beantwoord

Wees voorzichtig met de KPN netwerk upgrade plannings link https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

• 7 juli 2018
  • 24 reacties
  • 10195 keer bekeken

Reputatie 1
Best Telfort team en andere hulpvaardige gebruikers.

Als je de KPN netwerk upgrade plannings link
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
naar andere gebruikers doorstuurt, zeg er dan uitdrukkelijk bij dat de getoonde planning onder het grootst mogelijke voorbehoud is.
In de afgelopen 7 maanden is de planning op mijn postcode al 6 keer verder opgeschoven door KPN bij het naderen van uur ‘U’.
Het laatste bericht is:

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 juli 2018, 15:08

Hoi Allen, de tool is inderdaad meer een graadmeter voor de huidige snelheden. Nu is het zo dat hier zeker wel geplande updates in staan. De data hierbij zijn wensdata. Dit kan inderdaad veranderen. Dit heeft te maken met vele factoren. Dit zijn ook factoren waar wij geen invloed op hebben jammer genoeg. Dit is overigens ook een tool die meer door KPN gebruikt wordt. Ik heb een andere tool waarin ik onze snelheden op elk adres kan inzien.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Op die geplande upgrade's kun je inderdaad beter niet teveel vertrouwen. Ik heb nog nooit gelezen dat het eerder werd........ Later, of zelfs niet lees ik wel vaak. Niet in te schatten hoe vaak de planning wel gehaald wordt.
De site wordt ook meer gebruikt om te kijken wat er technisch gezien geleverd kan worden op de aansluiting. De actuele beschikbaarheid dus.
Reputatie 6
Badge +7
Idd zo is het! Hier hetzelfde gehad hij gaf aan in 2016 een upgrade een paar maanden later helemaal geen upgrade meer en dat is nu nog zo.
Reputatie 8
Badge +10
Het is inderdaad om moedeloos van te worden... :(
Ik wordt al bijna vier jaar lekker gemaakt met aanstaande upgrades die steeds op het laatste moment weer worden gecanceled.
Op het kaartje hieronder zie je de straatkasten, verdeelkasten etc. in en om mijn postcode en woonwijk.
Met de rode kasten is nog steeds niets gedaan terwijl er blauwe (geupgrade) straatkasten bijstaan die een paar jaar geleden al zijn geupgrade naar Vectoring VDSL (100 Mbps) en zelfs een aantal straatkasten die zijn voorzien van Supervectoring (VPlus) van 200 Mbps.
En de rode kasten (waarvan ik er op een aangesloten ben) zijn nog 'gewoon' VDSL (maximaal 50 Mbps).
En dat staat gewoon allemaal een beetje willekeurig door elkaar, er lijkt geen enkel plan achter te zitten.
Je zou toch verwachten dat ze eerst eens zorgen dat alles is geupgrade naar VVDSL 100 Mbps en daarna eens beginnen met upgraden naar VPlus 200 Mbps.
De verschillen zijn nu veel te groot, mijn overburen hebben 111 Mbps en ik 30 Mbps...

Reputatie 8
Misschien heeft KPN de afgelopen jaren wel bewust het een en ander vooruitgeschoven, met de intentie dat de overheid nu "subsidie" gaat geven voor het upgraden naar een snellere internet infrastructuur?
https://tweakers.net/nieuws/140491/nederlandse-overheid-gaat-aanleg-snelle-internetverbindingen-subsidieren.html

(Meer winst voor de aandeelhouders).
Die redenatie is met de dubbele petten van sommige ministers die voorzitter functies bij raden van bestuur bekleden niet eens ondenkbaar.

Maar het zal meer met kosten/baten te maken hebben. Nu is 50Mb wellicht voor velen te weinig maar KPN kan zelf wel bonded toepassen en als op deze manier wel zoals bij het voorbeeld van Enterprise 50Mb kan worden geleverd of elders tot 100 dan is dat voor HD vanaf 1 genoeg.

Bij ons ligt FTTH dus zal aan het dsl net helemaal niks tot niet veel meer gebeuren. Iedereen die hier komt wonen krijgt standaard via glasvezel geleverd.

Zoals GJC schrijft kan je netco beter gebruiken als referentie met wat de site van je leverancier zegt dan voor mogelijke upgrades. En zelfs onlangs hier op het forum ineens een veranderd leverbare snelheid dus dat schept ook niet veel vertrouwen meer.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Allen, de tool is inderdaad meer een graadmeter voor de huidige snelheden. Nu is het zo dat hier zeker wel geplande updates in staan. De data hierbij zijn wensdata. Dit kan inderdaad veranderen. Dit heeft te maken met vele factoren. Dit zijn ook factoren waar wij geen invloed op hebben jammer genoeg. Dit is overigens ook een tool die meer door KPN gebruikt wordt. Ik heb een andere tool waarin ik onze snelheden op elk adres kan inzien.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Nu is het zo dat hier zeker wel geplande updates in staan. De data hierbij zijn wensdata. Dit kan inderdaad veranderen.

Dat geloof ik allemaal best Bart, maar het verklaart nog niet de willekeur in de keuze van welke straatkasten er binnen een bepaald gebied nou wél en niet geupgrade worden en de grote snelheidsverschillen die daardoor ontstaan binnen een relatief klein gebied waarin de klanten bediend moeten worden...
Reputatie 6
Badge +7
@Bart
En kun je jou tool niet ff posten dat geeft dan een reëel beeld van Telfort.
@cobus dat is waarschijnlijk dezelfde die wij via de telfort site zelf kunnen zien als je internet besteld en je postcode ingeeft.
Reputatie 6
Badge +7
Dat denk ik ook maar als het een losse tool is is dat wel handiger.
Enterprise heeft wel een punt hier.

Mischien is dit een tool alleen voor mederwerkers of inderdaad een losse tool.
Het zal inderdaad wel handig zijn welke tool dit is.
Reputatie 8
Badge +12
Het lijkt inderdaad soms wat willekeur, dat is het echter niet. Dit heeft te maken met vele facturen. De gemeente speelt hier vaak een grote rol in. Zij moeten toestemming geven voor het openbreken van straten. Dan is er nog de beschikbaarheid van de monteurs en de apparatuur die hier voor nodig is moet ook voor handig zijn. Zo is dat dus soms lastig te plannen, alles moet samen komen binnen een bepaald tijdsbestek. Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

De tool die ik gebruik is inderdaad een interne tool, deze kan ik niet delen. Deze is overigens ook minder geschikt voor het zien van bepaalde upgrades maar meer voorzien over informatie over de snelheden die op dit moment te halen zijn op de postcodes.
Reputatie 8
Badge +17
pqcc?
Reputatie 8
Badge +12
Dat is er inderdaad eentje van. 🙂 Die zijn ook aan elkaar gekoppeld, maar er is meer informatie uit te halen.
Reputatie 8
Badge +10
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/pqcc.aspx

Deze is stuk.
Mag ik een nieuwe..? 😉
Reputatie 8
Badge +12
Hoe bedoel je stuk? Want als ik op de link klik werkt deze goed. Ik ben dan wel benieuwd wat er mis gaat.
Reputatie 8
Badge +10
Hoe bedoel je stuk? Want als ik op de link klik werkt deze goed. Ik ben dan wel benieuwd wat er mis gaat.
Ik krijg sinds enkele weken onderstaande melding zowel op Android tablet met Chrome browser als op Windows 10 met Firefox browser.

Als ik op de link klik, krijg ik hetzelfde te zien als Enterprise.
Misschien heeft het te maken met de inlog voor moderators?
Reputatie 8
Badge +12
Ik wist niet eens dat deze openbaar was. Voor zover ik weet namelijk draait pqcc alleen intern. Ik vermoed dat deze dan dicht is gezet, dit gebeurt steeds meer.
Reputatie 8
Badge +10
Ik wist niet eens dat deze openbaar was. Voor zover ik weet namelijk draait pqcc alleen intern. Ik vermoed dat deze dan dicht is gezet, dit gebeurt steeds meer.
Ja, daar was ik al bang voor... ;)
Hij is inderdaad de afgelopen twee, drie jaar (schat ik zo) openbaar geweest.
Reputatie 8
Badge +12
Het spijt me, hier kan ik zo niets aan veranderen. 😞

Hi all, 

Is er een alternatief voor deze link:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/redirect_channel

Ik hoor het graag. Ik vond het altijd wel interessant om in mijn gemeente de verbinding ontwikkelingen in te zien. 

Alvast bedankt. 

Reputatie 1
Badge

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Held, thanks! 

Reageer