beantwoord

Wanneer kun je bij Telfort met een Europees rekeningnummer betalen ?

• 23 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 514 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zie hier talloze vragen over niet NL rekeningnummers. ( sommige zijn al jaren oud ) Ook ik zou graag mijn rekeningnummer van een in dit geval Duitse bank willen doorgeven. NIET mogelijk ?? Wat is dit ? Kan jullie " systeem " dat niet aan ? We leven in 1 groot Europa, het zal eens tijd voor Telfort worden dat je een buitenlands rekeningnummer kan doorgeven. Ik heb bijna al mijn rekeningen al kunnen overzetten en wil van mijn Nederlandse bank af. Dus mijn vraag is aan Telfort, of jullie dit serieus gaan oppakken, of gaan jullie nog jarenlang je hakken in het zand zetten ? Het zou jammer zijn dat ik om zo'n geintje naar een andere provider zal moeten overstappen.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 27 oktober 2018, 09:52

Goedemorgen doedel001, ik heb goed nieuws 🙂 Ik heb je rekeningnummer voor je aangepast, voor zowel je pakket thuis als mobiel! Het blijkt (nog) niet mogelijk te zijn om via Mijn Telfort niet-Nederlandse IBAN op te geven, ik weet ook niet zeker op wat voor termijn dat wel mogelijk gaat worden. Het is in elk geval opgelost en voortaan zal jouw Duitse IBAN rekeningnummer worden gebruikt voor de automatische incasso. Laat het gerust weten als je vragen hebt.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
ik kan me vergissen, maar moet je als abonnementhouder niet een .NL adres hebben?
En kan een buitenlands bedrijf (Telfort is buitenlands voor een bank in .DE) wel een incasso uitvoeren op een buitenlands IBAN nummer?
Reputatie 1
Ik woon in Nederland, ik heb alleen een Europees rekeningnummer. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn voor Telfort ? Ik ben bezig om al mijn debiteuren om te zetten, Telfort is de eerste die weigert hier aan mee te doen. De rest schrijft gewoon alles moeiteloos van mijn nieuwe Duitse rekeningnummer af.
De vraag staat in de goede rubriek.
Soms zijn dit soort vragen de opmaat naar veranderingen/verbeteringen. 👍🏽
Reputatie 8
Badge +11
Hoi doedel001, welkom op het forum! Goed dat je aangeeft waar je 'tegen aan loopt', dan kunnen we kijken naar de mogelijkheden 🙂 Ik ben hier direct in gedoken, om uit te zoeken hoe dit precies zit.
Het is mogelijk om een niet-Nederlands rekeningnummer te gebruiken voor de automatische incasso, zo lang dit een IBAN rekeningnummer is. Deze kan je doorgeven door je rekeningnummer aan te passen in Mijn Telfort. Is dit rekeningnummer dat je via de Duitse bank hebt een IBAN rekeningnummer? En zo ja, hoe heb je geprobeerd je rekeningnummer door te geven/aan te passen?
Reputatie 1
Hallo Alexandra, het is inderdaad gewoon een Europees IBAN nummer, maar volgens de Telfort pagina ( kader blijft rood ) is het IBAN nummer niet juist, ik kan iig NIET verder gaan, de knop gegevens controleren blijft ook grijs... Zowel bij Mobiel als Thuis. Zoals hier boven aangegeven, dit rekeningnummer wordt moeiteloos door andere maatschappijen geaccepteerd. BVD
Reputatie 8
Badge +11
Dankjewel voor de toelichting! Ik ga zorgen dat hier naar gekeken wordt, want een Europees IBAN moet je gewoon kunnen opgeven. Via welke weg heb je geprobeerd dit nieuwe IBAN op te geven, en als dat via een computer was, met welke internetbrowser? Maakt het nog verschil als je dit via een andere browser of via ander apparaat probeert? Ik ben ook nog benieuwd sinds wanneer je merkt dat dit niet lukt. Als je me dit kan doorgeven, ga ik er voor je achteraan 🙂
Reputatie 1
Hallo Alexandra, Ik gebruik idd een computer. Betreft MacOS. Zowel met Safari als Firefox als Chromium werkt het niet. Ook heb ik het nog even in Win10 geprobeerd met Edge. Dat werkt ook niet.
Alvast bedankt voor je moeite !
Reputatie 8
Badge +11
Hoi doedel001, dankjewel voor de extra informatie en toelichting! Ik heb het voor je aangekaart bij de betreffende afdeling, en ik houd dit in de gaten. Zo gauw ik nieuws of vragen heb, laat ik het je direct weten 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen doedel001, ik heb goed nieuws 🙂 Ik heb je rekeningnummer voor je aangepast, voor zowel je pakket thuis als mobiel! Het blijkt (nog) niet mogelijk te zijn om via Mijn Telfort niet-Nederlandse IBAN op te geven, ik weet ook niet zeker op wat voor termijn dat wel mogelijk gaat worden. Het is in elk geval opgelost en voortaan zal jouw Duitse IBAN rekeningnummer worden gebruikt voor de automatische incasso. Laat het gerust weten als je vragen hebt.
Reputatie 1
Hallo Alexandra, dat is heel fijn ! Hartelijk dank voor je inspanningen !
Sorry voor de late reaktie, mijn mailserver was gecrashed en daardoor je bericht gemist....😡
Fijne dag verder.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen, graag gedaan, ik ben blij dat we het zo hebben opgelost! 🙂 Och, dat is niet fijn nee, geen probleem. Jij ook een fijne dag gewenst, en je weet me te vinden als ik nog eens iets voor je kan doen 🙂

Reageer