Verbeterpunten Telfort Alles in 1

Tags:
Wensen ,
Superrray Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Superrray heeft ontvangen van andere leden.

Starter
Reacties: 5

31 december 2016, 14:00

Goedemorgen,

ik heb nu een aantal maanden Telfort alles in 1 en een paar dingen is me opgevallen. Ten eerste werkt mijn internetverbinding nagenoeg altijd en is de tv kwaliteit erg goed! De support van de Helpdesk is ook erg goed. Ik heb alleen wel een paar punten voor verbetering:

1. Het geluid van NPO1 tot en met 3 zijn veel harder dan de overige zenders. Ook bij reclames gaat het geluid vaak omhoog wat irritant is. Is dit niet (net zoals bij b.v. Ziggo) terug te brengen naar 1 geluidsniveau?
2. De HD zenders staan op een onmogelijke plek (vanaf 701). Bij nagenoeg elke andere provider krijgt HD de voorkeur en begint NPO1HD gewoon op 1, etc. Wanneer wordt dit nu eens aangepast?
3. Videoland is alleen als app beschikbaar als je rechtstreeks een abonnement bij Telfort afneemt. Dit is niet meer van deze tijd én ook veel duurder dan een abonnement bij Videoland rechtstreeks. Wanneer krijgt ook Videoland een eigen kanaal net als Netflix (200) en net als bij b.v. Ziggo?
4. TV538 is niet beschikbaar als kanaal óf als app in de Telfort ontvanger. Wanneer komt die beschikbaar?

Dit zijn in elk geval de dingen die mij zijn opgevallen en ongetwijfeld ook anderen. Graag zou ik hier eens van iemand van Telfort antwoord op ontvangen!
  • Jurgen - TelfortJurgen - Telfort

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Jurgen - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

    Community Manager
    Reacties: 424
    Piekfijn

    Piekfijn

    Mijn Telfort

    Mijn Telfort

    4 januari 2017, 12:52

    Hi Superray, welkom op het forum!
    Dank voor je punten voor verbetering. Ik ga ze aanstaande maandag aankaarten in een overleg rond iTV. Heb je even geduld voor mijn terugkoppeling? Dank!
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
  • Superrray Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Superrray heeft ontvangen van andere leden.

    Starter
    Reacties: 5

    4 januari 2017, 14:06

    Hoi Jurgen!

    Natuurlijk heb ik geduld. Dit zijn volgens mij punten die voor heel veel meer klanten van Telfort gelden en uiteindelijk gaat het mij (en jou ook neem ik aan) er om dat Telfort nog beter wordt!

    Jurgen - Telfort schreef:

    Hi Superray, welkom op het forum!
    Dank voor je punten voor verbetering. Ik ga ze aanstaande maandag aankaarten in een overleg rond iTV. Heb je even geduld voor mijn terugkoppeling? Dank!

  • Jurgen - TelfortJurgen - Telfort

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Jurgen - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

    Community Manager
    Reacties: 424
    Piekfijn

    Piekfijn

    Mijn Telfort

    Mijn Telfort

    9 januari 2017, 17:18

    Superrray schreef:

    1. Het geluid van NPO1 tot en met 3 zijn veel harder dan de overige zenders. Ook bij reclames gaat het geluid vaak omhoog wat irritant is. Is dit niet (net zoals bij b.v. Ziggo) terug te brengen naar 1 geluidsniveau?


    Dit probleem heeft te maken met de manier waarop NPO geluid verstuurt, namelijk met een zogenoemd Dolby 5.1 protocol. Dit protocol wordt niet ondersteund door Telfort, waardoor het geluid harder wordt doorgestuurd. NPO zou dit moeten aanpassen en volgens onze informatie is dat ook het geval. Wanneer dit precies gebeurt is helaas nog onduidelijk.

    Superrray schreef:

    2. De HD zenders staan op een onmogelijke plek (vanaf 701). Bij nagenoeg elke andere provider krijgt HD de voorkeur en begint NPO1HD gewoon op 1, etc. Wanneer wordt dit nu eens aangepast?


    Daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Helaas is het heel moeilijk om aan te geven wanneer 'HD op 1' een feit is. Dit komt doordat het om een technische aanpassing gaat waarvoor uitgebreide tests nodig zijn. Bovendien is het zo dat sommige verbindingen (met lagere bandbreedtes) deze aanpassing niet toelaten. Het is dus niet gegarandeerd dat je in de loop van het jaar gaat profiteren van deze wijziging.

    Superrray schreef:

    3. Videoland is alleen als app beschikbaar als je rechtstreeks een abonnement bij Telfort afneemt. Dit is niet meer van deze tijd én ook veel duurder dan een abonnement bij Videoland rechtstreeks. Wanneer krijgt ook Videoland een eigen kanaal net als Netflix (200) en net als bij b.v. Ziggo?


    Er wordt naar gekeken, maar ik kan er helaas niets concreets over beloven. Videoland als eigen kanaal heeft geen prioriteit, omdat Netflix als eigen kanaal niet veel gebruikt wordt.

    Superrray schreef:

    4. TV538 is niet beschikbaar als kanaal óf als app in de Telfort ontvanger. Wanneer komt die beschikbaar?


    Dit staat niet in de planning. Er zijn zenders die hoger op de wensenlijst staan van de gemiddelde Telfort-klant dan TV538. En ook zij zullen best lang moeten wachten totdat hun wens in vervulling gaan. Je kunt de zender in de tussentijd online bekijken:
    http://www.zien.tv/live-tv/tv_538

    Dank voor je feedback!
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
  • Superrray Auteur

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Superrray heeft ontvangen van andere leden.

    Starter
    Reacties: 5

    10 januari 2017, 12:29

    Jurgen bedankt voor je reactie! Top dat je zo inhoudelijk hebt willen reageren. Ik moet alleen wel zeggen dat het voelt alsof ik een beetje met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

    - Het geluidsniveau wordt ooit wel eens aangepast als de NPO het aan gaat passen (waarom ondersteunt Telfort niet gewoon DD5.1 wat een standaard is?!?) (Wanneer wordt dit aangepast?)
    - De HD zenders staan niet vooraan omdat mogelijk bepaalde klanten niet de snelheid halen voor HD (oftewel ... Dit wordt ook pas over een paar jaren doorgevoerd)
    - Videoland krijgt geen eigen kanaal omdat het kanaal van Netflix weinig wordt gebruikt. Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?
    - TV538 niet beschikbaar als app komt dus ook de komende jaren niet bij Telfort. Terwijl het volgens mij niet al te moeilijk moet zijn om het linkje in de apps van Telfort op de decoder beschikbaar te stellen.

    Nogmaals... Ik geef je een 10 voor de snelle reactie maar voor de antwoorden slechts een 2 voor de moeite. Is er ergens een gebruikersgroep van Telfort waar ik mijn gewenste verbeteringen kan neerleggen? 

    Alvast bedankt en nogmaals bedankt!

    Jurgen - Telfort schreef:

    Superrray schreef:

    1. Het geluid van NPO1 tot en met 3 zijn veel harder dan de overige zenders. Ook bij reclames gaat het geluid vaak omhoog wat irritant is. Is dit niet (net zoals bij b.v. Ziggo) terug te brengen naar 1 geluidsniveau?


    Dit probleem heeft te maken met de manier waarop NPO geluid verstuurt, namelijk met een zogenoemd Dolby 5.1 protocol. Dit protocol wordt niet ondersteund door Telfort, waardoor het geluid harder wordt doorgestuurd. NPO zou dit moeten aanpassen en volgens onze informatie is dat ook het geval. Wanneer dit precies gebeurt is helaas nog onduidelijk.

    Superrray schreef:

    2. De HD zenders staan op een onmogelijke plek (vanaf 701). Bij nagenoeg elke andere provider krijgt HD de voorkeur en begint NPO1HD gewoon op 1, etc. Wanneer wordt dit nu eens aangepast?


    Daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Helaas is het heel moeilijk om aan te geven wanneer 'HD op 1' een feit is. Dit komt doordat het om een technische aanpassing gaat waarvoor uitgebreide tests nodig zijn. Bovendien is het zo dat sommige verbindingen (met lagere bandbreedtes) deze aanpassing niet toelaten. Het is dus niet gegarandeerd dat je in de loop van het jaar gaat profiteren van deze wijziging.

    Superrray schreef:

    3. Videoland is alleen als app beschikbaar als je rechtstreeks een abonnement bij Telfort afneemt. Dit is niet meer van deze tijd én ook veel duurder dan een abonnement bij Videoland rechtstreeks. Wanneer krijgt ook Videoland een eigen kanaal net als Netflix (200) en net als bij b.v. Ziggo?


    Er wordt naar gekeken, maar ik kan er helaas niets concreets over beloven. Videoland als eigen kanaal heeft geen prioriteit, omdat Netflix als eigen kanaal niet veel gebruikt wordt.

    Superrray schreef:

    4. TV538 is niet beschikbaar als kanaal óf als app in de Telfort ontvanger. Wanneer komt die beschikbaar?


    Dit staat niet in de planning. Er zijn zenders die hoger op de wensenlijst staan van de gemiddelde Telfort-klant dan TV538. En ook zij zullen best lang moeten wachten totdat hun wens in vervulling gaan. Je kunt de zender in de tussentijd online bekijken:
    http://www.zien.tv/live-tv/tv_538

    Dank voor je feedback!

  • Jurgen - TelfortJurgen - Telfort

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Jurgen - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

    Community Manager
    Reacties: 424
    Piekfijn

    Piekfijn

    Mijn Telfort

    Mijn Telfort

    11 januari 2017, 17:33

    Superrray schreef:

    Het geluidsniveau wordt ooit wel eens aangepast als de NPO het aan gaat passen (waarom ondersteunt Telfort niet gewoon DD5.1 wat een standaard is?!?) (Wanneer wordt dit aangepast?)


    Ziggo biedt kabelinternet, wat ongecomprimeerde signalen kan doorgeven zoals Dolby Digital 5.1. Zo'n signaal legt echter veel druk op een DSL-netwerk zoals dat van KPN en Telfort. Daarom lobbyt KPN bij NPO om een nieuwer protocol te gebruiken, wat een stuk 'lichter' is. Het probleem zou inmiddels al minder moeten zijn dan eerder door middel van audioverzwakking. Iets beters kan ik er jammer genoeg niet van maken!

    Superrray schreef:

    De HD zenders staan niet vooraan omdat mogelijk bepaalde klanten niet de snelheid halen voor HD (oftewel ... Dit wordt ook pas over een paar jaren doorgevoerd)


    Dat is niet het geval. We verwachten HD op 1 in de tweede helft van dit jaar!

    Superrray schreef:

    Videoland krijgt geen eigen kanaal omdat het kanaal van Netflix weinig wordt gebruikt. Mijn vraag is meer waarom ik verplicht wordt een abonnement bij Telfort af te nemen (zodat ik de app wél mag gebruiken) voor 9€ per maand als via Videoland / Groupon en ook andere sites dit voor minder dan de helft wordt aangeboden?


    Zoals gezegd: daar wordt naar gekeken.

    Superrray schreef:

    TV538 niet beschikbaar als app komt dus ook de komende jaren niet bij Telfort. Terwijl het volgens mij niet al te moeilijk moet zijn om het linkje in de apps van Telfort op de decoder beschikbaar te stellen.


    Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Je wil TV538 als app op Méér TV?

    Superrray schreef:

    Ik geef je een 10 voor de snelle reactie maar voor de antwoorden slechts een 2 voor de moeite. Is er ergens een gebruikersgroep van Telfort waar ik mijn gewenste verbeteringen kan neerleggen?


    Je bent al bij die gebruikersgroep! Op het forum kun je deze feedback kwijt. Als je oorspronkelijke post veel likes krijgt (de hartjes), dan is de kans groter dat er gas op gegeven wordt in het management dat de keuzes maakt :)
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
  • janoniem

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten janoniem heeft ontvangen van andere leden.

    Schrijft lekker mee
    Reacties: 50

    11 januari 2017, 21:52

    Wij zijn ex Lijbrandt klant en hebben nog een Amino (met zwarte afstandbediening).
    Als ik het goed heb begrepen hebben wij ook een ander (zelfs beter) signaal dan de zogenaamd nieuwe propositie.
    Bij ons is het geluid van de NPO zenders juist zwakker dan de overige.
    En bij ons staan de NPO HD zenders gewoon vanaf 1.
  • Jurgen - TelfortJurgen - Telfort

    Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Jurgen - Telfort heeft ontvangen van andere leden.

    Community Manager
    Reacties: 424
    Piekfijn

    Piekfijn

    Mijn Telfort

    Mijn Telfort

    12 januari 2017, 12:57

    @janoniem Dat klopt, bij de abonnementen met een zwarte afstandsbediening zijn er een aantal verschillen. Dat zijn er twee van.
    Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.