Wifiversterker

le1001731818
Hoe komt het dat ik sinds het gebruik van een Telfort Wifiversterker om de 5 minuten een stilstaand beeld heb. Ik heb al stekkers verwijderd en de modum opnieuw gestart maar om de paar minuten moet ik van kanaal wisselen om te kijken.
Voordat ik nu de Wifiversterker retour stuur wil ik nog een eventuele een werkende tip vernemen.

12 reacties

Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Bedoel je dat je de wifi-versterker op de TV-ontvanger hebt aangesloten..?
Daar is een wifi-versterker niet voor gemaakt...
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Le1001731818, als ik het goed begrijp heb je nu om de 5 minuten stilstaand beeld. Dit is gekomen sinds je de wifi versterker hebt aangesloten. Dat vind ik vervelend voor je. Het is niet de bedoeling dat je met de wifi versterker dit probleem krijgt. Ik wil dit graag verder voor je nalopen, wel heb ik dan wat verdere toelichting van je nodig. Kan je me vertellen hoe je de wifi versterker aangesloten hebt op je modem en hoe je je TV ontvanger hebt aangesloten?
le1001731818
Ik heb gebeld en ik kwam er met de Telfort helpdesk ook niet uit.
De Wifi versterker zit inmiddels in de doos en gaat retour.
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Jammer om te horen, wel begrijpelijk als het zo'n impact op het TV kijken heeft. Kan nog iets anders voor je doen?
le1001731818
Beste Wieger ik begrijp dat jij bij Telfort werkzaam bent, dan zou ik trachten de helpdesk medewerkers van wat meer kennis te voorzien. Bij mijn laatste contact was het onmogelijk om mijn situatie aan het verstand te brengen, de jongeman cq medewerker was wel aardig maar begreep er helemaal niets van en sprak zichzelf zelfs meerdere malen tegen.
le1001731818
O Ja en nog even wat Wieger.
De partner die Telfort ondersteunt ik bedoel CEVA Logistics waarmee contact moet worden gezocht bij retour zendingen was toen ik ze nodig had 2 dagen compleet niet bereikbaar. Via internet op de website een ander nummer gevonden in en gebeld. PPPFFFF
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Hoe had je de WiFi versterker dan aangesloten?

Want normaal heeft een WiFi versterker geen zin om het signaal naar de ontvanger te verbeteren...
Dat signaal gaat niet over WiFi namelijk, maar óf via een kabel, óf via een "TV-verbindings-set" (devolo).
le1001731818
Om een sterker signaal op mijn mobile te realiseren had ik de Wifi versterker aangeschaft en tussen de HDMI ontvanger en mijn router aangesloten, volgens de instructie moet er in geval van een correcte aansluiting dan een blauw ledje constant gaan branden op de Wifi versterker en dat gebeurde.
Tot mijn verbazing viel mijn tv daarna om de 4 min stil en was de vermelding dat na kanaal wisseling dit te verhelpen was. Dat was juist maar.............. om de 4 min kanaal wisselen dat wordt je heel gauw zat.
Ook stekkers los trekken en restarten van ontvanger en router hielp niet.
Na niet geholpen te kunnen worden via Telfort helpdesk ten einde raad Wifi versterker retour afzender.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
le1001731818 schreef:

Om een sterker signaal op mijn mobile te realiseren had ik de Wifi versterker aangeschaft en tussen de HDMI ontvanger en mijn router aangesloten...

En dat is nou nét niet de juiste manier van aansluiten...
De wifi-versterker sluit je rechtstreeks aan op een LAN-poort van de modem en niet op de TV-ontvanger.
Deze wijze van aansluiten, maar dan met een set draadloze ontvangers (die werken via het electriciteitsnet van je woning) is bedoeld om geen kabels te hoeven leggen naar de TV-ontvanger, en dat is géén wifi-versterker.

Ik neem aan dat je het verschil tussen beiden kent en dus niet de wifi-versterker verwart met de draadloze verbindingsset...
le1001731818
Beste Enterprise ik waardeer uw meedenken in hoge mate, echter niet ik maar u haalt 2 zaken door elkaar.
De draadloze ontvangers voor een betere tv ontvangst elders in huis gebruik reeds jaren met succes.
Mijn laatste actie was om een sterker Wifi signaal te realiseren voor mijn mobile telefoon en daar adviseert Telfort een Wifi versterker voor. Echter de combinatie van de twee systemen is waarschijnlijk de oorzaak van de tv verstoring. Beetje jammer dat Telfort daar niet voor waarschuwt en dat je daar zelf achter moet komen.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
le1001731818 schreef:

Beste Enterprise ik waardeer uw meedenken in hoge mate, echter niet ik maar u haalt 2 zaken door elkaar.
De draadloze ontvangers voor een betere tv ontvangst elders in huis gebruik reeds jaren met succes.
Mijn laatste actie was om een sterker Wifi signaal te realiseren voor mijn mobile telefoon en daar adviseert Telfort een Wifi versterker voor. Echter de combinatie van de twee systemen is waarschijnlijk de oorzaak van de tv verstoring. Beetje jammer dat Telfort daar niet voor waarschuwt en dat je daar zelf achter moet komen.

De combinatie van draadloze ontvangers en een wifi-versterker wordt door veel klanten met succes gebruikt dus het bevreemdt me dat het niet wilde werken.
Beiden werken onafhankelijk van elkaar en op papier kunnen deze elkaar niet storen omdat wifi via een uitgezonden radiosignaal werkt op 2,4 en 5 Ghz, en de draadloze adapters het signaal via het electriciteitsnet sturen zonder radiosignaal.

Ik haal overigens niet twee zaken door elkaar, in je eerdere bericht geef je zelf aan dat je de wifi-versterker had aangesloten op de 'HDMI ontvanger' en ik ga er vanuit dat je daarmee de TV-ontvanger bedoeld.
En die aansluitwijze is per defintie niet correct...
le1001731818
Ik heb geheel conform bijgaande tekening en instructie van Telfort e.e.a. aangesloten en de Wifi versterker gaf na verloop van de installatietijd via een constant brandende blauwe led aan dat de installatie, volgens de gebruiksaanwijzing, correct was verlopen. Het Wifi signaal had daarna een maximale uitslag alleen de tv reageerde zoals eerder omschreven. Toen ik de versterker er tussen uit had gehaald werkte de tv weer naar behoren en heeft na twee dagen kijken niet één keer last gehad van een stilstaand beeld. Nu is het wachten op het retour bedrag van €50. Telfort had bij levering al wel een retoursticker meegeleverd met antwoordnummer (dus zonder verzendkosten) dat vond ik in aanvang wel een beetje vreemd maar later kwam dat heel goed van pas.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)