beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

Jurgen - Telfort
Badge +13
Vanaf nu bepaal je bij Telfort Thuis zelf wat je nodig hebt. In dit topic lees je alles over onze nieuwe pakketten. Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten.

Het belangrijkste op een rijtje

Alle mogelijkheden van Interactieve TV met alleen de 40 meest bekeken zenders
Veel klanten vroegen om meer keuze in de zenderpakketten. Daarom is er nu het Basis TV Pakket met de 40 meest bekeken zenders, dat je kunt uitbreiden als je dat wil.

Wil je geen vast telefoonnummer, dan betaal je ook minder
Vaste telefonie is een optie in plaats van een standaard geleverde dienst. Je hoeft dus alleen voor telefonie te kiezen als je dit gebruikt.

Kijk tv op al je schermen, thuis en onderweg
Met onze vernieuwde iTV app kun je via je tablet, computer en zelfs op je smartphone programma’s kijken. Je kunt ook programma’s opnemen en terugkijken op je al je schermen, zowel thuis als onderweg. En onderweg is nu: in de hele EU.

Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.

Voor het overzicht

Alle extra opties en tarieven

Basis TV Pakket

Uitgebreid TV Pakket
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 16 april 2018, 15:55

Hoe krijg ik toegang tot meerdere zenders?
Je kunt het zenderpakket uitbreiden. De resterende 15 zenders van het oude abonnement zitten in het 'Uitgebreid pakket'. Dit is een optionele extra zenderpakket voor €5 per maand. Daarnaast kun je nog steeds kiezen voor zenderpakketen zoals het Pluspakket, Kids pakket, Hindi pakket etc. Deze veranderen niet.

Ik ben al klant. Verandert er iets?
Heb je Interactieve TV, dan krijg je het nieuwe Basispakket. Je krijgt het Uitgebreid pakket er gratis bij. Op je factuur zie je een extra factuurregel met de kosten van de uitbreiding en de korting hiervoor. Je ziet dit ook terug in Mijn Telfort.

Ik ben klant en mijn jaarcontract is afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten? Is er voor mij een apart aanbod als ik wil verlengen?
Wil je na je jaarcontract iets aanpassen of toevoegen, dan hoef je niet te verlengen. Dit regel je in Mijn Telfort. Ga je verhuizen of wil je een aanpassing die niet in Mijn Telfort staat (bijvoorbeeld extra snelheid of een overstap naar het nieuwe glasvezelpakket)? Laat je dan direct gratis terugbellen. Als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten.

Ik ben klant. Verandert de prijs van mijn maandabonnemen nadat mijn contract voorbij is?
Nee. In dat geval blijf je je gebruikelijke maandprijs betalen.

Bekijk reactie

87 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16

Hoe krijg ik toegang tot meerdere zenders?
Je kunt het zenderpakket uitbreiden. De resterende 15 zenders van het oude abonnement zitten in het 'Uitgebreid pakket'. Dit is een optionele extra zenderpakket voor €5 per maand. Daarnaast kun je nog steeds kiezen voor zenderpakketen zoals het Pluspakket, Kids pakket, Hindi pakket etc. Deze veranderen niet.

Ik ben al klant. Verandert er iets?
Heb je Interactieve TV, dan krijg je het nieuwe Basispakket. Je krijgt het Uitgebreid pakket er gratis bij. Op je factuur zie je een extra factuurregel met de kosten van de uitbreiding en de korting hiervoor. Je ziet dit ook terug in Mijn Telfort.

Ik ben klant en mijn jaarcontract is afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten? Is er voor mij een apart aanbod als ik wil verlengen?
Wil je na je jaarcontract iets aanpassen of toevoegen, dan hoef je niet te verlengen. Dit regel je in Mijn Telfort. Ga je verhuizen of wil je een aanpassing die niet in Mijn Telfort staat (bijvoorbeeld extra snelheid of een overstap naar het nieuwe glasvezelpakket)? Laat je dan direct gratis terugbellen. Als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten.

Ik ben klant. Verandert de prijs van mijn maandabonnemen nadat mijn contract voorbij is?
Nee. In dat geval blijf je je gebruikelijke maandprijs betalen.
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
En om het vanuit consumentenoogpunt wat concreter te maken...

Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast Bellen.
Galdor68
Nog minder zenders voor dezelfde prijs? Ik blijf op de oude propositie zolang het kan. Ik vraag me wel af of klanten komend van de oude propositie wel als nieuwe klant worden behandeld in dit geval?

Nog niet helemaal de thema pakketten die ik voorstelde maar het moet ergens mee beginnen.

€35,00 voor alleen internet lijkt me aan de hoge kant. Door die relatief hogere prijs wordt verhoudingsgewijs het tv deel iets goedkoper, € 7,50 voor 40 zenders klinkt acceptabel met voor wie het wil dat extra pakket kom je op de €12,50 die je anders ook kwijt zou zijn.
mandy
Reputatie 4
Badge +4
En hoe zit het als je interactieve tv hebt met het pluspakket?
Hier betaal ik €10,00 voor.
Daar zie ik niets over terug komen.
Galdor68
Dat blijft hetzelfde @mandy voor huidige klanten veranderd sowieso niets zoals je kan lezen.
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
Zo...
da's een forse prijsverhoging van €30 naar €37,50 voor Internet en bellen.

Die "Telfort-Hans-de-ex-miljonair" is zeker ontslagen omdat hij de slogan "voor dezelfde lage prijs" niet meer waar kan maken?!

vorig jaar betaalde ik €26,50 voor Internet met VOIP
Nu zou dat €37,50 worden? Dat is €11 méér dan vorig jaar ...

Pff, Telfort, kom op zeg, dit is pure graaierij!
Ed W.
Reputatie 1
Badge
Graaierij?
Welnee: dit is keuzevrijheid! En dat heeft Telfort hoog in het vaandel staan. En dat mag wel wat kosten, nietwaar?
Toch wel vreemd dat die keuzevrijheid niet het modem betreft, maar daar zal wel hard aan worden gewerkt. Misschien volgende week hierover een mededeling van Telfort? (Of volgende maand ...... of jaar .... of nooit?)
knorde
Reputatie 4
Badge +4
"Ik ben klant en mijn contract is al afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten?
De bovenstaande pakketten zijn alleen voor nieuwe klanten. Ben je al klant en wil je iets wijzigen of toevoegen aan je Telfort Thuis pakket, ga dan naar Mijn Telfort en geef je wijzigingen hier door. Ben je ontevreden en wil je je abonnement met ons bespreken? Laat je dan direct gratis terugbellen door een van onze collega’s."

Begrijp ik hieruit dat bestaande klanten ook bij een verlenging van het contract geen gebruik kunnen maken van deze nieuwe abonnementen (niet dat ik het zou willen)?
Zou wel vreemd zijn als je iets nieuws introduceert maar het voor bestaande klanten onmogelijk blijft.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Zou wel vreemd zijn als je iets nieuws introduceert maar het voor bestaande klanten onmogelijk blijft.

Niet als je minder krijgt voor meer geld. Wie zou daar vrijwillig voor kiezen?
Galdor68
Dat ben ik van ziggo wel gewend toen ik daar nog zat. Nieuwe decoders met opname mogelijkheid gratis voor nieuwe klanten maar kopen voor bestaande klanten.

Over de missie van Telfort gesproken value for money, ik las gister iets bij een provider waar het opnemen bij de prijs inbegrepen is.
mandy
Reputatie 4
Badge +4
Goh, dacht ik nu dat ik de enige was die af en toe kritiek heeft op Telfort.......ik wordt daar op afgestraft.
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
mandy schreef:

Goh, dacht ik nu dat ik de enige was die af en toe kritiek heeft op Telfort.......ik wordt daar op afgestraft.

Ik neem altijd een glaasje accuzuur van tevoren... dan zijn de scherpe randjes er een beetje af :cool::P

@webcare: er staat: "geldt alléén voor nieuwe klanten"; betekend dat als je verlengt gewoon de oude prijzen gehandhaafd worden? Of ben je dan ook weer "een nieuwe klant"?
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
@knorde @Kees-Jan,

Ik heb jullie vraag uitgezet omdat ik nu zelf even twijfel. Als ik het goed begrijp wordt je dan overgezet op het nieuwe abonnement waar nieuwe klanten gebruik van maken. Ik verwacht jullie binnen twee werkdagen van antwoord te kunnen voorzien.
Galdor68
Stephen - Telfort schreef:

@knorde @Kees-Jan,

Ik heb jullie vraag uitgezet omdat ik nu zelf even twijfel. Als ik het goed begrijp wordt je dan overgezet op het nieuwe abonnement waar nieuwe klanten gebruik van maken. Ik verwacht jullie binnen twee werkdagen van antwoord te kunnen voorzien.

En iets specifieker komende van de 'oude propositie' nu blijf ik volhouden tot het eind want ik wil de investering van mijn router er uithalen. Maar wellicht voor andere klanten nuttig om te weten.
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben tevreden met mijn huidige Telfort abonnement. Maar als ik kies voor "Alles wat ik nodig heb", dan is dat een verhoging van € 7,50 per maand voor kaal internet + een telefoonnummer. En dat is 25% verhoging.

Het lijkt erop dat klanten door de nieuwe tarieven vooral gepusht worden om-alles-in-één te nemen.

Dan wordt Ziggo toch ineens weer heel erg aantrekkelijk, aangezien ik daar nog steeds mijn TV heb en daar nog steeds erg tevreden over ben.
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Kees-Jan schreef:

@webcare: er staat: "geldt alléén voor nieuwe klanten"; betekend dat als je verlengt gewoon de oude prijzen gehandhaafd worden? Of ben je dan ook weer "een nieuwe klant"?

Helaas zal het er wel weer op uitdraaien dat je bij een verlenging een prijsverhoging krijgt. Of geen gebruik kunt maken van verlengingsacties omdat je dan op jaarbasis duurder uit bent.

In tegenstelling tot het modembeleid... dan krijg je bij een verlenging niet ineens de Experiabox10.
mandy
Reputatie 4
Badge +4
Ik vrees dat de oude propositie straks helemaal verdwijnt.
Dat zij straks min of meer gedwongen worden om over te stappen naar de nieuwe propositie.
ook niet normaal meer te noemen dat deze klanten geen updates ect meer krijgen.
Zij betalen, net als andere klanten ook abonnement geld.

En ik ben het met Franski eens.
Het zal bij verlengen straks hetzelfde gaan als bij mobiele abonnementen.
Dus met andere woorden, waarschijnlijk zeggen straks veel oude klanten Telfort vaarwel........
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi allen, we hebben het antwoord in dit topic aangevuld hoe het zit met verlengen. Wanneer je iets wilt aanpassen of toevoegen en dat kan in mijn Telfort, dan hoef je niet te verlengen. Wanneer je het niet kunt wijzigen, dan kun je je laten terugbellen en verlengen met een nieuw jaarcontract (uiteraard in overleg of dat goed bij je past). Daarna kun je gebruik maken van een nieuw pakket.
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Telfort kan wel beweren dat bestaande abonnees aanpassingen kunnen doen zonder te verlengen... maar in het verleden heeft Telfort wel vaker het productportfolio gelijk getrokken en bestaande abonnees gedwongen overgezet naar nieuwe abonnementsvormen en de bijbehorende tarieven. De bewering dat ze dat nu niet doen biedt geen garanties voor de toekomst.

En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Blijkbaar is er door alle overnames geen noodzaak meer voor providers als KPN om de producten scherp geprijsd in de markt te zetten. We zijn blijkbaar weer terug in de tijd dat KPN een monopoliepositie had.
Ed W.
Reputatie 1
Badge
@FranzkiZijn de kortingen vervallen? Dan zie ik inderdaad geen reden meer om een nieuw contract aan te gaan en al helemaal niet meer op de nieuwe voorwaarden. Ik ben al vanaf 2005 een tevreden Tiscali/Telfort -mede door die kortingen- klant, maar nu gaat shoppen en hoppen een serieuze optie worden.
Bedankt voor de informatie!
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Er zijn wel kortingen maar die zijn steeds beperkter... veel klanten halen hun voordeel juist uit slim verlengen en het gebruik van kortingsacties.

Een abonnement met alleen internet kost nu 12 x 35 euro - 3 x 5 euro korting = 405 euro.
Voorheen kostte dit abonnement 12 x 30 euro - 3 x 30 euro korting = 270 euro.

Dan gaat het dus om een effectieve kostenverhoging van 135 euro, dit is een kostenverhoging van 50% op jaarbasis(!) voor de klanten die voorheen slim verlengden.

De officiële prijsverhoging is weliswaar maar €5,- maar door het vervallen van de kortingsmogelijkheden ga je er als klant veel sterker op achteruit.

[EDlT]
Ik heb niet alle historische gegevens paraat, maar met het Vastbellen dat weer los wordt gekoppeld van het internetabonnement zouden de kosten zelfs met meer dan 50% stijgen, uit mijn hoofd kom ik dan zelfs op een kostenstijging van 60%.

Maar wellicht doe ik een verkeerde aanname en dan hoor ik het graag...
mandy
Reputatie 4
Badge +4
En wederom heeft Franski hier een punt.

Er staat, voor huidige klanten veranderd er niets
Maar ook je kunt je abonnement aanpassen....een beetje dubbel.

Ik heb glas alles in 1 dus met vast bellen.
Dit omdat toen niet mogelijk was zonder vast bellen.
Ik heb daar echter nooit gebruik van gemaakt en heb zelfs geen nummer.
Als ik het vast bellen laat vallen uit mijn abonnement, is er dan ook sprake van korting?
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Cindy - Telfort schreef:

Hoi allen, we hebben het antwoord in dit topic aangevuld hoe het zit met verlengen. Wanneer je iets wilt aanpassen of toevoegen en dat kan in mijn Telfort, dan hoef je niet te verlengen. Wanneer je het niet kunt wijzigen, dan kun je je laten terugbellen en verlengen met een nieuw jaarcontract (uiteraard in overleg of dat goed bij je past). Daarna kun je gebruik maken van een nieuw pakket.

Bedankt voor de update!

Echter is het me nog niet helemaal duidelijk of je bij een contractverlenging (waarbij je vaak een leuke korting krijgt) verplicht over moet op de nieuwe abonnementen of dat je het oude abonnement kan verlengen (met daarbij een leuke korting zoals dat nu elk jaar gaat)?
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij gaan (leuke) kortingen alleen over verlenging met een jaar tegen de nieuwe voorwaarden.

Maar zoals ik boven al schreef zijn de kortingen niet meer zo "leuk".... 3x5 euro korting is toch echt iets anders dan 3x30 euro korting op een kaal internetabonnement.
Galdor68
Tel daar de vervallen klantvoordeel bij die je kreeg als je ook je mobiel bij Telfort onderbracht, die dus bovenop een eventuele combivoordeel kwam, dat maakt echt dat ze Hans de ex-miljonair met de vut kunnen sturen.

Zoals ik het lees klopt het wat Franzki schrijft, dus alleen 3 maanden korting bij een verlenging (lees nieuw contract) uit de uitleg van Cindy maak ik ook op dat verlengen niet hoeft, en in feite hoefde dat ook nooit want je contract liep toch wel stilzwijgend maandelijks door.

Bij mobiel wordt het ook ten onrechte verlenging genoemd maar ook daar gelden de tarieven van dat moment, en ga je gewoon een nieuw contract aan.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)