Verbeterpunten Telfort Alles in 1

Superrray
Reputatie 1
Goedemorgen,

ik heb nu een aantal maanden Telfort alles in 1 en een paar dingen is me opgevallen. Ten eerste werkt mijn internetverbinding nagenoeg altijd en is de tv kwaliteit erg goed! De support van de Helpdesk is ook erg goed. Ik heb alleen wel een paar punten voor verbetering:

1. Het geluid van NPO1 tot en met 3 zijn veel harder dan de overige zenders. Ook bij reclames gaat het geluid vaak omhoog wat irritant is. Is dit niet (net zoals bij b.v. Ziggo) terug te brengen naar 1 geluidsniveau?
2. De HD zenders staan op een onmogelijke plek (vanaf 701). Bij nagenoeg elke andere provider krijgt HD de voorkeur en begint NPO1HD gewoon op 1, etc. Wanneer wordt dit nu eens aangepast?
3. Videoland is alleen als app beschikbaar als je rechtstreeks een abonnement bij Telfort afneemt. Dit is niet meer van deze tijd én ook veel duurder dan een abonnement bij Videoland rechtstreeks. Wanneer krijgt ook Videoland een eigen kanaal net als Netflix (200) en net als bij b.v. Ziggo?
4. TV538 is niet beschikbaar als kanaal óf als app in de Telfort ontvanger. Wanneer komt die beschikbaar?

Dit zijn in elk geval de dingen die mij zijn opgevallen en ongetwijfeld ook anderen. Graag zou ik hier eens van iemand van Telfort antwoord op ontvangen!

23 reacties

Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hi Superray, welkom op het forum!
Dank voor je punten voor verbetering. Ik ga ze aanstaande maandag aankaarten in een overleg rond iTV. Heb je even geduld voor mijn terugkoppeling? Dank!
Superrray
Reputatie 1
Hoi Jurgen!

Natuurlijk heb ik geduld. Dit zijn volgens mij punten die voor heel veel meer klanten van Telfort gelden en uiteindelijk gaat het mij (en jou ook neem ik aan) er om dat Telfort nog beter wordt!

Jurgen - Telfort schreef:

Hi Superray, welkom op het forum!
Dank voor je punten voor verbetering. Ik ga ze aanstaande maandag aankaarten in een overleg rond iTV. Heb je even geduld voor mijn terugkoppeling? Dank!

Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Superrray schreef:

1. Het geluid van NPO1 tot en met 3 zijn veel harder dan de overige zenders. Ook bij reclames gaat het geluid vaak omhoog wat irritant is. Is dit niet (net zoals bij b.v. Ziggo) terug te brengen naar 1 geluidsniveau?

Dit probleem heeft te maken met de manier waarop NPO geluid verstuurt, namelijk met een zogenoemd Dolby 5.1 protocol. Dit protocol wordt niet ondersteund door Telfort, waardoor het geluid harder wordt doorgestuurd. NPO zou dit moeten aanpassen en volgens onze informatie is dat ook het geval. Wanneer dit precies gebeurt is helaas nog onduidelijk.

Superrray schreef:

2. De HD zenders staan op een onmogelijke plek (vanaf 701). Bij nagenoeg elke andere provider krijgt HD de voorkeur en begint NPO1HD gewoon op 1, etc. Wanneer wordt dit nu eens aangepast?

Daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Helaas is het heel moeilijk om aan te geven wanneer 'HD op 1' een feit is. Dit komt doordat het om een technische aanpassing gaat waarvoor uitgebreide tests nodig zijn. Bovendien is het zo dat sommige verbindingen (met lagere bandbreedtes) deze aanpassing niet toelaten. Het is dus niet gegarandeerd dat je in de loop van het jaar gaat profiteren van deze wijziging.

Superrray schreef:

3. Videoland is alleen als app beschikbaar als je rechtstreeks een abonnement bij Telfort afneemt. Dit is niet meer van deze tijd én ook veel duurder dan een abonnement bij Videoland rechtstreeks. Wanneer krijgt ook Videoland een eigen kanaal net als Netflix (200) en net als bij b.v. Ziggo?

Er wordt naar gekeken, maar ik kan er helaas niets concreets over beloven. Videoland als eigen kanaal heeft geen prioriteit, omdat Netflix als eigen kanaal niet veel gebruikt wordt.

Superrray schreef:

4. TV538 is niet beschikbaar als kanaal óf als app in de Telfort ontvanger. Wanneer komt die beschikbaar?

Dit staat niet in de planning. Er zijn zenders die hoger op de wensenlijst staan van de gemiddelde Telfort-klant dan TV538. En ook zij zullen best lang moeten wachten totdat hun wens in vervulling gaan. Je kunt de zender in de tussentijd online bekijken:
http://www.zien.tv/live-tv/tv_538

Dank voor je feedback!
Superrray
Reputatie 1
Jurgen bedankt voor je reactie! Top dat je zo inhoudelijk hebt willen reageren. Ik moet alleen wel zeggen dat het voelt alsof ik een beetje met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

- Het geluidsniveau wordt ooit wel eens aangepast als de NPO het aan gaat passen (waarom ondersteunt Telfort niet gewoon DD5.1 wat een standaard is?!?) (Wanneer wordt dit aangepast?)
- De HD zenders staan niet vooraan omdat mogelijk bepaalde klanten niet de snelheid halen voor HD (oftewel ... Dit wordt ook pas over een paar jaren doorgevoerd)
- Videoland krijgt geen eigen kanaal omdat het kanaal van Netflix weinig wordt gebruikt. Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?
- TV538 niet beschikbaar als app komt dus ook de komende jaren niet bij Telfort. Terwijl het volgens mij niet al te moeilijk moet zijn om het linkje in de apps van Telfort op de decoder beschikbaar te stellen.

Nogmaals... Ik geef je een 10 voor de snelle reactie maar voor de antwoorden slechts een 2 voor de moeite. Is er ergens een gebruikersgroep van Telfort waar ik mijn gewenste verbeteringen kan neerleggen? 

Alvast bedankt en nogmaals bedankt!

Superrray schreef:

Dit probleem heeft te maken met de manier waarop NPO geluid verstuurt, namelijk met een zogenoemd Dolby 5.1 protocol. Dit protocol wordt niet ondersteund door Telfort, waardoor het geluid harder wordt doorgestuurd. NPO zou dit moeten aanpassen en volgens onze informatie is dat ook het geval. Wanneer dit precies gebeurt is helaas nog onduidelijk.

Superrray schreef:

Daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Helaas is het heel moeilijk om aan te geven wanneer 'HD op 1' een feit is. Dit komt doordat het om een technische aanpassing gaat waarvoor uitgebreide tests nodig zijn. Bovendien is het zo dat sommige verbindingen (met lagere bandbreedtes) deze aanpassing niet toelaten. Het is dus niet gegarandeerd dat je in de loop van het jaar gaat profiteren van deze wijziging.

Superrray schreef:

Er wordt naar gekeken, maar ik kan er helaas niets concreets over beloven. Videoland als eigen kanaal heeft geen prioriteit, omdat Netflix als eigen kanaal niet veel gebruikt wordt.

Superrray schreef:

Dit staat niet in de planning. Er zijn zenders die hoger op de wensenlijst staan van de gemiddelde Telfort-klant dan TV538. En ook zij zullen best lang moeten wachten totdat hun wens in vervulling gaan. Je kunt de zender in de tussentijd online bekijken:
http://www.zien.tv/live-tv/tv_538

Dank voor je feedback!

Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Superrray schreef:

Het geluidsniveau wordt ooit wel eens aangepast als de NPO het aan gaat passen (waarom ondersteunt Telfort niet gewoon DD5.1 wat een standaard is?!?) (Wanneer wordt dit aangepast?)

Ziggo biedt kabelinternet, wat ongecomprimeerde signalen kan doorgeven zoals Dolby Digital 5.1. Zo'n signaal legt echter veel druk op een DSL-netwerk zoals dat van KPN en Telfort. Daarom lobbyt KPN bij NPO om een nieuwer protocol te gebruiken, wat een stuk 'lichter' is. Het probleem zou inmiddels al minder moeten zijn dan eerder door middel van audioverzwakking. Iets beters kan ik er jammer genoeg niet van maken!

Superrray schreef:

De HD zenders staan niet vooraan omdat mogelijk bepaalde klanten niet de snelheid halen voor HD (oftewel ... Dit wordt ook pas over een paar jaren doorgevoerd)

Dat is niet het geval. We verwachten HD op 1 in de tweede helft van dit jaar!

Superrray schreef:

Videoland krijgt geen eigen kanaal omdat het kanaal van Netflix weinig wordt gebruikt. Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?

Zoals gezegd: daar wordt naar gekeken.

Superrray schreef:

TV538 niet beschikbaar als app komt dus ook de komende jaren niet bij Telfort. Terwijl het volgens mij niet al te moeilijk moet zijn om het linkje in de apps van Telfort op de decoder beschikbaar te stellen.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Je wil TV538 als app op Méér TV?

Superrray schreef:

Ik geef je een 10 voor de snelle reactie maar voor de antwoorden slechts een 2 voor de moeite. Is er ergens een gebruikersgroep van Telfort waar ik mijn gewenste verbeteringen kan neerleggen?

Je bent al bij die gebruikersgroep! Op het forum kun je deze feedback kwijt. Als je oorspronkelijke post veel likes krijgt (de hartjes), dan is de kans groter dat er gas op gegeven wordt in het management dat de keuzes maakt :)
janoniem
Reputatie 1
Wij zijn ex Lijbrandt klant en hebben nog een Amino (met zwarte afstandbediening).
Als ik het goed heb begrepen hebben wij ook een ander (zelfs beter) signaal dan de zogenaamd nieuwe propositie.
Bij ons is het geluid van de NPO zenders juist zwakker dan de overige.
En bij ons staan de NPO HD zenders gewoon vanaf 1.
Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
@janoniem Dat klopt, bij de abonnementen met een zwarte afstandsbediening zijn er een aantal verschillen. Dat zijn er twee van.
Galdor68
Reputatie 3
Als Ik het goed lees kan je met een bestaand Videoland abonnement niet inloggen bij Videoland via telfort Meer tv.
Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Superrray schreef:

Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?

Hi Superray en ook @Galdor68. Ik heb dit even nagekeken bij Videoland. Je kunt Videoland kijken op je laptop/pc, smartphone, tablet, smart tv en met Apple TV en Chromecast. Als je dus een Smart tv, Apple TV of Chromecast hebt, staat het je vrij om zelf een abonnement te kiezen via Videoland in plaats van via Telfort.

Als je géén Smart tv, Apple TV of Chromecast hebt, dan kun je het best een abonnement starten via Telfort zodat je Videoland kunt bekijken via Méér TV.
Galdor68
Reputatie 3
Duidelijke uitleg Jurgen.
Superrray
Reputatie 1
Jurgen dat begrijp ik. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat ik een Telfort ontvanger heb staan én een Videoland abonnement los heb afgesloten (omdat die veel goedkoper zijn via Videoland zelf) en die niet samen kan gebruiken. Niet iedereen heeft namelijk een Apple Tv / Chromecast of wil niet gebruik maken van een Tablet, laptop als ze een veel groter beeld op een t.v. hebben.

Nogmaals: met Netflix is het wel gewoon mogelijk via een apart tv-kanaal (200) waar je vervolgens je Netflix inloggegevens in te vullen. Waarom kan het niet op dezelfde manier geregeld worden voor Videoland?

Superrray schreef:

Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?

Hi Superray en ook @Galdor68. Ik heb dit even nagekeken bij Videoland. Je kunt Videoland kijken op je laptop/pc, smartphone, tablet, smart tv en met Apple TV en Chromecast. Als je dus een Smart tv, Apple TV of Chromecast hebt, staat het je vrij om zelf een abonnement te kiezen via Videoland in plaats van via Telfort.

Als je géén Smart tv, Apple TV of Chromecast hebt, dan kun je het best een abonnement starten via Telfort zodat je Videoland kunt bekijken via Méér TV.

Superrray
Reputatie 1
Wat betreft het verschil in geluidsniveau. Probeer eens te switchen tussen de NPO zenders, de RTL zenders en een willekeurige radiozender en de conclusie is vrij snel getrokken dat ze alle 3 verschillende geluidsniveaus hebben. De radiozenders zijn bijvoorbeeld qua geluid ook een stuk harder. Volgens mij is dat technisch heel makkelijk op te lossen aan Telfort kant, net zoals dat reclame op bepaalde zenders het geluid omhoog schiet. Zou je dat eens willen uitzetten bij jullie Jurgen?
Galdor68
Reputatie 3
Superrray schreef:

Jurgen dat begrijp ik. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat ik een Telfort ontvanger heb staan én een Videoland abonnement los heb afgesloten (omdat die veel goedkoper zijn via Videoland zelf) en die niet samen kan gebruiken.

Wat die kosten betreft is dit alleen lager via een groupon code en dan nog beperkt tot een bepaalde periode bij Videoland zelf is het €8,99. Maar inderdaad kom je van een andere provider en denk je gemakkelijk via de decoder van Telfort in te loggen gaat dit dus niet.

Wat dat geluid betreft heb je op zich gelijk maar ligt dit probleem niet bij de betreffende zenders/omroepen. Die zouden een meer uniform volume nivo moeten uitsturen.
Superrray
Reputatie 1
Dat eerste klopt niet helemaal. De groupon codes zijn sowieso vaker beschikbaar en ik heb er zelf nu een voor 6 maanden. Maar ook als je zelf verlengt via Videoland kom je op ongeveer 5 euro per maand uit!

Wat betreft het geluidsniveau: ja het komt ongetwijfeld door de omroepen. Maar het is technisch mogelijk om dat gelijk te trekken. Ik had hiervoor een abonnement bij Ziggo en daar was het namelijk wel gewoon mogelijk. Ik neem aan dat het dus iets is wat technisch te corrigeren valt door elke provider zelf.
Galdor68
Reputatie 3
Superrray schreef:

Dat eerste klopt niet helemaal. De groupon codes zijn sowieso vaker beschikbaar en ik heb er zelf nu een voor 6 maanden. Maar ook als je zelf verlengt via Videoland kom je op ongeveer 5 euro per maand uit!

Wat betreft het geluidsniveau: ja het komt ongetwijfeld door de omroepen. Maar het is technisch mogelijk om dat gelijk te trekken. Ik had hiervoor een abonnement bij Ziggo en daar was het namelijk wel gewoon mogelijk. Ik neem aan dat het dus iets is wat technisch te corrigeren valt door elke provider zelf.

Wat ik van groupon begrijp is dat je per periode een nieuwe code nodig hebt. Dus ja het kan vaker maar wel voor een vastgestelde periode voor jou dus per 6 maanden. Ik heb geen abo bij videoland dus begrijp ik je goed dat die 9 euro bij aanvang minder word bij verlenging.
knorde
Reputatie 3
Badge
janoniem schreef:

Wij zijn ex Lijbrandt klant en hebben nog een Amino (met zwarte afstandbediening).
En bij ons staan de NPO HD zenders gewoon vanaf 1.

Volgens mij komt dit omdat je bij de oude abonnementsvorm hd apart kan afnemen (correct me if i'm wrong).
Het zou mooi zijn als dit gewoon de standaard wordt en dat je het indien nodig eventueel om kan zetten naar SD.
Nog mooier zou zijn als je in het menu van de ontvanger gewoon kan kiezen dus HD en SD.
Dan is alles opgelost.

Maar er zal vast wel meer bij komen kijken dan dat, anders zullen ze het vast en zeker eerder hebben ingevoerd.
Dit is ook een hele grote wens van mij, en tevens ook van mijn familieleden en kennissen.
janoniem
Reputatie 1
@knorde, ik kan me niet herinneren dat we ooit HD apart besteld hebben.

En wat het verschil in geluidssterkte betreft:
Het geluid van de publieke omroepen is Dolby Surround en het geluid van de commerciëlen Dolby Digital.
Zou daar de oorzaak liggen?
Superrray
Reputatie 1
Gelukkig toch wat licht in de duisternis... :-)

Vanaf februari de HD zenders bij Telfort vooraan!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-plaatst-hdkanalen-vooraan-in-zenderlijst/
Galdor68
Reputatie 3
Superrray schreef:

Gelukkig toch wat licht in de duisternis... :-)

Vanaf februari de HD zenders bij Telfort vooraan!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-plaatst-hdkanalen-vooraan-in-zenderlijst/

Geduld wordt beloond.
Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Superrray schreef:

Jurgen dat begrijp ik. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat ik een Telfort ontvanger heb staan én een Videoland abonnement los heb afgesloten (omdat die veel goedkoper zijn via Videoland zelf) en die niet samen kan gebruiken. Niet iedereen heeft namelijk een Apple Tv / Chromecast of wil niet gebruik maken van een Tablet, laptop als ze een veel groter beeld op een t.v. hebben.

Nogmaals: met Netflix is het wel gewoon mogelijk via een apart tv-kanaal (200) waar je vervolgens je Netflix inloggegevens in te vullen. Waarom kan het niet op dezelfde manier geregeld worden voor Videoland?

Kort samengevat: omdat Videoland en Netflix appels en peren zijn :)

Nogmaals: als je géén Smart tv, Apple TV of Chromecast hebt en je wil Videoland bekijken via je tv-ontvanger, dan kun je het best je abonnement via Videoland stopzetten en een abonnement starten via Telfort zodat je Videoland kunt bekijken via Méér TV.

Superrray schreef:

Wat betreft het verschil in geluidsniveau. Probeer eens te switchen tussen de NPO zenders, de RTL zenders en een willekeurige radiozender en de conclusie is vrij snel getrokken dat ze alle 3 verschillende geluidsniveaus hebben. De radiozenders zijn bijvoorbeeld qua geluid ook een stuk harder. Volgens mij is dat technisch heel makkelijk op te lossen aan Telfort kant, net zoals dat reclame op bepaalde zenders het geluid omhoog schiet. Zou je dat eens willen uitzetten bij jullie Jurgen?

Helaas is dat niet heel makkelijk op te lossen, zoals ik eerder probeerde uit te leggen. Ik heb het probleem al wel doorgegeven, dus hij staat op de kaart :)
Galdor68
Reputatie 3

Twee streamingsdiensten het enige appels en peren is hoe het via Telfort werkt, Is Hulu in deze vergelijking dan een citroen. Ik vind het verder prima, ik heb niet eens Videoland mij ging het om de werking.
HBO en Netlix appels en peren noemen zou ik nog snappen, omdat HBO alleen maar verkrijgbaar was als extra pakket.
Superrray
Reputatie 1
Helemaal mee eens. Dit is echt een keuze die Telfort maakt hierbij. Ik zou best een abonnement op Videoland willen afsluiten via Telfort maar niet voor 9€ als er alternatieven zijn voor de helft!

Wel opvallend dat je een ontvanger hebt van Telfort die je als enige ontvanger wilt gebruiken en ondertussen meerdere alternatieven nodig hebt zoals hierboven staat. Ik denk niet dat iedereen een smart tv, apple tv of chromecast heeft en toch videoland of netflix in 4k wil kunnen zien...

Galdor68 schreef:

Twee streamingsdiensten het enige appels en peren is hoe het via Telfort werkt, Is Hulu in deze vergelijking dan een citroen. Ik vind het verder prima, ik heb niet eens Videoland mij ging het om de werking.
HBO en Netlix appels en peren noemen zou ik nog snappen, omdat HBO alleen maar verkrijgbaar was als extra pakket.

Galdor68
Reputatie 3
@superray je hebt keus je hebt die alternatieven niet nodig. Voor die 4k voor Videoland of Netflix heb je telfort decoder niet nodig.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)