarenlang bij telfort altijd prima telefoon (prepaid) en internet nooit problemen. Ben zelfs toen ik bij Casema en Ziggo werkte (3 jaar techische helpdesk) Telfort trouw gebleven ik had toen alles in 1 bij Ziggo en de Telfot inter abbo liep gewoon door.

Wat is er gebeurd? Eenmalig is de automatisch incasso niet geslaagd en gelijk is mijn internet afgesloten. Ik las iets over dat ik 25 euro moest betalen voor heraansluiting. Of is het de schuld van KPN die mijn vaste lijn hebben afgesloten wegens een mislukte incasso. Ik heb nu internet via T-mobile (5 GB data abbo voor 19 euro/maand).

Ik zie dat Telfort gwoon abbonnementsgeld blijft afschrijven maar dat storneer ik steeds. Ik ga immers niet belaten voor internet dat niet werkt.

KPN ziet mij als klant niet meer terug wegens het afsluiten van mijn vaste nummer. Ik zou graag een soort alles in 1 oplossing willen hebben voor internet en telefoon. TV niet nodig kijk ik via internet.

Zowel KPN als Telfort kan ik nu gaan opzeggen zo lijkt het.

Samengevat zoek ik een (vrijwel) onbeperkt internet oplossing voor gebruik mobiel en thuis. Zit nu bij T-mobile maar 5G is niet genoeg data. Mijn huidige abbo bij telfort heb ik niets aan internet toegang via adsl is nu geblokkeerd. Tips en advies zijn welkom allvast dank :)

36 reacties

nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Ik zou zeggen bel gratis:

Hulp bij bestellen
Bel gratis met 0800 1707
Openingstijden
Ma t/m vr: 9.00 tot 21.00 uur
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur

Of ga bij een winkel langs:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/telfort-winkels.htm

Of laat je terug bellen, zie de oranje button:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-tv-bellen-opzeggen.htm
mooielwijker
Reputatie 1
Telefoon is afgesloten ik kan niet bellen. Beltegoed bij Lebara prepaid is op en opwaarderen mislukte. Bij Tmobile heb ik alleen een data abbo. Anders had ik wel gebeld inderdaad daar stel ik deze vraag via het internet. Toch dank voor de reaktie en het meedenken :)
mooielwijker
Reputatie 1
Verder ter info ik probeer al enkele dagen tevergeeft telfort webcare te contacten via twitter heb zelfs al een dm gestuurd met alle gegevens maar er komt geen reaktie

https://twitter.com/mooilenwijk
mooielwijker
Reputatie 1
Ah er is toch reaktie op twitter zie ik nu maar hun oplossing werkt niet. Omdat KPN mijn ADSL heeft afgesloten?
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
mooielwijker schreef:

Ah er is toch reaktie op twitter zie ik nu maar hun oplossing werkt niet. Omdat KPN mijn ADSL heeft afgesloten?

Hoe kan iemand daar wat zinnigs over zeggen??
Waarom bel je niet gratis?
Dat gaat toch veel sneller en directer?
mooielwijker
Reputatie 1
Ik kan niet bellen alleen 112. Leest Telfort dit forum niet? Er zal ik zal op twitter de telfort webcare op deze topic wijzen. Dank voor het meedenken allemaal :)
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo mooielwijker, welkom op het forum! Wat vervelend dat je bent afgesloten. Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
mooielwijker
Reputatie 1
Dank voor de reaktie Stephen je heb mijn mail adres toch? Laatste vier cijfers van IBAN is 3331
mooielwijker
Reputatie 1
En bepaar me aub het wat vervelend. We zijn soort van collega's ik werkte 3 jaar bij Casema/Ziggo technische helpdesk:) Maar je doet het niet slecht Stephen.
mooielwijker
Reputatie 1
Je mag me ook bellen 06-********. Had ik eerder al doorgegeven aan Telfort webcare en toen 45 zitten wachten. Bij geen gehoor graag reaktie op dit forum ok? Dank voor je tijd Stephen.

Edit: Telefoonnummer verwijderd.
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Maar blijkbaar snap je niet dat je gevraagd wordt je gegevens in een privebericht te sturen.
Klik op het blauwe woordje privebericht in Stephen zijn post.

. Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
mooielwijker schreef:

Je mag me ook bellen 06-xxxxxxxx. Had ik eerder al doorgegeven aan Telfort webcare en toen 45 zitten wachten. Bij geen gehoor graag reaktie op dit forum ok? Dank voor je tijd Stephen.

En nu je 06 op een openbaar forum....
mooielwijker
Reputatie 1
Ja weet ik het is niet geheim toch dank voor je bezorgheid Nelly Jacoba.
mooielwijker
Reputatie 1
@Nelly Jacoba Ik ik heb telfort webcare enkele dagen geleden al een dm met alle info en contact gegevens gestuurd maar er kwam geen reaktie. Ik zal het nogmaals doen. Geduld is immers een schone zaak :) Als iemand verder nog tips heeft voor een goed unlimited internet abbo (hoeft niet perse telfort te zijn) reakties zijn welkom.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo mooielwijker, bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het een en ander voor je bekeken in het systeem en zie dat er twee facturen openstaan. Die van maart en mei 2017. Je kunt deze betalen via de iDEAL knop via Mijn Telfort. Dat is de snelste manier om weer aangesloten te worden. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
mooielwijker
Reputatie 1
Stephen lees ajb eerst het bericht voor je reageert:) Ik storneer steeds alles wat Telfort van mijn rekening haalt daarom staan die fakturen open. En ik blijf net zolang storneren tot ik weer internet heb.

Zeg nou zelf Stephen, jij gaat toch zeker ook niet betalen voor een produkt dat niet werkt? Een treinkaartje kopen voor een trein die op het station blijft staan?
mooielwijker
Reputatie 1
Maar toch dank voor je berichtje Stephen :) En een fijne avond/dag verder voor jou en je collega's.

Ik heb nu een 5gB data abbo van T-mobile voor 19 euro per maand en overweeg te upgraden naar unlimited voor 27 euro/maand dan kan ik zowel Telfort als KPN opzeggen. Ben wel HEEEEEL lang bij telfort geweest.

Erg kinderachtig en klantonvriendelijk dat ze 25 euro boete opleggen als eenmalig een automatisch incasso mislukt.
mooielwijker
Reputatie 1
Nu ik er over nadenk ik was een van de eersten met een 12move abbo dus ben al HEEEEEEL lang klant. Nooit problemen met de betalingen geweest.
mooielwijker
Reputatie 1
En waarom stuurt telfort geen mail alvorens iemand te blokkeren? Waanzin!
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo mooielwijker, bedankt voor je reactie. Ik heb je berichten doorgelezen maar de reden dat je bent afgesloten is omdat je openstaande facturen hebt. Er zijn geen problemen met jouw lijn of storingen. Ik zie dat de factuur van april wel is betaald en niet is gestorneerd. Alleen die van maart en mei staan nog open. Ik hoop dat je ons niet zult verlaten en gewoon klant bij ons zal blijven. :)
Teejoow
Reputatie 1
Stephen - Telfort schreef:

Hallo mooielwijker, bedankt voor je reactie. Ik heb je berichten doorgelezen maar de reden dat je bent afgesloten is omdat je openstaande facturen hebt. Er zijn geen problemen met jouw lijn of storingen. Ik zie dat de factuur van april wel is betaald en niet is gestorneerd. Alleen die van maart en mei staan nog open. Ik hoop dat je ons niet zult verlaten en gewoon klant bij ons zal blijven. :)

Maar zijn laatste vraag is wel terecht; is er een waarschuwing verstuurd voordat ie werd afgesloten? Heeft ie de kans gehad om binnen een redelijke termijn alsnog te betalen? Als zijn voorstelling van zaken juist is (eenmalig niet betaald, zonder waarschuwing direct afgesloten) dan zou dat wel kwalijk zijn.
Babylonia
Reputatie 5
En wat als wel die mail is verstuurd naar het "In mijn Telfort" vastgelegde e-mail adres, en de klant leest die e-mail niet omdat die mogelijk doorgaans een andere e-mail box gebruikt?
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
@Teejow,

In het systeem zie ik wel dat er een waarschuwingsmail is gestuurd voordat de verbinding tijdelijk werd uitgeschakeld.
Teejoow
Reputatie 1
Babylonia schreef:

En wat als wel die mail is verstuurd naar het "In mijn Telfort" vastgelegde e-mail adres, en de klant leest die e-mail niet omdat die mogelijk doorgaans een andere e-mail box gebruikt?

Dat kan, maar dat hoor ik liever van een Telfort medewerker dan dat we hier in het wilde weg gaan speculeren.

@Stephen - Telfort, dankjewel! ik was nieuwsgierig gezien @mooielwijker heel stellig riep dat dat niet was gebeurd.
mooielwijker
Reputatie 1
Helaas geeft Telfort een verkeerde voorstelling van zaken. Heel sneaky wilden ze het gesprek verder voeren via private messages op twitter maar daar reageren ze niet meer.

Feit is: opeewns werd ik doorgestuurd naar een pagina restricted adsl waarop stond dat ik geblokkeerd was en 25 euro moet betalen voor heraansluiting. Ik wist van niets en dacht eerst aan een ransomware scam. Het was echt! Er was blijkbaar een auyomatische incasso mislukt daar had ik niet van gemerkt.

Telfort bleef echter doodleuk -yrtwijl ik geen internet meer had- abbonnemets geld afschrijven en ja, dat storneer ik dan natuurlijk. Wat ik ga niet betalen voor een product dat niet geleverd wordt. Hebben die telfort webcare medewerkers geen retentie skill?

Zeg nou zelf Telfort medewerker, jij gaat toch zeker ook niet betalen voor internet dat niet werkt? Of een treinkaartje kopen voor een trein die op het statiion blijft staan? ^RM

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)