Vox in het duitse pakket

Hallo,

Waarom is het Duitse kanaal VOX eigenlijk niet beschikbaar in het Duitse pakket?
Dit is toch wel een van de populaire zenders in Duitsland.

Mvg,
Marc

5 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Marc!

Welkom op het forum van Telfort!

Goede vraag! Ikzelf ben er niet mee bekend, maar na gegoogeld te hebben, moet ik je gelijk geven. Wat mij betreft verdient dit inderdaad een plekje in ons Duitse pakket. Helaas ga ik hier niet over, ik heb dit zodoende aan mijn collega's gevraagd die hier meer over kunnen zeggen.

Zodra ik meer weet, trek ik aan de bel! 🙂
De vraag mag van ons worden uitgebreid naar het hele Duitse pakket. Of het hele buitenlandpakket. Net ernaar gekeken en nee - daarmee trekt Telfort (of KPN) ons niet als klant. Ik maak er een wat uitgebreider verhaal van.

Sinds april 2016 zitten we bij Vodafone. Daar wil ik zsm weer weg, want de fusie met Ziggo betekent gegarandeerd prijsverhogingen en de deal met Fox Sports (elke abonnee betaalt verplicht 18 euro per jaar voor die zenders) kwam uit de lucht vallen. Kabel is bij Ziggo, dus de alternatieven zijn glasvezel en satelliet. Het glasvezel-aanbod loopt uiteindelijk via KPN Wholesale en daar valt op, dat de radiozenders van de satelliet in het netwerk worden geplugd. (Op Astra zit een radiozender WDR2, editie Köln, en die versie zit ook in het glasvezelaanbod).

Om ons als klant te winnen, verwachten we een minimumaanbod aan buitenlandse zenders:
- De directe buurlanden zijn Engeland, Vlaanderen, Duitsland. Daarom BBC, VRT, ARD/ZDF en WDR, NDR zowel televisie als radio en zo compleet mogelijk. Met een detail: van de NDR en WDR het aanbod, zoals je dat direct over de grens ook hebt, zo uit de lucht kunt halen.
- Eventueel tegen meerprijs de commerciële zenders uit deze gebieden. Ik hou ze apart, omdat die zenders zich maar blijven uitbreiden. Voorbeeld: ARD en ZDF hebben een kanaal met docu's. Het marktaandeel ligt inmiddels boven de 2 procent en dat is voor de commerciële zenders aanleiding om ook met eigen docu-kanalen te komen. Zowel via de RTL-Groep als de ProSieben/SatEins-Groep.
- Specifieke pakketten met een aanbod in andere talen. Dat hoeft echt niet Turks/Marokkaans te zijn, dat hangt voor ons meer af van waar je woont en welke minderheid in de omgeving sterk aanwezig is.
- Extra zenders, die duidelijk anders zijn. Arte, France24, 3Sat, Tagesschau24 wijken bijvoorbeeld enorm af van het doorsnee-aanbod, voegen echt iets toe en maken een pakket onderscheidend.

Voor Telfort is misschien de Kroatische oplossing nog interessant. Daar zitten de televisie-pakketten-met-abonnement gewoon in de lucht, maar de codering/aansturing loopt via het telefoonnetwerk. Deze combi zou in Nederland goed kunnen werken - er is nog ruimte in de digitale aanbod zonder kabel en op het oude, koperen, telefoonnetwerk is volop ruimte. Zo kan Telfort ook tv aanbieden in kabelloze of glasvezelloze gebieden.
Badge
Hallo Telfort, sinds kort ben ik een zeer tevreden klant van Telfort alles in 1 glasvezell en mobiel. Ik heb ook het Duitsland pakket en sluit mij aan bij de vorige comments. Ik mis zelf ontzettend de mogelijkheid om RTL2 te kunnen kijken en ook VOX. Ik ben benieuwd naar jullie reactie en wanneer we dit mogen verwachten. eventueel als onderdeel van het Duitsland pakket of van het pluspakket.
Een vraag aan de anderen, die Duitse zenders missen. Vanaf volgend jaar maart verandert de gewone ontvangst in Duitsland (alles wordt HD) en de commerciële zenders verdwijnen vanaf dat moment achter een decoder. Ook binnen Duitsland moet er dan betaald worden om die zenders te kunnen zien. Je mag verwachten, dat de commerciële mediagroepen ook geld vragen voor doorgifte in Nederland. Hoeveel hebben jullie over voor deze zenders?
Reputatie 2
Badge +1
De commerciele duitse tv bijft gewoon FTA (dus ongecodeerd) via satelliet te ontvangen.
Mijn advies is dan ook, als het enigszins mogelijk is, moet je gewoon een schotel plaatsen... Prima beeldkwaliteit, en erg veel zenders... op die manier heb je het Nederlandse pakket helemaal niet meer nodig... ik mis in ieder geval niets, en kijk gewoon Duitse tv via de schotel. Dat bespaart ontzettend veel geld 😉 bovendien met een harddiskreceiver kan je gewoon alles gratis opnemen en eventueel bewaren op externe drives, dvd's of wat je ook maar wil.
De Duitse SD zenders,die dus gewoon gratis zijn en voorlopig blijven, zijn best goed van kwaliteit... daar heb je echt geen HD voor nodig... wil je toch HD, kost het 60 euro per jaar...

Reageer