Vragen na bezoek KPN winkel

• 10 juli 2020
  • 25 reacties
  • 313 keer bekeken

Ik ben vandaag op bezoek geweest in een KPN winkel omdat mijn mobiel niet goed werkte.
Het bellen ging niet goed.

Verder ben ik wel keurig netjes geholpen, dat wel, maar zit nu wel met vragen…..

Maar goed, je krijgt dan bij Mijn KPN, eerst een keuze menu, staat je mobiel in vliegtuigstand, 
zijn er storingen en haal je SIM uit je toestel ect.
Dat hielp dus niet, telefoon viel uit bij TKS, de medewerker van de Chat vertelde dat 4G uit moest en dat ik naar de KPN winkel moest gaan.

Zo gezegd zo gedaan dus.
Ik heb in ieder geval een nieuwe SIM kaart gekregen.
Maar er stond in mijn KPN wel een algemene storing vermeld voor TV dit:

Heeft u recent een tv-ontvanger gekregen van het type VIP5202 dan kan het installeren van de software langer duren dan verwacht. Na het aansluiten van de ontvanger worden er meerdere software updates achterelkaar uitgevoerd, dit kan minimaal een half uur in beslag nemen. Daarna is de tv-ontvanger klaar voor gebruik. Excuses voor het ongemak.

(Geen storing voor mobiel dus.)

Dat dit in Mijn KPN stond vind ik dus vreemd, Telfort Thuis is nog niet over naar KPN.
Maar ik zag dit dus wel in Mijn KPN?
Dat type zegt mij overigens niet veel, ik weet alleen dat ik een Arris heb.
Deze heb ik onlangs, na problemen met de oude TV kast via Telfort gekregen in een doos van KPN.

Wat ik ook vreemd vond, is dat de medewerker vertelde dat als deze kast storing o.i.d. ging geven,
Dat ik deze rechtstreeks kon omwisselen in de KPN winkel.
Telfort is al KPN werd er gezegd.

In hoeverre klopt dit verhaal?

Ik heb de mail van Telfort nog steeds niet gehad, die van hoe je abonnement er na de migratie naar KPN er uit zal zien en laat staan dat de migratie al rond is.
Het lijkt mij dat ik nog steeds bij Telfort moet melden dat als ik bv. een storing met TV heb o.i.d.?

Dat de migratie nog niet geheel rond is, is tot daar aan toe.
Maar ik snap wel waarom mensen denken dat Telfort al helemaal KPN is.
Mobiel is al gemigreerd naar KPN, in Mijn KPN zie je dingen naar boven komen over TV bij bv. storingen, terwijl Thuis nog Telfort is.
Er wordt dus ook gezegd dat Telfort Thuis al KPN is.
Nu weer dat je bv. je TV kast bij KPN kunt omruilen.

Het wordt wel heel verwarrend zo….

25 reacties

Je zegt het zelf al, “Mijn KPN” dus dan zijn de uitingen, opmerkingen, waarschuwingen, KPN gerelateerd, de VIP5202 is de nieuwste KPN STB die ook 4K kan weergeven, deze heeft een Telfort verbinding niet en zal hem ook niet krijgen, misschien over wat jaren als de huidige aan vervanging toe zijn.

En tja, dat eeuwige geneuzel of Telfort nu wel of niet KPN is/word is geworden of al over is, laat nu eens lekker rusten, komt vanzelf zover en dan staat er net als je mobiel KPN op de facturen, in het menu van de STB en in de headers van de berichten die je krijgt en is dit forum snel verdwenen van het WWW net als de mobiele afdeling snel dicht zat.

Voor mij werkt die Arris prima maar als die melding onder mijn persoonlijk account staat,
ga ik toch twijfelen.

Verder vind ik het geen geneuzel.

Telfort wordt KPN, de vraag is wanneer.
Maar als mensen die nu een abonnement van Telfort hebben en in de contractperiode zitten bij Telfort
en onduidelijke informatie krijgen, dus nu overstappen naar KPN omdat er gezegd wordt dat Telfort al KPN is, krijgen een forse rekening gepresenteerd voor contractbreuk.
Ook zijn zij emailadressen spontaan kwijt.
Dit door o.a. foutieve informatie door medewerkers, mensen die geen communicatie mail/brieven ect. krijgen, niet dit Forum bezoeken. 
Dit is ook niet meer terug te draaien allemaal en dit wordt ook niet verteld.

Dat de website van Telfort het straks niet meer doet en het Forum er niet meer is, dat staat wel vast.
Ook dat er straks KPN op de facturen staat.
Maar daarom wel ik wel zwart op wit hebben hoe mijn abonnement er straks daadwerkelijk uit gaat zien.

Het is dat ik vaak op dit Forum kom, anders had ik de helft niet geweten.
Correspondentie komt niet of nauwelijks aan en met mij zijn er nog meer.

Reputatie 8
Badge +18

@mandy Niemand weet op dit moment wanneer Telfort klanten worden overgezet naar KPN, een ding is 100% zeker dat iedere huidige Telforter gewoon zijn/haar bestaande abonnement gewoon behoud compleet met eventuele voordelen zoals bv combivoordeel en kortingen die men nu heeft conform het bestaande contract

Dat de melding voor TV als algemene mededeling op de Mijn KPN pagina staat is niet zo vreemd zo bereiken ze de meeste klanten er zal niet worden gekeken of iemand wel TV afneemt.

Het omwisselen van TV ontvangers in de KPN winkel is ook niet heel vreemd de KPN winkel moet de Telfort klant goed helpen dat is dus juist positief te noemen, het betekent ook dat er blijkbaar TV ontvangers op voorraad liggen.

Intern is Telfort vermoedelijk al helemaal KPN naar buiten toe ook, Telfort bestaat enkel nog in naam voor de bestaande klanten. Gaat het administratieve deel over naar KPN is Telfort pas volledig geschiedenis.

Jou abonnement blijft hoe die is daar gaat echt niks aan veranderen althans als ik het berichtje die Babylonia heeft gepost goed lees, je enige punt van zorg kan zijn krijg en houd je de 50Mb upload.

Reputatie 8
Badge +8

@mandy Niemand weet op dit moment wanneer Telfort klanten worden overgezet naar KPN, een ding is 100% zeker dat iedere huidige Telforter gewoon zijn/haar bestaande abonnement gewoon behoud compleet met eventuele voordelen zoals bv combivoordeel en kortingen die men nu heeft conform het bestaande contract

Hallo @mandy , zo staat e.e.a ook duidelijk op de website van Telfort en KPN vermeld.

Ik weet dat Telfort alleen nog in naam bestaat en dat het al meer dan 15 van KPN is.

Wat die TV ontvangers betreft is het enerzijds inderdaad een pluspunt dat zij in de KPN winkel liggen.
Maar administratief val ik nog steeds onder Telfort, dus het lijkt mij dat het bv. omwisselen nog steeds via Telfort gaat.
Ik denk niet dat ik nu, zonder het te melden bij Telfort, zomaar bv. een nieuwe TV kast kan omruilen.

Het blijft nu verwarrend omdat het administratief nog niet rond is.
Mensen komen nog steeds in de problemen als zij binnen contractperiode het abonnement omzetten naar KPN, als zij hier niet voor gewaarschuwd worden.
Juist omdat er gesuggereerd wordt dat het niet uitmaakt omdat Telfort al KPN is.

En noem mij ouderwets maar ik heb het liever zwart op wit.
Ook al staat het op de website vermeld.

Die migratie mag er van mij nu wel snel komen…...

@mandy zomaar ruilen dat zal vermoedelijk niet gaan, maar bij een defect zal er niemand bezwaar hebben als je deze via de KPN winkel ruilt in plaats van de  telefonische klantenservice.

Je hebt wel gelijk dat het verwarrend is dat hier en daar Telfort al aan KPN wordt gelijkgesteld zelfs na de migraties gaat dat niet helemaal op, pas als de laatste Telfort Compleet klant een Hussel abonnement heeft is het echt voorbij. Voor die tijd is het een KPN product met Telfort voorwaarden.

Precies en dat is exact wat ik bedoel.

Reputatie 8
Badge +8

De KPN-winkel zal inzake de thuisabonnementen van Telfort niets kunnen doen omdat ze niet over de klantinfo beschikken.

Dat was voordat mobiel overging naar KPN net zo, dan werd je ook terug verwezen naar Telfort.

Op zich logisch, want Telfort is inzake de thuisabo's een andere provider dan KPN.

Bij T-Mobile kunnen ze ook niets nazien als je klant van Vodafone bent.

T-Mobile heeft niks met Vodafone te maken, bedoel je dan Ziggo of Tele2. 

De Vodafone/Ziggo winkels kunnen je op beide fronten helpen of je als Tele2 klant in een T-Mobile winkel terecht kan weet ik niet.

Op zich hoeft het niet zo moeilijk te zijn om de winkel medewerkers toegang te geven tot het Telfort klanten bestand. En een winkel medewerker hoeft enkel even een Telfort collega te bellen bij twijfel. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.

Er is niet voor klantgemak gekozen. De uitspraak welkom te zijn in de KPN winkels gaat dan feitelijk nog steeds niet op.

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

En dat is nu precies wat ik bedoel.
Mobiel is nu inderdaad KPN maar je krijgt wat Telfort Thuis betreft nog steeds foutieve informatie.
En ja, KPN verkoopt natuurlijk graag nieuwe abonnementen.
Het is wel zo dat ik nu vriendelijker te woord gestaan wordt.
Maar het is mij ook al eens overkomen bij de TKS van Telfort,
die ineens over mogelijkheden van KPN begon.
Als sommige dingen voor medewerkers van zowel Telfort als KPN, teveel door elkaar heenloopt,
hoe moet dit dan zijn voor de klanten?

Net wat ik in het eerste bericht zeg, je kijkt in “MIJN KPN” voor je mobiel zoals het hoort, daar zal men een "waarschuwing” standaard in hebben gezet dat als er iets mis gaat met de VIP5202 dat dat bekend is met de oplossing voor degene die dat ding hebben.

Ik las hier op het forum ook onder mijn inlog allerlei zaken die niks met mijn verbinding te maken hadden(bewust "las” en “hadden”, ben al even geen klant meer), dus lees het nu eens, “Is dit niet voor U van toepassing negeer dit bericht”

Als de migratie helemaal afgerond is zal er eindelijk een einde komen aan de verwarringen door uitingen op media en door medewerkers, ook al vermoed ik dat ook dat nog wel even doorgaat als er TFT abonnementen worden verlengt naar een 100% KPN product en er combivoordelen verdwijnen bij het andere product omdat je dan niet meer aan de voorwaarden voldoet.

En natuurlijk word er foute informatie gegeven, de KPN medewerkers hebben de ballen verstand van de aflopende Telfort producten, en ze kunnen de thuis producten nog niet zien in de systemen,of het hele verhaal nazoeken, is gewoon de gebruikelijke chaos na een overname, in dit geval inlijven van een zelfstandige dochter onderneming.

Reputatie 8
Badge +8

Dat was bij UPC<--->Ziggo niet anders.:disappointed_relieved:

Dat was bij UPC<--->Ziggo niet anders.:disappointed_relieved:

Nog steeds het fupc gebied heeft niet dezelfde mogelijkheden als fziggo gebied. De klanten service moet daar nog steeds rekening mee houden.

Binnen Telfort was dat zelfde aan de hand met oud glasvezel en de huidige vorm. Menig service medewerker die niet goed op de hoogte was van dat systeem. Analoog en DVB over een kam scheren bijvoorbeeld.

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties als de migratie daadwerkelijk een feit is.

Ik heb bij Telfort nog nooit irrelevante informatie in Mijn Telfort gehad.
Wel dat er foutieve dingen zoals bv. het maandbedrag of bel of internet bundel.

Ik vrees ook dat na de migratie van Telfort naar KPN je hetzelfde krijgt als van oud naar nieuw glas.
Dit als je je abonnement niet verlengd en onder Telfort voorwaarden blijft.
Je hebt dan KPN A en KPN B=Telfort.
Je krijgt dan denk ik pas de volledige 'voordelen’ en ‘mogelijkheden’ van KPN,
als je je 'Telfort’ abonnement na de migratie verlengd, dus naar KPN, tegen uiteraard een KPN prijs.
En dan ben je inderdaad de ‘goedkopere’ prijs en het combivoordeel kwijt, die je bij Telfort hebt.
Ik ben er bijna zeker van, dat dit straks ook niet benoemd wordt, bij een verlenging na de migratie.
Denk daarbij ook aan de huidige emailadressen van Telfort die verdwijnen.
Dus ik denk dat die verwarring waarschijnlijk, misschien minder dan nu, wel blijft.

Maar als een klant door foutieve informatie van een service medewerker een abonnement afsluit,
kan dit niet teruggedraaid worden.
Dit vind ik dan ook niet kunnen.

Het zal mij dan ook allemaal benieuwen.

Elke keer vooruit lopen op de zaken, als dat gebeurt @mandy is het heel simpel en hard gezegd, slikken of stikken, KPN bepaald wat je van hun mag afnemen, wijzigen ze je huidige voorwaarden, diensten of prijzen dan ben je vrij om het te accepteren of om de boel op te zeggen.

En wat betreft foutieve informatie, je hebt bij een koop op afstand altijd 14 dagen om het te annuleren, lukt dit niet zou ik er persoonlijk een zaak van maken, en je hebt als consument ook nog een onderzoeksplicht dus doorvragen en belangrijker, stop met het kijken naar die blauwe ogen, alles op papier of via mail bevestigen en RTFM, of wel lees de voorwaarden door, doet ook bijna niemand.

Maar ik geloof niet dat de TFT abonnementen lang zullen blijven bestaan, die gaan langzaam maar zeker uitgefaseerd worden en zit je aan de KPN producten vast, zoals gebeurt is met bijvoorbeeld de Hi toen die opgedoekt werd en andere KPN abbo vormen die gewoon gestopt werden..

Dat KPN straks doet wat het wil, heb ik al horen vallen, niet direct maar wel later na de migratie,
dat de prijs veel duurder gaat uitvallen.
Voor mij is het simpel, wordt mijn abonnement aangepast of veel duurder wordt,
ben ik zo weg omdat ik niet vastzit aan een jaarcontract of zo.

Bij koop op afstand heb je inderdaad 14 dagen d tijd om te annuleren.
Al heb ik al wel berichten voorbij zien komen dat dit anders schijnt te liggen naar de overgang van KPN Ook heb ik een bericht voorbij zien komen hier op het Forum dat het Uitgebreid pakket per ongeluk is uitgezet en dit wordt niet meer geactiveerd.
Maar als je in de winkel een abonnement afsluit, geldt niet meestal niet.
Ik kijk altijd wel de voorwaarden ect door, maar dit ligt wel even anders.
Telfort wordt opgeslokt door KPN.
Zoals het nu staat, je behoudt je huidige voorwaarden na migratie KPN.
Dus dat wil ik wel op papier hebben.

Reputatie 8
Badge +8

Bij de overgang van UPC naar het nieuwe Ziggo werden ook gouden bergen beloofd waar niets van terecht is gekomen.

Er zijn alleen nog technische verschillen tussen UPC en het ‘oude’ Ziggo, maar alle abo's zijn gelijk getrokken.

Dat zal bij Telfort naar KPN t.z.t. inderdaad niet anders zijn, het is voor zo'n bedrijf onrendabel om zulke verschillen in stand te houden mettertijd.

Ik weet nog dat Casema Ziggo werd.
Van Casema zo'n enorme 'kater’ gehad, dat er geen haar op mijn hoofd dacht om er mee door te gaan.
Dit had destijds met een overlijden te maken….

Maar ik vrees inderdaad, dat het oude Telfort abonnement met dito voorwaarden,
gelijk getrokken worden met die van KPN.
Hier ben ik al op geattendeerd door zowel medewerkers van Telfort als die van KPN.

Als ik mijzelf niet vergis, zal dit straks ook gebeuren met Tele 2, die volgens mij van T Mobile is.

De sponning van kleinere, goedkopere providers kunnen wel eens verder gaan slinken….

Koop op afstand is 14 dagen bedenktijd, in een winkel geldt die regel niet.

En dat je contractvrij bent en zo weg kan heb je al vaak genoeg gezegt, maar al verleng je nu de abbo met 2 jaar en volgende maand wijzigdnprijs of voorwaarden in je nadeel kun je ook zo weg, dus maakt dat niks uit, kun je beter er een voordeeltje uithalen en nog even verlengen, zo’n situstie krijg je niet snel meer.

En Telfort opgeslokt, Telfort bestaat en bestond niet als Thuis aanbieder, de naam Telfort is er aan gekoppelt omdat de naam een goede bekendheid had, Telfort is een samenraapsel van KPN overname’s van kleinere providers en het enige wat ze doen is de naam opheffen en onder KPN verder voortzetten om kosten te gaan besparen door systemen te kunnen uitzetten en locaties te kunnen afstoten.

Wie denkt dat het niet gelijk wordt getrokken leeft onder een steen. In grote lijnen is het al gelijkgetrokken zeker prijs technisch. In sommige opzichten kan KPN Hussel zelfs voordeliger zijn in de maandlasten.

Heel erg hoeft het niet te zijn onder KPN te vallen, mogelijk krijgen klanten die sinds 2018 klant zijn bij Telfort of hebben verlengt hopelijk weer een groter basispakket meteen na de migratie, want KPN kent dat Uitgebreid pakket niet.

Zodra Telfort niet meer bestaat vervallen feitelijk ook de voorwaarden, je mag er wel vanuit gaan dat deze voorlopig niet veranderen en door KPN om meerdere redenen als aangepaste KPN voorwaarden blijven bestaan zoals ook met de Mobiele voorwaarden is gebeurd.

Iedere klant die zaken gaat veranderen komt als de wijziging groot genoeg is onder de Hussel voorwaarden te vallen, op een bepaald moment zal het laatste deel klanten wat nog de oude Telfort voorwaarden heeft ook een nieuw aanbod krijgen. Dat kan best nog een paar jaar duren maar uiteindelijk worden oudere producten( lees abonnement) eenzijdig opgeheven.

Er zijn genoeg KPN klanten met een oorspronkelijk ouder abonnement, die minder betalen dan de huidige bedragen, of juist meer omdat deze nog voor het vastrechtbetalen van de telefoonlijn. Ook bij Telfort zijn er nog Tiscali klanten met oudere goedkopere abonnementen.  

Uiteindelijk zal een en ander vanzelf verdwijnen niet te snel want dan jaag je klanten weg.

Wacht het af of ga nu weg, meer keuze is er niet, en ondanks dat ik geen fan van het bedrijf ben is KPN niet de slechtste provider om klant bij te zijn. 

Ps welke goedkope kleine providers, kleinere providers zijn in de maandkosten vaak duurder. Zijn ze wel goedkoper dan is het product ook minder uitgebreid.

Op zich is het best slim nu te verlengen en dan het uitgebreide tv pakket erbij te nemen als je graag History etc kijkt het hangt een beetje af van de geboden blijvers korting.

1 foutje @Galdor68 , de voorwaarden vervallen niet als het Telfort logo word gewijzigd voor het KPN logo, die kunnen alleen wijzigen als dit netjes word voorgelegd aan de klanten en zij de kans krijgen om er mee akkoord te gaan of op te zeggen.

Een voorwaarde heb je voor getekend, zou gek zijn als men die zomaar overboord zouden kunnen gooien na een overname.(in dit geval integratie) 

En op dit moment kom je met combikorting op een simpele niet te snelle lijn goedkoper uit bij KPN als bij welke concurreren ook, zeker als je 2 TV boxen en opname wilt en veel zenders, de rest lijkt goedkoper maar als je 1 op 1 gaat vergelijken heb je bij veel extra pakketten nodig voor hetzelfde, kan natuurlijk iets goedkoper zijn bij anderen als je nu net die extra dingen niet nodig hebt.

Als ik geen voordeel zou hebben op 2 zender pakketten(7.50) zou ik 2.50 meer betalen bij T-Mobile dan nu een nieuwe verbinding bij KPN, en dat kon 5 euro extra meer zijn, maar omdat ik de tweede box gratis heb bij TM valt het weg tegen het gratis opnemen van KPN bij de tweede box.

P.S. Waarom ben je eigenlijk weg gegaan Galdor, nu zeg je dat blijven beter is.:joy:

Dat klopt van de voorwaarden, het komt inderdaad niet goed over. Ik heb naar ik meen uitgebreid uitgelegd het hoe en waarom van mijn overstap. 

Als provider is KPN niet de slechtste, of blijven beter is dat is een ander verhaal, verlengen met Telfort Combi voordeel is zolang het nog kan niet de slechtste keus.

Door het extra tv pakket is Telfort even duur zonder scheelt het vijf euro.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @mandy, ik snap wel wat je bedoelt, maar maak je geen zorgen. De melding die je in MijnKPN ziet staan is een algemene melding en heeft niets te maken met de overgang van Telfort naar KPN. De Thuis abonnementen gaan later dit jaar over naar KPN, wanneer precies is nog niet bekend. Je ontvangt hierover meer informatie per e-mail zo gauw dit bekend is. 

Doordat Telfort en KPN samen gaan, zullen onze collega's in de KPN winkels natuurlijk hun uiterste best doen om je daar goed te helpen. Vandaar dat je in de winkel te horen krijgt dat je daar gerust terecht kan voor praktisch alles, zoals in dit voorbeeld ook voor de tv-ontvanger.

Mijn abonnement verleng ik niet, dan ben ik duurder uit bij Telfort en meer kwijt.
Ik heb bv. het Uitgebreide Pakket nog steeds gratis.

Ik dacht toch echt dat ik destijds een internet abonnement bij Telfort afgesloten had en niet ergens anders en ik weet ook dat Telfort op overnamepad geweest is…

Bij KPN, als mobiele klant na korting periode, zal ik nu €59,49 kwijt zijn er bij T Mobile €57,50, zonder mobiel en met een mobiel abonnement €52,50.
Dan heb ik het over mijn huidige pakket, Internet en TV.
Met mobiel ben ik ook goedkoper uit bij T Mobile met in vergelijking wat ik nu betaal.

Voor nu wacht ik ook netjes af.

Hoi Alexandra,

Ik doelde met de mail die nu zo'n twee maanden geleden is verzonden.
Die van Telfort wordt KPN en alles blijft hetzelfde of iets in die strekking.
Dat de datum nog niet bekend is, dat weet ik.

Wat ik boedelde met bv. de TV ontvanger, was dat er gezegd werd dat ik deze nu al kon omruilen.
Dus voordat de migratie rond is.
Na de migratie lijkt mij logischer.

Reageer