Zenders op te nemen in basispakket

• 7 november 2018
  • 6 reacties
  • 552 keer bekeken

Neem alle (mede) met publiek geld gefinancierde omroepen op in het basispakket. Dus ook alle regionale omroepen.
En ook bv NPO Politiek. Kijk deze nu via de website omdat deze niet in het basispakket zit.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hi nelly jacoba, om de regionale zenders niet uit te zenden was een bewuste keuze bij de zenderwijzigingen in 2017. Daarover is iedereen destijds op de hoogte gebracht. Het aantal te bekijken regionale zenders is toen teruggebracht naar die van de eigen provincie, en de daar aan grenzende. Dit omdat er weinig naar deze zenders werd gekeken. De uitzonderingen daarop zijn Omrop Fryslân en AT5, welke wel landelijk te zien zijn.
Naar NPO Politiek wordt in verhouding ook minder bekeken, en omdat dit een zender is met meer verdieping is ervoor gekozen om deze in het Pluspakket aan te bieden.
@Jasper - Telfort .

Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat het gecommuniceerd is, daar ging mijn tip ook niet over.
Wat je niet uitlegt is waarom, ik neem aan, voor Telfort gratis toe te voegen zenders of alleen tegen betaling of helemaal niet te zien zijn.
Ook al wordt er weinig naar gekeken.
Daar zijn er vast wel meer van in het basispakket!
Reputatie 5
Badge +8
Daar kan ik op inhaken Nelly. Gratis is het zeker niet, vandaar ook dat er daarin een keuze is gemaakt. Alleen omroep Fryslân is overal te bekijken, dit omdat de omroep zelf de kosten betaalt. Zie ook dit artikel. Voor de rest geef je het zelf al aan, er wordt simpelweg weinig naar gekeken.
Bedankt voor de link. Die kende ik niet.
En AT5 idem? Die is vlgs Jasper ook in het hele land beschikbaar.
Reputatie 5
Badge +8
Bedankt voor de link. Die kende ik niet.
En AT5 idem?

Ja.

Edit* Net nagekeken en het blijkt dat er naar AT5 veel meer vraag is, vandaar dat dat ook landelijk wordt doorgegeven.
Dan vraag ik me toch af waarom wij in de provincie utrecht ook Zeeland zien zoals elders eerder geschreven alle provincie zenders behalve L1. En daar tegenover de echte lokale omroepen zijn dan weer niet te zien. Net als de lokale radiozender niet te horen is.

Reageer